Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1757
Hvor stor er sjangsen for å bli busta dersom man bestiller ulovlige våpen som f.eks elektrosjokkere, slåhansker, kniver, kastestjerner, pepperspray o.l. fra nettbutikker i utlandet?

Bare litt nyskjerrig

.. og hva er straffen for å importere slikt?

//uno
Sist endret av uno; 2. oktober 2001 kl. 00:04.
Bestill fra skolen eller et annet offentlig sted, som ikke logger hvem som bruker maskinene. Om dem åpner pakken og finner ulovlige ting kan du bare si at det ikke var du som bestilte det, selv om dem vet at kredittkortet ditt er brukt til det så har dem ingen håndfaste beviser. Kan ha vært noen som "lånte" kredittkortet og bestilte et par småting til deg e.l.
uno
Trådstarter
99 3
Ville nok gjort det slik ja.

Kan tollerne lese på pakken hva den inneholder?
Scannes mye av pakkene?
Når noe skal fortolles (for det må det jo dersom det koster over 200 kr?), ser de da hva som er bestilt?
Det er praktisk talt null sjanse for å bli tatt for å bestille det men du kan oppleve at det ikke kommer inn i norge og langt mindre til deg,.

jeg er ikke sikker men jeg tror ikke det er ulovelig å bestille bare å innføre i norge så det er det jo postmannen som de må ta mener jeg
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det som skjer hvis det blir merka er vel at du ikke får pakken. Ikke noe spesielt mere tror jeg.
Du kan risikere å få besøk av politiet på døra, som gjerne vil stille deg noen spørsmål....og det kan jo bli ubehagelig....de tar nok ikke så lett på innførsel av våpen som dere tror...
Når det gjelder slåsshansker finnes det ett biker firma i USA som selger custom deler til Harley-Davidson , Jesse James(tror det skrives slik). De har i hvertfall slosshansker i sitt sortiment.
Det kan jo være en måtte å "lure" tollen på....prøv å bestille gjenom en biker sjappe
hmm, jeg klarte jo å ta med softguns, softgungevær og kniv fra Hellas til Gardermoen MED meg..uten noen reagerte...og når de har slik sikkerhet der så tror jeg det skal gå ann å bestille på posten uten å bli tatt..har ikke noe peil på postens rutiner rundt utenlands pakker though..
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg å hadde med meg noen butterfly kniver og springkniver fra Hellas. Gikk da bra det.
tok med meg 2 butterfly/trikse/batanga kniver fra (you guessed it) hellas..

å få det tilsendt må vel være vanskligere..
tror ikke nå er den beste tiden å prøve å få tak i våpen, men på en annen side er det det.
Nå har de fjo bevis som de har lagt fram for NATO, og da HVIS norge får turban heads (no offence) vil jeg gjerne har noe å skyte med.
rekylvinyl.no
det noe helt annet å legge en kniv i kofforten på et fly, enn å få det gjennom posten. svært sjeldent at man blir stoppet av en toller på flyplassen (bort sett fra disse tider, litt mer aktivitet).

tore-: du tuller? eller hvor gammel er du egentlig? (bruk hodet)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
I disse tider blir enn vel beskyldt for å være terrorist hvis en prøver på våpensmugling
Victor: du må da skjønne det. Det var mye enklere å smugle våpen i gamle dager, da ble man bare sett på som en slask
▼ ... flere år senere ... ▼
Det er ikke noe problem å få det med seg, hvis du ikke har det i hånrbagasjen da. For den gjennomscannes :S

En jeg kjenner hadde med seg en Uzi-softgun fra et annet land (hellas tror jeg) og mora hans visste ikke om det. Han var piss redd i den røntgen-greia, men den lå akkurat så det så ut som en firkanta boks Flaks for han xD
Det er helt greit at du liker eldre tråder. Noen liker datteren, andre liker moren. Men ikke svar i dem. Spesielt ikke når du ikke har noe konstruktivt å komme med.

Og i forumenes verden, så er denne tråden en tippoldemor.
Hehe.. Glemte å sjekke datoen Så link i en annen tråd. My feil :S
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av egeulf
Det er helt greit at du liker eldre tråder. Noen liker datteren, andre liker moren. Men ikke svar i dem. Spesielt ikke når du ikke har noe konstruktivt å komme med.

Og i forumenes verden, så er denne tråden en tippoldemor.
Vis hele sitatet...

Hvorfor ikke ta opp gamle tråder? Det er da mye bedre enn å lage en ny hvis topicen er det samme? Ingen vits i å søple ned forumet med tråder som blir besvart med at det finnes liknende topicer fra tidligere av...

Jeg lurer på om noen kan svare bedre, enn det har blitt gjort tidligere i denne tråden, på om det vil få store konsekvenser hvis jeg bestiller fire ulovlige kniver fra DealExtreme og de blir plukket opp i tollen. Er det bare konfiskering, eller er det snakk om svær bot, prikk på rullebladet osv? Noen må da ha opplevd noe slikt?