Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 10944
Hei freaks!

Tenkte å ta dette opp. Jeg fant ingen tråder som dekket dette området veldig godt, og da bestemte jeg meg for å opprette en tråd.

Jeg har selv akkurat begynt å snuse, og gjorde dette fordi det hjelper veldig mot stress, og er generelt veldig chill Jeg vurderte det frem og tilbake før jeg kjøpte, men konkluderte med at om det hjelper meg å slappe mer av så er det verdt det. Etter jeg begynt å snuse har jeg lest en del rundt på nettet, og det var delvis på grunn av alle de forumene hvor trettenåringer diskuterer om de skal kjøpe Catch eller mocca... Noe man kan bli grundig lei av -mildt sagt.

Etterhvert fant jeg denne siden: http://medieavisa.blogspot.no/2011/1...uker-snus.html

Her listes det opp følgende positive sider ved snus:

-Snus er veldig behagelig
-Snus hindrer stress, man blir avslappet
-Snus kan bruker som slanke middel (man blir fortere mett)
-Nye forskninger Snus øker konsentrasjonen
-Nye forskninger Snus øker prestasjonsviljen

Disse nye forskingene du ser gjør snus til et dopingsmiddel, nye regler sier at i 2014 vil det være ulovlig å bruke snus i idrett.

Og følgende negative:

-Snus kan være helseskadelig
-Snus inneholder nikotin, som gjør det avhengig
-Snus øker blodtrykket ditt
-Snus vil være doping i 2014
-Snus er tobakkmiddel
-Folk mener at snus kan være kreftfremkallende

Hvor jeg kan si meg enig med fler av dette. Og bare for å nevne burde denne siden taes med en klype salt, når de skriver "Folk mener at snus kan være fremkallende" noe som stemmer, men det er ikke bare folk -det er faktisk helsedirektoratet. Det skal også nevnes at snus er skadelig for tannkjøttet, og kan forårsake plakk og ulike ting som vil irritere vettet av tannlegene over det ganske land.

Men det som virkelig undrer meg er at hvis det er så farlig, hvorfor snuser da en fjerdedel av landets menn/gutter mellom 16-24? Det må vel fremkomme noen positive aspekter ved dette? Det er så klart ansett av folkene på Olympia-toppen som noe prestasjons fremkallende, og kan derfor hjelpe flere på ulike måter. Blant annet med å redusere stress og øke konsentrasjonen. Og for de av oss som synes dette er kurant, så må det vel være lov og ta seg en i overleppa nå og da? Selv føler jeg at dette hjelper med konsentrasjonen på jobb, og når jeg studerer. Bare for å komme med et eksempel så skal jeg starte med realfags matematikk nå til høsten, og har begynt mildt å forberede meg på pensum, og personelig føle jeg at snusen hjelper meg å ta deg med ro og holde hodet kaldt og tunga rett i munnen (ikke noe problem med en skruf i leppa ). Og av denne grunn angrer jeg ikke noe på at jeg har startet.

Jeg er fult klart over at det å snuse koster penger, og kan være helsefarlig (dette kjenner nok mine med-snusere igjen fra boksen ) Men jeg kan ærlig si at dette hjelper meg mot alt stresset i hverdagen. Og stress er definitivt helseskadelig eller hva?

Håper at det kan bli noe diskusjon rundt dette, og det kommer sikkert noen moral prekener fra folk som har et behov for å i rette sette andre.

Kjære med-freaks! Kommenter gjerne!

(kilde til at 25 % av landets 16-24 åringer snuser: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...:6043:22:::0:0)
Sist endret av Ap3; 29. juli 2012 kl. 23:53.
doping ? seriøst, må da få pakke hva jeg vil i leppa mi ^^
Never fallin'
Godzillaa's Avatar
Kan jeg spørre om hvor lenge du har snust? Jeg har snust et par år nå og kan si at jeg merker ikke forskjell når jeg tar i en snus blir ikke mer avslappet eller noe, men får jeg ikke snusen min så blir jeg jævli irritert. Men var helt lik deg når jeg begynte så skjønner deg godt, men til slutt er det bare noe som koster penger og som bare ligger i leppa.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av xaine Vis innlegg
doping ? seriøst, må da få pakke hva jeg vil i leppa mi ^^
Vis hele sitatet...
Da må vel de narkomane få bruke alt av hasjnarkotikasprøyter de vil også, kanskje?
Sitat av Godzillaa Vis innlegg
Kan jeg spørre om hvor lenge du har snust? Jeg har snust et par år nå og kan si at jeg merker ikke forskjell når jeg tar i en snus blir ikke mer avslappet eller noe, men får jeg ikke snusen min så blir jeg jævli irritert. Men var helt lik deg når jeg begynte så skjønner deg godt, men til slutt er det bare noe som koster penger og som bare ligger i leppa.
Vis hele sitatet...
Har selv snus i kun 2 år og merker heller ikke noe effekt av snus, den bare er der og jeg får pluttselig bare lyst på en(nesten hele tiden).
Noe jeg ikke skjønner.. alle sier at røyk og snus hjelper mot stress, men er man virkelig ustresset med høy puls? For som alle vet så får man høy puls av inntak av nikotin.
Sist endret av shonny; 30. juli 2012 kl. 00:05.
Ap3
Ap3's Avatar
Trådstarter
7 4
Som sagt er det å bruke siden ikke veldig god kilde kritikk, men det er noe i det: http://www.tv2.no/sport/fotball/wada...a-3598084.html Her er en artikkel fra tv2 sporten. Og sant nok er det oppe til vurdering, er litt mer tvilsomt om de faktisk får gjennomført det. Men nikotin er oppført på overvåknings-lista til WADA.
Sitat av Zyke Vis innlegg
Da må vel de narkomane få bruke alt av hasjnarkotikasprøyter de vil også, kanskje?
Vis hele sitatet...
Ja, det syns jeg.
Sitat av Zyke Vis innlegg
Da må vel de narkomane få bruke alt av hasjnarkotikasprøyter de vil også, kanskje?
Vis hele sitatet...
Er enig i det jeg, at noen skal bestemem over hva du skal putte i DIN kropp syns jeg blir for dumt.
Ap3
Ap3's Avatar
Trådstarter
7 4
Har selv snust en to bokser uka i halvannen måned nå, men kjenner igjen det Godzillaa skriver fra andre forum. Og sier ikke at det ikke er noe i dette, men noe som kanskje er aktuelt å ta opp i sammenheng med dette er om hvordan du ville hatt det om du ikke hadde snust aktivt.

Sitat av Zyke Vis innlegg
Da må vel de narkomane få bruke alt av hasjnarkotikasprøyter de vil også, kanskje?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt om man får tak i så kalte "hasjnarkotikasprøyter"... Snus er noe helt annet, og heroin som du sikkert tenker på er ikke noe særlig prestasjonsfremmende. Noe man får observert tydelig ved en gåtur i Oslo

Hadde tatt seg ut om alle de narkomane i Oslo sprang rundt som om de var Usain Bolts familie speeda opp en julekveld
Sist endret av Ap3; 30. juli 2012 kl. 00:15.
Jeg har nå snust i 3-4 år, og jeg angrer ofte. Snus er egentlig bare et stort pengesluk! + Den sinnssykt ekle følelsen når du vet at du er gått tom for snus. FYYY!!

Nei, hold deg unna snusen.
Sitat av Zyke Vis innlegg
Da må vel de narkomane få bruke alt av hasjnarkotikasprøyter de vil også, kanskje?
Vis hele sitatet...
hasjnarkotikasprøyter? ... Det svir, fy faen.. Dummeste jeg har lest på lenge.
Husker den perioden jeg starta med snus og trodde jeg hadde funnet svar på alle verdens problemer.

Det er utrolig herlig helt i starten, ettervert så kjenner du ikke noe spesiell forskjell utenom morgen snusen og etter en stund kjenner du ikke den heller.
Du blir kanskje dritstressa av og ikke ha snus og du tror at det skal være helt fantastisk når du tar en, ja det er det, i ett halvt minutt.

Har snust i noen år nå, bruker omtrent en boks i døgnet og angrer som faen, pengene renner ut.

Har ikke fått noen konsekvenser av snus utenom at jeg må pusse tennene litt ekstra godt, har heller aldri hørt om noen som har fått en alvorlig sykdom av det.

Syns snus er fantastisk til og slappe av med og stresse litt ned sålenge man har ett kontrollert forbruk, dessverre mista jeg kontrollen ganske fort
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av aidem Vis innlegg
hasjnarkotikasprøyter? ... Det svir, fy faen.. Dummeste jeg har lest på lenge.
Vis hele sitatet...
Sukk, interne spøker slår visst ikke an.

Se litt dypere, ville dere kanskje folk skulle få bruke harde(re) stoffer sålenge det er deres kropp og de skal ha full råderett over den? Hadde det vært så enkelt at det kun hadde gått ut over brukeren ville jeg sagt meg enig, til en viss grad, la de ødelegge seg selv om de så måtte ønske, men om alle skulle fått gjort hva de ville, fordi det var deres kropp ville det blitt kaos... Men ærlig talt, nok om det, det er et helt annet tema.

For å ikke spore av vogntoget her vil jeg opp det aktuelle temaet her;
Jeg har selv snuset over en lengre periode av mitt liv, men har sluttet nå. Den tiden jeg snuset så opplevde jeg ikke noen nevneverdig rus annet enn litt smålig svimmelhet hvis jeg hadde gått lenge uten å ta meg en pris. Så at det skal være prestasjonsfremmende og konsentrasjons-forbedrende ser jeg ikke - det er tross alt bare kroppen som blir påvirket av nikotin?
Mener å huske at det var WADA som ville ha alt av Nikotin inn på dopinglista.

Dem vil vel at alle idrettsutøvere skal fremstå som naturlige og kanskje helst som økologisk tenkende veganer som ikke spiser dyr eller fisk, og kun tygger grøntfor
Personlig så har jeg snust i 2 år, og nei, jeg kjenner ikke no. Røyk derimot bruker jeg i perioder med stress (skole-relatert) og for min del har det funka flott, ei uke, en tipakning så er det tilbake til daglig snusing. Men ja, det eneste med snus for meg et at det er digg (smaksmessig, snuser løs...). Bruker ca 1 boks pr 5 dager..
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Snus er digg i starten, men etter en stund er det ikke så godt og sluker bare penger. Du kommer nok mest sannsynlig til å angre om ett år eller to men utenom det er det ikke så ille syns jeg.
Sist endret av halliballi; 30. juli 2012 kl. 02:56.
Jeg har vært mye av og på med snusing og røyking de siste 7 åran fra æ begynte, røyk er farlig og snus er bare ekkelt og koster penger.
Ikke begynn å heller tygg extra, godt for tennern. Når du har snuset i over 1 år er bare snus en ting du må putte oppi leppa fordi at kroppen din skriker etter stoffet nikotin. Det er heller ikke noe godt, det er bare ekkelt og ett pengesluk uten like.
Sist endret av xknight123; 30. juli 2012 kl. 03:55.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av aidem Vis innlegg
hasjnarkotikasprøyter? ... Det svir, fy faen.. Dummeste jeg har lest på lenge.
Vis hele sitatet...
Hasjnarkotikasprøyte, ett vitseord man bruker for genererelle narkotiske stoffer for å vise til narkotikum på en vitsende måte.
Sist endret av Freddy_fred5; 30. juli 2012 kl. 08:12.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Snus kan være kreftfremkallende, og det er noen temmelig jævlige kreftformer kan kan få av det hvis man er uheldig. Bak boksen står det nettopp det, "Snus KAN være kreftfremkallende" og mange ungdommer bruker dette som et argument for at det ikke er farlig, fordi det står _kan_ og ikke _er_. Det er et temmelig latterlig argument av de, og ikke la deg bli lurt av det. Det er mange som har fått kreft av snus, enten mange ungdommer tror det eller ei.

Som du allerede har sagt så er det skadelig for tannkjøttet ja, men igjen så motvirker det plakk på tennene. Så man kan vel egentlig ta seg en snus med god samvittighet etter at man har pussa tenna.

Man får gule tenner som bare faen etter hvert, noe som dog kan motvirkes med tannbleking og sånt.

Det er definitivt bedre å ikke snuse, enn å snuse. Men hvis man absolutt skal ha nikotin i seg så er nok snus et av de lurere alternativene. Jeg har dog absolutt ingen planer om å slutte så lenge jeg ikke merker noen seriøse fysiske bivirkninger av det. Jeg hadde sikkert klart å slutte hvis jeg hadde hatt motivasjon til det, men jeg ser egentlig ingen grunn til det.
Sist endret av Dongerino; 30. juli 2012 kl. 08:13.
Du blir sikkert mer avslappet først, men når kroppen har blitt avhengig vil du føle deg dårligere uten snus en hva jeg føler meg uten snus. Så tar du en snus, og vil føle deg like avslappet som det jeg gjør uten snus. So what's the point?
Ap3
Ap3's Avatar
Trådstarter
7 4
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Snus kan være kreftfremkallende, og det er noen temmelig jævlige kreftformer kan kan få av det hvis man er uheldig. Bak boksen står det nettopp det, "Snus KAN være kreftfremkallende" og mange ungdommer bruker dette som et argument for at det ikke er farlig, fordi det står _kan_ og ikke _er_. Det er et temmelig latterlig argument av de, og ikke la deg bli lurt av det. Det er mange som har fått kreft av snus, enten mange ungdommer tror det eller ei.

Som du allerede har sagt så er det skadelig for tannkjøttet ja, men igjen så motvirker det plakk på tennene. Så man kan vel egentlig ta seg en snus med god samvittighet etter at man har pussa tenna.

Man får gule tenner som bare faen etter hvert, noe som dog kan motvirkes med tannbleking og sånt.

Det er definitivt bedre å ikke snuse, enn å snuse. Men hvis man absolutt skal ha nikotin i seg så er nok snus et av de lurere alternativene. Jeg har dog absolutt ingen planer om å slutte så lenge jeg ikke merker noen seriøse fysiske bivirkninger av det. Jeg hadde sikkert klart å slutte hvis jeg hadde hatt motivasjon til det, men jeg ser egentlig ingen grunn til det.
Vis hele sitatet...
Det er sant at mange mener at det det er en relasjon mellom snusing og kreft i bukspyttkjertelen, kreft i spiserøret. Det er også, gjennom svenske studier påstått at det øker sjansen for leppekreft. Det siste kan ha vært en tilfeldig het, fordi leppekreft er ikke en av de mest frekvente kreftypene. Rundt 60 personer får denne diagnosen hvert år. Det er igjen ikke bevist en direkte link mellom kreft i bukspyttkjertelen samt kreft i spiserøret og snus. Men det kan være noe i noe i det, siden i USA så er studier som påvist sammenheng mellom deres dipping tobacco, også kalt moist snuff, og dette. Men igjen er ikke det helt 100 % bevist, og samtidig er det mere vanlig å svelge saften fra dette produktet, i mens en snus taes ut av en god del av oss snusere når det renner. Bare for å nevne det har jeg lest flere steder på nettet av det er rundt 90 % lavere sjanse for å få kreft av snus enn der er å få kreft av røyk. Dette tallet er igjen ikke noe som er bevist, men igjen mer det som er antatt.

Igjen som du sier er det bedre å ikke snuse enn å ikke snuse. Dette vet jeg ikke om noe selv, men foreløpig for meg er det digg å ha en prell i leppa, og kommer nok ikke til å stoppe med det første. Kan være jeg vurderer det om jeg stopper å kjenne noe særlig effekt av dette. Eller noe som ofte skjer med snusere, at dama krever det. Og hvis hun er fin nok kommer jeg sikkert til å vurdere det

Jeg vil også bare nevne det faktum at i disse studiene er det flere faktorer som slår inn som kan gi feil resultat. Bare noe som sies at mellom 3 % og 9 % av alle amerikanere vil svare ja på alle spørsmål på en undersøkelse, denne artikkelen fra NRK er interessant lesing om dette: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8060138. Også er det kanskje tatt med flere snusere som tar seg en røyk i ny og ne, som kanskje har sneket seg med i undersøkelsen. I tillegg er det jo noe åpenbart som at flere snusere kanskje har en mer utragerende livstil siden de først tar sjansen på å snuse. Jeg sier ikke at dette er 100 % sant, men personlig tror jeg det kan være noe i det. At de som snuser fester mer frekvent enn andre, og kanskje ikke er blandt de av oss mennesker som hiver i seg fem om dagen, og spiser sunnest av oss.

Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Du blir sikkert mer avslappet først, men når kroppen har blitt avhengig vil du føle deg dårligere uten snus en hva jeg føler meg uten snus. Så tar du en snus, og vil føle deg like avslappet som det jeg gjør uten snus. So what's the point?
Vis hele sitatet...
Det kan godt være at jeg kommer meg til å føle meg like avslappet som deg med en snus i leppa, men jeg kan ikke uttale meg så godt om dette siden jeg fortsatt blir generelt mer avslappet med en snus enn det jeg ble før.

Vil også takke for svarene som er så on-topic!

Vil også beklage for skrive feil, men dette temaet er noe jeg er engasjert i! Og da går skrivinga litt fortere en det jeg klarer å rette opp. For å si det sånn treffer denne saken meg midt i leppa
Sist endret av Ap3; 30. juli 2012 kl. 11:40.
Det største minuset med snus, er vel at de fleste jenter ikke liker det
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av bamseftw Vis innlegg
Det største minuset med snus, er vel at de fleste jenter ikke liker det
Vis hele sitatet...
Det er da heller ikke sant, da en ekstremt stor del av jenter snuser også. Har aldri fått negative kommentarer om snus fra jenter, jeg tror egentlig ikke at det er noen som merker det engang. Det vil så klart være noen som ikke liker det, men hvis man tenker på den måten så kan man ikke gjøre noe som helst.
Sist endret av Dongerino; 30. juli 2012 kl. 12:56.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Har selv snus i kun 2 år og merker heller ikke noe effekt av snus, den bare er der og jeg får pluttselig bare lyst på en(nesten hele tiden).
Vis hele sitatet...
Og du føler fortsatt ikke at du kaster bort penger?
http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=6362540n

"60 minutes" om snus. Svensk professor snakker også litt om skadevirkninger etc. Verdt å ta en titt!
Jeg har snuset i nesten 7 år nå og jeg mener at det var idiotisk og bynne med det, nå er det bare stress med og få kjøpt snus vær mårra og om jeg ikke rekker det blir jeg stressa og irritert. snusen har egentlig ingen posestiv påvirkning på meg den bare er dær og tar penger fra kontoen min som jeg skulle brukt på andre ting. snusen var god de første ukene kansje en måned men etter det var det bare fordi det var "tøft" og nå blir jeg gretten, sur og stressa vess jeg ikke har det...

har prøvd og slutte flere ganger men vær gang kommer jeg opp med unskyldninga at det er så godt og alt det dær selvom jeg egentlig veit at jeg syntes det er noe dritt, så mister jeg motivasjon for at jeg får lønning også er det pån igjen.

tips til alle 13åringer som leser denne tråden!
La vær snus! det er kanskje godt de første gangene dere prøver men etter vært er det bare en plage som er vanskelig og bli kvitt!
Ap3
Ap3's Avatar
Trådstarter
7 4
Sitat av bamse Vis innlegg
http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=6362540n

"60 minutes" om snus. Svensk professor snakker også litt om skadevirkninger etc. Verdt å ta en titt!
Vis hele sitatet...
Dobbelt moralens land, hva er det egentlig de prøver å fremme? Budskapet blir noe utydelig for meg, er det det at snus er noe dårlig? Eller er det det at det er et bedre alternativ enn å røyke?

Veldig fengende dokumentar, men synd at de ikke nevnte noe om Norge! Amerikanere har det ofte med å bare se rett foran nesetippen sin, og ikke se det brede bildet. Dette blir litt fordomsfullt, men det er jo noe i det, siden der borte er det med tv-programmer som det er med løs-salgs aviser her. De må ha en fengende historie.
Det blir i hvert fall fremmet i dokumentaren hvor stor skadevirkning snus har i forhold til sigaretter, og snus sies jo da å være 99-90% mindre skadelig enn røyk. Det jeg tenker de prøver å fremme er hvorvidt snus vil være bedre å bytte ut med sigaretter, eller om dette vil føre til dobbeltbruk - ergo mer skade. Siden det er tydelig at snus er mindre skadelig enn røyk, så vil det være bedre å bruke snus enn sigaretter. De snakker vel om det ville vært en positiv virkning å introdusere snus i en større grad enn det det allerede er der borte. Selv tror jeg det kan hjelpe, med litt god oppfølging. Ikke som han fyren i dokumentaren som begynte å snuse OG røyke samtidig.. Det blir dumt.

Selv har jeg snust i 3 år, og er enig med tysje. Det blir en slags ond sirkel etterhvert, men noen ganger er det for meg ekstremt betryggende å ha en snus under leppa. Som mange sier så er det litt som å ha en kompis som er med deg hele tiden.. :-P Hvis jeg skal game eller er på fylla, så synes jeg virkelig det er digg å ta en snus. Men sånn som akkurat nå så har jeg vondt i magen og er slækk, da er det egentlig helt jævlig å tvinge seg selv til å ta en snus.. Hadde man bare klart å kontrollere behovet sitt litt mer, så hadde det vært lettere. Hver gang etter jeg har spist (spesielt hvis det er noe junk), så er det en selvfølge at jeg skal ha en snus. Samme med mange andre ting. Det er vanene som er veldig vanskelig å bli kvitt, ikke nikotin cravingen.

Når vi snakker om snus, hvor mye snuser dere om dagen/uka/måneden? Jeg snuser selv nesten 2 bokser i uken. Hvis jeg er på fylla så går det ofte en halv boks eller mer alene den kvelden.

Som den svenske professoren i dokumentaren sier; om man bytter fra sigaretter til snus, så er avhengighet fortsatt et problem, men et mindre problem enn lungekreft.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av tysje Vis innlegg
Jeg har snuset i nesten 7 år nå og jeg mener at det var idiotisk og bynne med det, nå er det bare stress med og få kjøpt snus vær mårra og om jeg ikke rekker det blir jeg stressa og irritert. snusen har egentlig ingen posestiv påvirkning på meg den bare er dær og tar penger fra kontoen min som jeg skulle brukt på andre ting. snusen var god de første ukene kansje en måned men etter det var det bare fordi det var "tøft" og nå blir jeg gretten, sur og stressa vess jeg ikke har det...
Vis hele sitatet...
Seriøst? Jeg har snust i cirka 6 år nå og jeg synes enda det er like godt som i starten. Hadde jeg ikke likt det så hadde jeg slutta øyeblikkelig.

Starta du å snuse fordi det var "tøft"? Jeg har aldri noensinne følt at snusing har vært tøft, på samme måte som jeg ikke føler at snusing er teit. Jeg ser på det som helt nøytralt, og det har jeg alltid gjort. Når jeg gikk på ungdomsskolen og starta så ble vel faktisk de som snuste sett ned på av andre, og det ble sett på som det motsatte av tøft.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Og du føler fortsatt ikke at du kaster bort penger?
Vis hele sitatet...
Jo absolutt, men dum som jeg er så finner jeg altid på unnskyldninger til meg selv om at jeg kan ha et par bokser til og at det passer bedre et annet tidspunkt..
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Seriøst? Jeg har snust i cirka 6 år nå og jeg synes enda det er like godt som i starten. Hadde jeg ikke likt det så hadde jeg slutta øyeblikkelig.

Starta du å snuse fordi det var "tøft"? Jeg har aldri noensinne følt at snusing har vært tøft, på samme måte som jeg ikke føler at snusing er teit. Jeg ser på det som helt nøytralt, og det har jeg alltid gjort. Når jeg gikk på ungdomsskolen og starta så ble vel faktisk de som snuste sett ned på av andre, og det ble sett på som det motsatte av tøft.
Vis hele sitatet...
Du har snust i seks år og kan slutte øyeblikkelig?

Sorry, men det der har jeg litt vanskelig for og tro på.

Visst jeg prøver og gå uten snus føler jeg meg som en helt annen person, det er akkurat som at kroppen må ha en viss mengde nikotin i kroppen for at jeg skal fungere
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Du har snust i seks år og kan slutte øyeblikkelig?

Sorry, men det der har jeg litt vanskelig for og tro på.
Vis hele sitatet...
Haha, beklager hvis du misforsto meg! Sånn som saken er nå så kunne jeg aldri noensinne slutta med snus, fordi jeg syns det er så jævla digg. Det deilige fysiske velbehaget når man har spist og tar seg en snus, eller når man våkner opp og tar seg en snus. Jeg er glad i den følelsen, og derfor har jeg ingen planer om å slutte.

MEN, hvis jeg hadde mista dette fysiske velbehaget så kunne jeg slutta med en gang. Sure, abstinensene hadde sikkert vært jævlige men det hadde jeg fint overkommet hvis jeg hadde tenkt på pengene. Det var jo dette han jeg siterte sa, at han følte ingen nytelse av snusen lengre, men gjorde det bare for å gjøre det.
Snus fungerer beroligende helt til du innser at du MÅ ha SNUS for å kunne eksistere sammen med andre mennesker. Mao, stresset kommer med avhengigheten, og du snuser dermed enda mer.
Forstår ikke helt hva dere mener når dere sier dere ikke kjenner noe, jeg har snusa 2-3bokser i uka, i de siste 7-8årene.Og jeg Synes snus fortsatt er utrolig deilig. Har fortsatt ikke merket noen bakdeler, bortsett fra litt "kryping"på tannkjøttet.

1 boks, ca 70kr
3 bokser i uka pr år ca kr 11000,-
11000 x 7år altså ca kr 77000,-
Synest egentlig at det er hvert hver krone, betaler fint 11k i året for "den følelsen"
Sist endret av Legend.; 30. juli 2012 kl. 18:54.
Sitat av xaine Vis innlegg
Er enig i det jeg, at noen skal bestemem over hva du skal putte i DIN kropp syns jeg blir for dumt.
Vis hele sitatet...
Som går utover samfunnet, DET blir for dumt.
Sitat av Zyke Vis innlegg
Da må vel de narkomane få bruke alt av hasjnarkotikasprøyter de vil også, kanskje?
Vis hele sitatet...
blir jo ikke det samme i det hele tatt da, du blir ikke rusa av å snuse.
Sitat av Monax Vis innlegg
blir jo ikke det samme i det hele tatt da, du blir ikke rusa av å snuse.
Vis hele sitatet...
Jo, det blir du. Du blir påvirket av nikotin, pluss en god dose endorfiner.

Sitat av Wikipedia
Rusmiddel er en vare – nærings- eller legemiddel – som konsumeres for sitt innehold av kjemiske stoff som påvirker nervesystem og sanseapparatet, dvs. såkalte psykoaktive eller berusende stoffer. Slike midler brukes til alt fra bedøvelse, for sin stimulerende effekt, eller for rekreasjon og nytelse, og er i mange kulturer en viktig del av en rekke sosiale og religiøse sammenhenger.
Noen rusmidler er mer allmenne og brukes som dagligvarer og næringsmiddel. For eksempel finnes det alkohol i øl og vin, nikotin i tobakk og koffein i kaffe. Andre rusmidler er i utgangspunktet kun lovlig til medisinsk bruk, som bedøvende opiater (morfin, heroin), eller beroligende midler som valium. Disse regnes ofte som «narkotika», sammen med andre rusmidler som cannabis/hasj og kokain. Og noen rusmidler blir kun fremstilt som tekniske varer, slik som lim og bensin brukt til «sniffing».
Vis hele sitatet...
Sist endret av TheGloryHole; 31. juli 2012 kl. 03:52. Grunn: Litt tilleggs-info.
Mitt motto er:

Man skal dø uansett, snus endrer ikke det faktumet.

Egoistisk?
Ja kanskje, men nå har det seg slik at jeg driter i akkurat det.
Jeg har snust i 8 år. Har ingen planer om å slutte. Jeg syns snus smaker godt og det gjør meg avslappet.