Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2169
hei freaks, jeg har akkuratt pakket opp pcen etter jeg kom hjem fra TG og CPUen er nå sinsykt varm hele tiden :S

CPU vifta er en asus triton 81. jeg har en Intel Core i7 920 cpu. og hovedkortet er en EvGa x58 3xsli

Tempen FØR tg var på ca. 30-40 c nå er den på ca 80 hele tiden :O

noen forslag?

mvh. Tysje

edit: glemte nesten og si at jeg bytta fra Silverstone raven rv02 til en Antec Lanboy air under TG.
Sist endret av tysje; 26. april 2011 kl. 22:59. Grunn: glemte noe viktig :S
Eat to bite?
Curver's Avatar
Fått med deg ekstreme mengder støv? Ta å enten kjøp en trykkluft på boks og spray, blås med en kompressor eller støvsug den.

Kjekka at ingen ting sitter "litt" løst? At kjøleribba ikke har løsna litt under turen hjem el?
er ikke lanboy mer ett bur enn et kabinett?

kansje noe luftstrøm som ikke er som det skal. støv?
Hadde du på pasta når du satte på plass vifta igjen?
Sitat av Chaviz Vis innlegg
Hadde du på pasta når du satte på plass vifta igjen?
Vis hele sitatet...
Hvilken vifte? Han har bytta kabinett.
Sjekk etter støv, og eventuelt kjølepasta hvis du har fikla nedi der
tysje's Avatar
Trådstarter
oj! stakk op for og skaffe meg mat og ser 5 svar! takk freaks!

Kjøleribba var løs og den festet jeg igjen, det blei litt bedre. nå ligger den på ca. 60 c

ser ikke mye støv noen steder da.
skal ta en nermere titt på hybelkaninene i morra, er trøtt nå.

nok en gang har freak vært awesome.

takker for alle svar

btw, noen som har en ide til en bra CPU vann kjølings sett til en billig penge?
Sitat av tysje Vis innlegg
oj! stakk op for og skaffe meg mat og ser 5 svar! takk freaks!

Kjøleribba var løs og den festet jeg igjen, det blei litt bedre. nå ligger den på ca. 60 c

ser ikke mye støv noen steder da.
skal ta en nermere titt på hybelkaninene i morra, er trøtt nå.

nok en gang har freak vært awesome.

takker for alle svar

btw, noen som har en ide til en bra CPU vann kjølings sett til en billig penge?
Vis hele sitatet...
Billig og billig jeg vet nå ikke hvor mye penger du mener er lite men denne er veldig bra har jeg hørt http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604778
jeg har denne : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580713

koster 400 nå men kostet 700 da jeg kjøpte den, for ikke så lenge siden. Funger flott, veldig stille, bra ertatning til original kjøling og cpu tempen ligger på ca 30 grader idle
H70! ingen over, ingen ved siden av
Sitat av Curver Vis innlegg
Fått med deg ekstreme mengder støv? Ta å enten kjøp en trykkluft på boks og spray, blås med en kompressor eller støvsug den.

Kjekka at ingen ting sitter "litt" løst? At kjøleribba ikke har løsna litt under turen hjem el?
Vis hele sitatet...
ikke støvsugden, da kan du kortslutte hele drittn
Sitat av tysje Vis innlegg
btw, noen som har en ide til en bra CPU vann kjølings sett til en billig penge?
Vis hele sitatet...
For the record, du er nå kongen av orddelingsfeil. CPU-vannavkjørlingssett.
Sitat av prenix Vis innlegg
CPU-vannavkjørlingssett
Vis hele sitatet...
Heller vannkjøling for CPU...

Sjekk om alle viftene i kabinettet ditt går som de skal!
Sist endret av Kalender; 27. april 2011 kl. 08:28.
tysje's Avatar
Trådstarter
Sitat av prenix Vis innlegg
For the record, du er nå kongen av orddelingsfeil. CPU-vannavkjørlingssett.
Vis hele sitatet...
sorry, har dysleksi og føka tastatur :S

Takk for alle svar.
Sitat av tysje Vis innlegg
sorry, har dysleksi og føka tastatur :S
Vis hele sitatet...
Seconded, ser jeg skrev kjøling med r.
Jeg støvsuger forsiktig i kabinettet hvert eneste år etter TG, samt bruker trykkluft på vifter og de plassene som er vanskelig å komme til på, eller er veldig sensitive. Spesielt hvis maskina står under bordet samler den masse støv. =)
Sist endret av Esso; 27. april 2011 kl. 08:42.
tysje's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kalender Vis innlegg
Heller vannkjøling for CPU...

Sjekk om alle viftene i kabinettet ditt går som de skal!
Vis hele sitatet...
alle viftene i kabinettet går som de skal, men CPU vifta går jo amokk(Med grunn :S) og skjermkort viften går som normalt.

tenker på og kjøpe h50 som en komppis har, CPUen hans er på ca. 25-30 c hele tiden.
Siden du har flyttet all hardware fra et kabinett til et annet ville jeg sjekket alle deler som kan ramle av og alle som egentlig ikke kan ramle av.

har du sjekket at alle viftene i Lanboy kabinettet går? siden det er et bur er det jo egentlig ganske så gode luftings muligheter så er ingen god grunn til at kabinettet skal bli varmt.
tysje's Avatar
Trådstarter
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Siden du har flyttet all hardware fra et kabinett til et annet ville jeg sjekket alle deler som kan ramle av og alle som egentlig ikke kan ramle av.

har du sjekket at alle viftene i Lanboy kabinettet går? siden det er et bur er det jo egentlig ganske så gode luftings muligheter så er ingen god grunn til at kabinettet skal bli varmt.
Vis hele sitatet...
Fant problemet, det var ene festinga til CPUvifta som var løs. men tenker på og kjøpe meg vannkjøling bare for at det ser kult ut lizzm
Sitat av Curver Vis innlegg
Fått med deg ekstreme mengder støv? Ta å enten kjøp en trykkluft på boks og spray, blås med en kompressor eller støvsug den.

Kjekka at ingen ting sitter "litt" løst? At kjøleribba ikke har løsna litt under turen hjem el?
Vis hele sitatet...
Ikke at det har noe med topicen men ALDRI finn på å blåse elektronik med en kompressor.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Ikke at det har noe med topicen men ALDRI finn på å blåse elektronik med en kompressor.
Vis hele sitatet...
Hvorfor? har gjort dette i alle år. Holder bare litt avstand så går det fint
@ Cybergasm, hvorfor ikke?
Kondens, aka fuktighet i lufta etter at den har blitt komprimert inne i tanken.. Ikke bra for elektrisk utstyr generelt..
Sist endret av zlinkey; 28. april 2011 kl. 23:15.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Hvorfor? har gjort dette i alle år. Holder bare litt avstand så går det fint
Vis hele sitatet...
Fuktighet og det at det kan komme gjennom mindre partikkler som skader kretsene på feks ett hovedkort og lager kortsluttning.
Hvordan skal man gjøre det da?
Trykkluft på boks. Får vel kjøpt det på di fleste el/hobby butikker som clas ohlson, teknikmagasinet etc.
Sitat av prenix Vis innlegg
For the record, du er nå kongen av orddelingsfeil. CPU-vannavkjørlingssett.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være kjip og dra tråden helt off-topic, men det der er faktisk en særskrivingsfeil.
Støvsuger er heller ikke lurt å bruke. Det skaper lufttrykk som kan skade komponentene med en gang eller over tid. Jeg må innrømme at jeg har gjort det selv, men anbefaler luft på boks.
Sitat av pahb Vis innlegg
Støvsuger er heller ikke lurt å bruke. Det skaper lufttrykk som kan skade komponentene med en gang eller over tid. Jeg må innrømme at jeg har gjort det selv, men anbefaler luft på boks.
Vis hele sitatet...
Indeed

Hater dem som sier "Støvsuging gjør da ikke noe! Har gjort det fler ganger jeg! Du har ikke peil!"

Seriøst. For å avklare det så er ikke støvsuging noe du bruker på PCen din. Blås heller \ luft på box.
Pluss det at de fleste kompressorer har olje for og smøre verktøyet, hvis du får olje på delene så vil støv feste seg bedre inne i kabinettet.
Sitat av tysje Vis innlegg
alle viftene i kabinettet går som de skal, men CPU vifta går jo amokk(Med grunn :S) og skjermkort viften går som normalt.

tenker på og kjøpe h50 som en komppis har, CPUen hans er på ca. 25-30 c hele tiden.
Vis hele sitatet...
Kjøp heller H70 og få større E-penis enn han.