Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1593
http://photos-c.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2607/151/27/652586220/n652586220_2768618_6315323.jpg
http://photos-e.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2607/151/27/652586220/n652586220_2768620_2677759.jpg
http://photos-g.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2607/151/27/652586220/n652586220_2768630_3027774.jpg
http://photos-e.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2607/151/27/652586220/n652586220_2768628_3514318.jpg

Som sagt kom gjerne med innspill, kritikk eller forslag til forbedring =)
Er ganske ny med kamera så er altid fint med litt konstruktiv kritikk eller forslag fra andre =)
Likte 1 & 3 best.
Jeg syntes 4. bilde hadde litt for mye luft over personen på ski.
2 var helt greit.

Jeg er ikke fotograf selv, men der har du hvertfall min mening.

Vet ikke hvorfor jeg mener det jeg mener, men syntes 1 & 3 var best hvertfall.
Nr 1 var super stilig!

Det at du klarte å få med han mannen i bargrunnen var utrolig stilig:P

Nr 3 var også ganske bra.

De andre hadde liksom litt lite farger, men de var ganske kule:P
I bilde nr 2 følte jeg at hoppet stjal veldig mye oppmerksomhet bort fra personen på bilde. Dette pga at hoppet var så nærme kameraet og så stort.

Men bilde nr 1 vår rått
Veldig utbrent snø på bilde 3 og 4, du kunne prøvd å bruke en raskere lukker eller blender for å unngå det problemet. Det er ikke veldig lett å ta bra bilder på big-jump, iallefall ikke med flombelysning, men jeg syntes du har gjort et godt forsøk. etter hvert kan du også prøve å eksperimentere litt med bruk av eksterne lyskilde som f.eks blitz, det gjør seg veldig bra på actionbilder
Det er utrolig hva du får hentet frem/rekonstruert på overeksponerte bilder. Hadde ikke photoshop her nå, men på et par sekunder i GIMP (tok lengst tid å finne levels) kan du få frem det mørke, for det er der som oftest. Da er det bare å justere litt layers osv. for å få detaljene til å komme frem.

Her har jeg dratt i en slider i levels, hvis man bruker litt tid kan man få til mye.
Edit: Sier ikke at det her ble bra, men hvis du legger på flere layers med riktigere farger og klipper ut, legger det i ny layer og justerer litt opacity blir det bra.

Sist endret av drittunge; 10. mars 2009 kl. 20:31.
din røver
Zeco's Avatar
Likte spesielt godt bilde nr.1, selv om du kunne ha hatt litt høyre kontrast.
På bilde nr.4 er det på en måte altfor mye å sette fokus på.

Ta en runde med bilde i photoshop, og få "jibber'n" mere fremhevet i bilde.
Trådstarter
6 3
Takker for svar skal prøve å redigere litt på bildene, men er ikke noe ekspert når det kommer til det heller :P har photoshop elements nå, men er det noen andre programmer som er bedre\lettere å bruke? =)
din røver
Zeco's Avatar
Jeg liker Photoshop cs4 best
Der kan man gjøre det meste egentlig...
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
nei, likte dem ikke, ingen følelse av fart eller action og hovedsaklig ser det ut som en person som har merkelige posisjoner i luften.

kom deg nærmere og planlegg bedre neste gang, vit når du skal skyte
Jeg synes de var bra, litt mye lys i de to siste. Når man tar ski/snowboard bilder så er det en gylden regel man alltid må huske på: alltid ha et referanse punkt i bilde! Det vil si hoppkant, landing eller hele hoppet. Kule action bilder som er tatt helt opp i ansiktet på kjøreren, er verdiløse. Kan være kult å se på for folk flest, men de som kjører selv vil vite hvor høyt kjøreren går, hvor langt i bua han ligger når bilde ble tatt, osv.. Ser ut som du forstår dette allerede, men tenkte jeg skulle nevne det.
Sist endret av gulunderstrek; 10. mars 2009 kl. 20:44.
Lightroom er å anbefale!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
1: Her ville jeg kuttet bort mannen med fakkelen. Gjøre det til et høyt bilde
2: Det likte jeg. Ikke noen forstyrrende elementer
3: Ser ganske så klossete ut. Han er i midten. Kjedelig
4: Jeg liker at det er såpass med luft over ham her, men han ser igjen klossete ut
Jeg likte nr 1. var kult du hadde fått med deg fakkelmannen i bakgrunnen
bilde nr 2. ikke noe serlig, hadde vært kulere om du hadde stårr på bakken nedenfor hvor han skulle lande, kanskje litt utpå siden
bilde nr3. -------"--------
bilde nr4. ser ingen kontraster...
Hvor er bildene tatt???
Virker som det er fra voss ?
Likte bildet 1 definitvt best. Bilde 2 og 4 kan bli veldig bra, med riktig lyssetting, sol og skygge
Neutral Good
Mith's Avatar
Hvor er bildene tatt???
Vis hele sitatet...
Du husker åpenbart ikke OL i '94. Fakkelbæreren bak på første bilde burde indikerer at det er tatt i nærheten av ett OL anlegg i nærheten av Lillehammer. Jeg setter pengene mine på Hafjell.
Sitat av fredeve Vis innlegg
Hvor er bildene tatt???
Vis hele sitatet...

Er ikke den fakkelmannen noe som er igjen fra Vinter-ol 94 elns?
Ihvertfall ikke Voss

Syns bildene var greie nok , men Skulle hatt litt mer kontrast. Antar været den dagen ikke hjalp noe på heller.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Bilde nummer 1 og 2 var halvgode, men hadde elendige farger. Jeg savner varme og syntes det kan være en smule for mye dybdeskarphet i dem.
Bildene er tatt på Hafjell ja, det burde de fleste være klar over? (Fakkelmannen)
Trådstarter
6 3
bildene er tatt på hafjell ja :P

været den dagen var rimelig dårlig så vanskelig å få noe bra "lyssetting"
Likte bilde nummer 3.
Bakken trakk ikke blikket ned, fordi den var såpass lite med i selve bildet. Dessuten syns jeg fargene kom fint frem i bildet.
Stå på!