Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 768
Hei! Jeg bare kom på en ting jeg egentlig har lurt på lenge.. La oss si at jeg vil lage en..... Robot av noe slag, eller en elektronisk gjenstand som kan kontrolleres, eller rett og slett en egen modul, hva skal til for å lage dette? Jeg har følelsen av at ting må kodes, kobles og lage frekvenser osv, kanskje det høres helt dumt ut, men åssen "lager" man en elektronisk gjenstand fra bunnen av ?

Hva om jeg skal lage en kodelås på døra, med display og alt fra bunnen av, må jeg da lage et "operativsystem" først, forså å kjøpe en minnebrikke med OS'en på, binde knapper og alt over til et kretskort eller noe, (som er forhåndsprogrammert i OS'en", også koble alt til et display?

Åssen fungerer det i det hele tatt?

Finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar!
Takker for seriøse svar.
Spørsmålet ditt er nok altfor omfattende til å besvares i en forumpost. Du finner nok mange innføringer i elektronikk via google, og jeg vet at allaboutcircuits.com har en ganske omfattende innføring. Du bør nok begynne på analog elektronikk, i det minste til du har det mest grunnleggende på stell, også heller gå over på digital elektronikk, som ymgve er inne på over her, etterhvert.