Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2250
Hei,
Jeg har den siste tiden fått med meg at jeg har såve i drømmene mine, i starten er det bare artig og fly og andre greier, men etter en stund klarer jeg ikke og la vær å gjøre det om til et mareritt.

Jeg har prøvd og se på megselv i et speil i drømmen men da får jeg sinsykt vondt i hode og våkner på nytt i senga, men fortsatt i en drøm.

Så det jeg lurer på er, hvordan kan jeg jøre det sann at jeg ikke våkner opp i drømmene mine? våkner vær dag med hodepine og smerter i brystkassa fordi jeg slår megsjøl i søvne (noe jeg jør i drømmene for og se om jeg sover er og slå megsjøl i brystkassa.. er ikke sikker hvorfor )

eller hvordan forhindre slike livlige drømmer?

-mvh Tysje
Prøv å runke deg selv for å sjekke om du er våken istedenfor å banke deg i brystet.
Hva er det du drømmer om? Hva er det som gjør drømmen din til et mareritt?
tysje's Avatar
Trådstarter
Sitat av RydEN Vis innlegg
Prøv å runke deg selv for å sjekke om du er våken istedenfor å banke deg i brystet.
Vis hele sitatet...
blir artig og bli vekt av kjæresten da

Sitat av DLZ Vis innlegg
Hva er det du drømmer om? Hva er det som gjør drømmen din til et mareritt?
Vis hele sitatet...
når drømmen blir til mareritt begynner alle jeg snakker med og er borti og dø.
Om du lucid drømmer, burde du klare å trene deg opp til å ta kontroll over marerittene også. Prøv å tren på det. Du kan nokk få noe godt ut av å kunne kontrollere fryktene dine.
Prøv og hold pusten i drømmen, funker fett for meg
tysje's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gravizt Vis innlegg
Om du lucid drømmer, burde du klare å trene deg opp til å ta kontroll over marerittene også. Prøv å tren på det. Du kan nokk få noe godt ut av å kunne kontrollere fryktene dine.
Vis hele sitatet...
Finnes det noen enkel howto? eller lingnende?



Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Prøv og hold pusten i drømmen, funker fett for meg
Vis hele sitatet...
Skal prøve det! takk
Først av alt vil jeg spørre: Har du det bra? Er det noe som plager deg for tiden? Noe du går å grubler over? Bekymrer deg for? Har det skjedd noen større endringer i livet ditt i det siste?

Det andre jeg vil spørre deg om: Vil du si at du tidligere har hatt god kontroll på lucid drømmen, altså at du vet hvordan du tar kontroll over drømmen?

Hvis du mister kontroll over lucid drømmer ofte, så kan det kanskje tyde på at noe ikke er helt i balanse. En bekymring kan lett manifestere seg i drømmen som noe du frykter, og at det skjer ofte vil jeg tolket som at det er i en passelig alvorlig grad.
Det trenger ikke være noe du tenker konkret på, men noe som ligger å trykker i underbevisstheten.

At alle du har kontakt med i drømmen dør, er det mennesker? Folk du kjenner igjen? Hva drømmer du før det blir mareritt?

Her er en side om drømmetolkning, med et register over drømmesymboler og hva de betyr

"Død betyr først og fremst en endring i livet, ikke død i bokstavelig forstand. Å snakke med en død slektning betyr hell. Hvis den som er død snakker bare til deg, må du høre etter. Du vil helt sikkert høre noe viktig. Denne drømmen kan også være en advarsel om å ta det rolig."
Sist endret av Klorofyll; 29. november 2012 kl. 17:10.
this is how we do
instar's Avatar
Hei Tysje!
Har en side og et par lenker som kanskje kan være til hjelp for probleme dine med Lucid Dreaming;
Her er en side mange LD'ere samles på, for å diskutere ting rundt nettopp det å oppleve/utfordre Lucid Dreaming. Kan være lurt og poste noe der for å se om noen av disse kunne hjulpet deg mer om du føler ikke vi Freaks klarer å svare på akkurat det du spør om.
Her er også en fin side, med litt mer typiske FAQ's rundt temaet som kan være litt interessant lesestoff for deg

Som Klorofyll sier, så kan også din livssituasjon spille mye inn i dine drømmer (noe som det står en god del om i linkene jeg la til over) og kanskje bekymringer som plager deg - uten at du tenker noe særlig over det.
Håper det hjalp deg litt hvertfall!
Kjøp denne: Remee - The REM enhancing Lucid Dreaming Mask


Den er egentlig utviklet FOR å få lucid dreams, men alt den gjør er å gi deg beskjed om at du drømmer med et par små røde lys.
Dette fordi de fleste har problemer med å registrere at de faktisk drømmer, og trenger et signal om at de drømmer slik at drømmen blir en lucid-drøm.

Med den maska, får du alltid vite at du drømmer, og kan ha bedre kontroll.

Lykke til.
Turbolego: har du erfaring med denne masken?

Har sett på den tidligere men ikke hørt med noen om den fungerer bra, gjør den det for deg? Vet den ikke gir lucid dreams automatisk men kan gjøre det lettere for å oppnå lucide drømmer?
Folk begynte å få de første eksemplarene for ca 10 dager siden tror jeg. Har lyst til å kjøpe selv. Koster ca 500 kr.
Tror de funker, men kanskje ikke etter første forsøk. Slik som vanlig lucid dreaming.

OT: Tror du må gjøre noen øvelser for kontroll, som nevnt over. Du finner mange øvelser bl. annet i Lucid dreaming tråden her på forumet. Lykke til!
Remee masken var intressant, noen som har prøvd en slik? Sliter veldig med å faktisk LD, har prøvd i mange år og bare klart det en gang.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Turbolego: har du erfaring med denne masken?
Vis hele sitatet...
Nah, men regner med at vi vil få "reviews" av maska snart.

Idéen virker ganske enkel, er bare snakk om å gi seg selv et signal om man drømmer når REM-fasen av søvnen slår inn.

Til dette trenger man et apparat som leser av hjerneaktivitet og kan registrere når brukeren går inn i REM-fasen, og deretter gir signal til brukeren om at man nå går inn i REM-fasen av søvnen.

Antar det også kommer noen DIY-versjoner ganske kjapt...
Hær er jeg borte fra pcen i en dag og freak har jort det ijen! takk for alle svar!

Sitat av Klorofyll Vis innlegg
Først av alt vil jeg spørre: Har du det bra? Er det noe som plager deg for tiden? Noe du går å grubler over? Bekymrer deg for? Har det skjedd noen større endringer i livet ditt i det siste?
Det andre jeg vil spørre deg om: Vil du si at du tidligere har hatt god kontroll på lucid drømmen, altså at du vet hvordan du tar kontroll over drømmen?
Hvis du mister kontroll over lucid drømmer ofte, så kan det kanskje tyde på at noe ikke er helt i balanse. En bekymring kan lett manifestere seg i drømmen som noe du frykter, og at det skjer ofte vil jeg tolket som at det er i en passelig alvorlig grad.
Det trenger ikke være noe du tenker konkret på, men noe som ligger å trykker i underbevisstheten.
At alle du har kontakt med i drømmen dør, er det mennesker? Folk du kjenner igjen? Hva drømmer du før det blir mareritt?
Her er en side om drømmetolkning, med et register over drømmesymboler og hva de betyr
"Død betyr først og fremst en endring i livet, ikke død i bokstavelig forstand. Å snakke med en død slektning betyr hell. Hvis den som er død snakker bare til deg, må du høre etter. Du vil helt sikkert høre noe viktig. Denne drømmen kan også være en advarsel om å ta det rolig."
Vis hele sitatet...
Jeg føler meg bra, men jeg veit at snart sier kroppen gonatt for noen dager, jeg sliter veldig med penger og jobber to jobber, har bare hatt 2 fridager de siste 2 månende.
Og når jeg først kommer meg i seng såver jeg veldig dårlig, eller våkner mitt på natta fordi jeg har prøvd og vekke megselv med og slå på meg selv i en time eller to...

Det er vell ingen større endringer som har sjedd untatt at jeg endelig har forstått hvor dårlig økonomisk jeg ligger ann, og da har tatt en andre jobb.

Jeg har bare hatt lucid drømming 2 eller 3 ganger før, og da har jeg hatt full kontroll. har tilogmed klart og vekke meg selv når jeg følte for det. Har pleid og sett på en klokke for og finne ut om jeg faktisk er i en drøm. det har pleid og fungere. men nå fungerer ikke det.

Den siste LD/levendemareritt funka klokka helt fint(såvidt jeg kan huske), men jeg kunne hoppe over hustak og sant, da sjønte jeg at det var noe på fære.

De som dør er ikke de jeg kjenner det er andre mennesker jeg ikke kjenner ijen. de jeg kjenner ijen forsvinner av seg selv etter en stund.



Sitat av instar Vis innlegg
Hei Tysje!
Har en side og et par lenker som kanskje kan være til hjelp for probleme dine med Lucid Dreaming;
Her er en side mange LD'ere samles på, for å diskutere ting rundt nettopp det å oppleve/utfordre Lucid Dreaming. Kan være lurt og poste noe der for å se om noen av disse kunne hjulpet deg mer om du føler ikke vi Freaks klarer å svare på akkurat det du spør om.
Her er også en fin side, med litt mer typiske FAQ's rundt temaet som kan være litt interessant lesestoff for deg

Som Klorofyll sier, så kan også din livssituasjon spille mye inn i dine drømmer (noe som det står en god del om i linkene jeg la til over) og kanskje bekymringer som plager deg - uten at du tenker noe særlig over det.
Håper det hjalp deg litt hvertfall!
Vis hele sitatet...
Takk for linker skal definitift sjekke dette ut



Sitat av Turbolego Vis innlegg
Kjøp denne: Remee - The REM enhancing Lucid Dreaming Mask


Den er egentlig utviklet FOR å få lucid dreams, men alt den gjør er å gi deg beskjed om at du drømmer med et par små røde lys.
Dette fordi de fleste har problemer med å registrere at de faktisk drømmer, og trenger et signal om at de drømmer slik at drømmen blir en lucid-drøm.

Med den maska, får du alltid vite at du drømmer, og kan ha bedre kontroll.

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Hadde kjøpt den på et blunk, men øknomien er ikke helt på min side for tiden :/


og til slutt, jeg beklager for eventuelle norsk-gramatiske feil.
Sist endret av tysje; 1. desember 2012 kl. 00:46.