Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 710
Jeg har bestillt varer fra Amentio.no, som da viser seg å bruke utrolig lang tid for å få gjennomført et salg til tross for at man forhåndsbetaler. Jeg har nå ventet i snart 3 uker, og varene er enda ikke sendt: det står 100+ på leverandørlageret, som de kan sende varene fra (det skal ikke ta mer enn 1-4 virkedager).

De siste 2 ukene har jeg kontaktet Amentio og gitt beskjed om prisreduksjoner på varene, og da fått korrigert etter dette, men når jeg i dag var i kontakt grunnet ytterlige prisendringer fikk jeg beskjed om at de har korrigert tidligere og at det ikke lar seg gjøre å korrigere mer.

Jeg er kanskje en vanskelig kunde, men for meg er dette prinsipielt. Så jeg håper det finns noen lover og regler jeg kan peke til Amentio på, slik at jeg får korrigert til det beløpet de selger varene for.

Er det ikke min rett uansett, som kunde, å få de varer som er bestillt til priser som står oppført inntil de faktisk klarer å få de varer sendt?
Det går vel an å bruke angreretten å få tilbake pengene og deretter bestille på nytt eller er jeg helt på jordet?
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
@ynkey: det er da utrolig tungvindt å angre for å bestille på nytt for hver gang prisen reduserer. Selvfølgelig går det an, men igjen, veldig tungvindt.
Det der er helt normalt fra Amentio/Datakjeden sin side, og hver gang jeg hører om folk som kjøper fra de, tenker jeg "stakkars lettlurte jævel". For ordens skyld, jeg gjør dette fordi jeg har gjort det samme selv.

Det smarteste du kan gjøre er at du ber om at du får tilbake pengene, og bestiller fra Komplett, PS, Netshop, Dustinhome eller MPX. Amentio leverer nemlig ikke.
Sist endret av meitemark; 4. november 2010 kl. 17:55.