Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 837
Har funnet ut at jeg skal kjøpe vannkjøling fra Danmark fordi de har større utvalg og er _MYE_ billigere enn f.eks microplex.

Men spm. er jo at det blir en god del toll på vannkjølingen, så jeg gikk innpå toll.no, der så jeg at -PC er tollfritt. Vannkjøling er jo deler til en pc, og det er jo det hovedsaklige det du bruker den til.

Og å be vcore om å sette verdien til under 1000,- NOK og sette den som gaven kan jo fort bli avslørt når det er en nettbutikk. I tilfelle tollvesnet er så jævlige at de sjekker opp prisene på vcore.dk.

Så hva mener dere?
Sist endret av jeppfi; 21. februar 2009 kl. 22:19.
hva er det egentlig du spør om her?

hva_vi_mener? om hva da? hvordan gjerrige deg () skal få det inn til norge uten å betale toll eller noe?
Om dere har noen tips til hvordan jeg kan få den inn til Norge _uten_ å betale toll.
som sagt, spørre pent om dem kan skrive gave og verdi under 1000 blanke norske kronasjer på pakken (du kan virke litt tvilsom hvis du spør om det).

du kan kanskje velge å gjøre manuell fortolling av delene dine, og stå å argumentere deg blå mot en toller om at delene dine er_pc_deler...
Mener med at jeg kan virke litt tvilsom?

Vet at posten er ganske grei når det gjelder toll osv. men manuell fortolling?
Sist endret av jeppfi; 21. februar 2009 kl. 23:16.
manuell fortolling; at du ikke bruker forenklet tollbehandling, men at du selv fortoller varen/forklarer hva som er i osv...

tvilsom; at du kan virke useriøs, mtp. "svindling" av tollen...
Ja, vannkjøling vil jeg si at går under kategorien PC.

Jeg prøver ved alle sjanser å unngå å betale toll, svindling vil jeg ikke kalle det. Det er heller svindling at vi må punge ut 25% ekstra på varer som vi kjøper i utlandet. Og at de har en så liten grense som 200,-. Hadde det vært 5000,- så hadde jeg glatt betalt toll.
nå betaler vi da vitterlig ikke dansk moms heller da, og jeg vil si det er bedre at de pengene tilfaller den norske stat, ikke opphavslandet...

hadde grensen vært 5000 nok, hadde du sjeldent betalt toll...


EDIT: faen, nå sløste jeg bort ennå en milepæl på deg, janpfo (innlegg nr. 1.000, neste milepæl; 1.337)
Sist endret av VivaLatrina; 21. februar 2009 kl. 23:26.
Ingen som har noen tips for å unngå tollen?
Du har allerede fått det eneste tipset som er:
Sitat av VivaLatrina
som sagt, spørre pent om dem kan skrive gave og verdi under 1000 blanke norske kronasjer på pakken
Vis hele sitatet...
Om ikke får du ta båten til Danmark, og hente det der.