Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4409
Halla!

Hva betaler du i måneden for strømmetjenester, tlf, trening og lignende?
Satt meg ned, regnet ut mine månedlige utgifter på nettopp dette og det var på hele 1333,-

Ganske grovt, vurderer høvle ned litt.

heartslava
Strømmetjenester, ca 220 tror jeg, treningsavgift 399, tlf 249 (10gb)
Internett og tv ca 1700 (fikk en xbox og 1000/1000 linje hadde 500/500 fra før) ellers ca 1200.
Strøm ca 3-500 inkl nettleie.
Sist endret av NokErNok; 6. august 2023 kl. 16:59.
Sitat av heartslava Vis innlegg
Ganske grovt, vurderer høvle ned litt.
Vis hele sitatet...
Har nett inkludert i husleia
Har ikke tv eller abonnement
Bruker kontantkort. Rundt 600-800kr i året kanskje.

Ferdig høvla.
Har faste utgifter på rundt 30.000 hver mnd. Huslån er inkludert.
4500 inkludert leie. Ja, jeg er heldig med situasjonen min.
Det lurer jeg litt på også.. Jeg bor fortsatt hjemme, men siden jeg da ikke har egen husleie så spytter jeg så klart inn til mat handling, skyss. Random 500 lapp plutselig, skal kjøpe airfryer til muttern imorra hun har bursdag snart da så skulle vel bare mangle
Har kun internett (fiber) og tv pakke fra altibox, som jeg betaler 657 kr. pr. måned for, men så dekker jobben 500kr av disse, samt mobil og mobilabbonement med 20 gig. og rollover, så totalen min er 157 kr. pr. mnd.

Har Telenor og Altibox fiber inn, så da ble det plutselig konkurranse. Når 1 års bindingen til Altibox gikk ut, så kom telenor med et ganske bra tilbud, som jeg viste til Altibox, som så lot meg beholde introduksjonsprisen, samt ga meg 50 extra poeng jeg kunne bruke til kanaler/strømmetjenester.
Sitat av heartslava Vis innlegg
Ganske grovt, vurderer høvle ned litt.
Vis hele sitatet...
1333,- månedforbruk er ikke grovt for en fjortis engang... Kanskje i Thailand, men vi bor i Norge.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
4500 inkludert leie. Ja, jeg er heldig med situasjonen min.
Vis hele sitatet...
4500kr er veldig innafor.
Ser selv etter ny leilighet, betalte 7 før, men ser ut som det kommer til å bli rundt 9000 nå, blir fort 10-12k med strøm, internett og strømmetjenester da.



Dyrt å være fattig, hadde betalt mindre om jeg kjøpte ett lite hus, men jeg får forhåpentligvis muligheten til det etterhvert.
Det å finansiere eiendommen til andre er de sureste pengene jeg bruker, den tærer faktisk en del på livskvaliteten.
Sist endret av DrDeath; 7. august 2023 kl. 03:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
40000 pr mnd med lån og strøm, mat barn osv. Dette er før moro. Så dere kan prise dere lykkelig.
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
1333,- månedforbruk er ikke grovt for en fjortis engang... Kanskje i Thailand, men vi bor i Norge.
Vis hele sitatet...
Var nok en smule dårlig formulert her altså. Jeg regnet bare ut hva jeg betaler i strømmetjenester, tlf og trening. Alt annet (Internett, strøm, tv og shit) kommer selvfølgelig som ei kule oppå der igjen. Når alt annet er smæsja oppå det så blir summene fort litt mer nordiske kontra asiatiske!

heartslava
Sist endret av heartslava; 7. august 2023 kl. 03:39.
1000,- i leie, 400 i strøm, 350 for mobil m/fri data. 500 i forsikringer, 1300 på en bot, og 3000 på ett forbrukslån jeg har.

I vintermnd (midten av oktober til slutten av mars) har jeg i tillegg 1500 i mnd i diesel og 500 i bensin.
Det er vel alle mine faste utgifter hver mnd.

Kan legge til jeg bor rimelig utradisjonelt, noe som spiller en stor rolle for økonomien seff :=)
7500 med tv/internett og garasje.
Rundt 25 000,- ink huslån, trening, tlf, internett, strømmetjenester, strøm og andre avgifter.
8000 leie
1500 strøm
4400 bil
4000 ca i bensin
1000 bompenger
2200 forsikringer
1800 studielån
199kr streaming tjeneste

Telefon/abo har jeg gjennom jobb, men blir trukket ca 300kr ekstra skatt
Bensin/bom osv får jeg tilbake av jobb gjennom kjøregodtgjørelse

så 23199 totalt
Sist endret av sisterfister; 7. august 2023 kl. 20:36.
pr nå med så godt som gratis strøm og etter å ha reforhandlet litt bedre betingelser på huslån ligger jeg på 15500 i mnd, mennesket jeg deler livet med har vel ca 7000 på toppen av det igjen.

Dette inkluderer alt av faste utgifter med unntak av mat da det er ganske variable saker mye pga jeg fanger mesteparten av vann-baserte proteiner selv og de landbaserte animalske proteinene jaktes eller kjøpes av kjentfolk iløpet av høsten
Jeg blir med på leken

Faste utgifter

Huslån 18k
Kommunale avgifter 1333,- (4k hver 3. måned)
TV/Internett 500,-
Strøm 2500,- (gjennomsnitt av året)
Trening 399,-
Sameie 100,-
Hus/bil/reiseforsikring 1900,-
Privat utgift - 1000,-
Studielån 1000,-
Bensin dekkes inn av kjøreboka jeg skriver av på jobben.

Det blir ca 26700 i faste utgifter per måned.

Kona tar seg av mat, barn og barnehageregning.
Sitat av heartslava Vis innlegg
Halla!

Hva betaler du i måneden for strømmetjenester, tlf, trening og lignende?
Satt meg ned, regnet ut mine månedlige utgifter på nettopp dette og det var på hele 1333,-

Ganske grovt, vurderer høvle ned litt.

heartslava
Vis hele sitatet...
Hva har du med det ?
Sitat av NeiTilUlv Vis innlegg
Hva har du med det ?
Vis hele sitatet...
Sånn jeg leste innlegget til heartslava, ønsket han en bekreftelse fra andre angående sine egne månedlige utgifter,
om det var mye, normalt eller lite.
Sitat av NeiTilUlv Vis innlegg
Hva har du med det ?
Vis hele sitatet...
Forstår ikke spørsmålet.
0,-.

Gratis internett, følger med leiligheten jeg leier.

Netflix har jeg gratis tilgang til, men det er så jævlig dårlig at jeg ikke gidder å bruke den gratis internett tilgangen jeg har på det engang.
Ser stort sett på Youtube, ser jeg på noe annet så blir det en tur på bukta.

Telefon har jeg i utgangspunktet ikke lyst til å ha i det hele tatt, så det blir betalt for gjennom en deal jeg har med firmaet et familiemedlem jobber i. Får både telefon og abonnement dekket, i reell kostnad så koster det cirka 250kr i måneden inkludert for begge deler.
1300 fiber/nett
1300 mobil
400 trening
1300 kom avgift
2500 strøm
22k huslån

Er vel rundt 28k fast
Bruker vel rundt 12k på øvrige ting i snitt per mnd som jeg ikke har oversikt over, Netflix osv
Mobil: 248,-
Strømmetjenester: 69,-


Er vell det eneste jeg betaler i mnd av faste utgifter. Glad vi ikke legger in snus, øl etc i regnskapene våre.
Sitat av Opponent Vis innlegg
Glad vi ikke legger in snus, øl etc i regnskapene våre.
Vis hele sitatet...
Det er vel fordi vi ikke drikker eller snuser? Snuser du en boks om dagen, så regnes det som en fast avgift.

Ellers så drikker jeg kanskje 6 øl i måneden, og da går det gjerne under Variable utgifter eller matposten.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Det er vel fordi vi ikke drikker eller snuser?
Vis hele sitatet...
du ble jævlig straight etter at du giftet deg ass.

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Snuser du en boks om dagen, så regnes det som en fast avgift.
Vis hele sitatet...
Da må jeg oppdatere denne
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Rundt 600-800kr i året kanskje.
Vis hele sitatet...
Speed: Ca 4000 i mnd.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
du ble jævlig straight etter at du giftet deg ass.
Vis hele sitatet...
Det gikk opp et lys for meg etter dama sa hun ikke ønsket å oppdra barnet vårt i et narkoreir. Det var hardt i starten. Det går bedre nå.

Ellers har vi voksne lov å kose oss når man har barnefri?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ellers har vi voksne lov å kose oss når man har barnefri?
Vis hele sitatet...
Spør du meg?

Med drugs, nei.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Spør du meg?

Med drugs, nei.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke?
Barnefri er barnefri.
Så lenge de er tilbake til seg selv når de skal ta bare på barna kan det umulig være noe problem?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
..kan det umulig være noe problem?
Vis hele sitatet...
Du kan mene hva du vil, jeg tror det kunne vært et problem.

Er ikke helt sikker på hva Superspurv egentlig spurte om heller, men det virket som om han spurte om noe, så jeg svarte.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Hvorfor ikke?
Barnefri er barnefri.
Så lenge de er tilbake til seg selv når de skal ta bare på barna kan det umulig være noe problem?
Vis hele sitatet...
Vel, skulle det verste skje, at foreldrene med barnefri skulle klare og bli tatt av politiet for rusbruket, så kan konsekvensene bli så voldsomt kjipe når det er barn i bildet. Hjelper lite at barna ikke var til stede da, da ryker fort omsorgen.

Klart, risikoen for og bli busta er liten. Men jeg hadde holdt meg clean, i frykt for å risikere å miste kidsa mine.
Sitat av Nimja Vis innlegg
Vel, skulle det verste skje, at foreldrene med barnefri skulle klare og bli tatt av politiet for rusbruket, så kan konsekvensene bli så voldsomt kjipe når det er barn i bildet. Hjelper lite at barna ikke var til stede da, da ryker fort omsorgen.

Klart, risikoen for og bli busta er liten. Men jeg hadde holdt meg clean, i frykt for å risikere å miste kidsa mine.
Vis hele sitatet...
Virker ikke som om barnevernet gjør stort sålenge det bare er 1 av foreldrene som ruser seg.
Det er bare snakk om noen puff. Alt annet ble lagt på hytta for en stund siden. Med snart 10 år bak beltet, så blir man ikke skækk av en joint. Man blir bare i chill form.

Det var ikke meninga å deraile.
1500 tlf regning(swap)
8000 lån
1500 strøm
3000 andre utgifter(mat og sånn)