Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1169
Vil bare gi en liten advarsel til folk der ute. Jeg vet at de fleste her inne er mer eller mindre over snittet når det gjelder kunnskaper om data, men til dere som ikke har så mye peiling må jeg bare nevne det.

Mottok i ste en e-post fra med Emne: Internet Explorer 7.0, og ble fra denne stund mistenksom siden det er lenge siden IE 7.0 ble sluppet. Når jeg åpner opp e-posten er der et bilde av IE 7.0 logoen, og download internet explorer og noe sånt. Da jeg holdt musen over bildet så jeg link til http://<skummel-link>.cd/ie.exe...

Om jeg var mindre erfaren vet jeg at jeg kunne kommet på tanken på å laste ned å kjøre denne filen, så vær oppmerksom på hva dere klikker på. De fleste sier vel "-_-" til denne tråden, men likevel.. Pass opp..
Bra du sier ifra !
-_- Neida. Bra du sier i fra, men tror nok ikke de som hadde trengt denne infoen vanker her om kring.
Nå sender vel ikke microsoft ut mails uansett da. Så det at det står det er fra microsoft burde jo være en tankevekker i seg selv.
Coptercat
Trådstarter
Sitat av Sinister
Nå sender vel ikke microsoft ut mails uansett da. Så det at det står det er fra microsoft burde jo være en tankevekker i seg selv.
Vis hele sitatet...
Microsoft sender ut mails jo.. Jeg får fast nyhetsbrev fra microsoft, bare at det ikke står admin som alias.
Internett Explorer suger uansett.
Coptercat
Trådstarter
Sitat av zipp
Internett Explorer suger uansett.
Vis hele sitatet...
Nå var det ikke internet explorer budskapet mitt omhandlet. Poenget mitt var at spammere sender såmangt. Det kunne for den del være en fake invitasjon fra google til en ny tjeneste.
Survival of the fit som det heter, de som ikke hører hjemme på internett fjerner seg selv fra internett når de til slutt ødelegger pc-en med å laste ned alt slags dritt uten å tenke først.
Sist endret av TanteSpiker; 8. mai 2007 kl. 22:47.
Coptercat
Trådstarter
Sitat av Grantax
Survival of the fit som det heter, de som ikke hører hjemme på internett fjerner seg selv fra internett når de til slutt ødelegger pc-en med å laste ned alt slags dritt uten å tenke først.
Vis hele sitatet...
Men så er det lovlig å hjelpe folk til å høre hjemme på internett..
Sitat av Grantax
Survival of the fit som det heter, de som ikke hører hjemme på internett fjerner seg selv fra internett når de til slutt ødelegger pc-en med å laste ned alt slags dritt uten å tenke først.
Vis hele sitatet...
Hadde det bare vært så vell. Noe av det verste jeg har vært borte i var en maskin med 4-5GB med spyware og virus på. 32000 filer og det var vel 3-400 forskjellige ting som var der. Personen som eide maskinen syntes ikke at det var så ille, han følte seg bare "litt plaget" av popupene som kom hvert andre minutt. Windows XP er uhyggelig slitesterkt i forhold til hva enkelte datafolk sier og sluttbrukere er usedvanlig godtroende. Akkurat den maskinen tok det meg en drøy time å fikse nok til at han kunne bruke den resten av dagen (den prøvde å infisere meg, dermed la jeg merke til den). Dette var en bærbar, og han hadde den med på skolen, hjemme og hos kompiser, og den hadde vært slik i "noen måneder" samt at "antivirus får bare maskinen til å gå saktere osså bruker det så mye ram".
Er det noen som vet om en antibot til nordic mafia? har hørt om en bot som gir penger og poenger...Er det sant
Sitat av Bmw m5
Er det noen som vet om en antibot til nordic mafia? har hørt om en bot som gir penger og poenger...Er det sant
Vis hele sitatet...

Det var vel litt off topic?
Sitat av Bmw m5
Er det noen som vet om en antibot til nordic mafia? har hørt om en bot som gir penger og poenger...Er det sant
Vis hele sitatet...
Dette er skummel spam.
En god regel er at Microsoft, Paypal, Ebay .. the list goes on vil sende mail som inneholder informasjon om deg. Paypal f.eks. legger alltid til fornavnet ditt i mailen. Det nye phising-filteret i IE 7.0 er også ganske redurant mot slike eposter. Thunderbird og Outlook skal også klare å luke ut det meste av slik søppelpost.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av meitemark
Hadde det bare vært så vell. Noe av det verste jeg har vært borte i var en maskin med 4-5GB med spyware og virus på. 32000 filer og det var vel 3-400 forskjellige ting som var der. Personen som eide maskinen syntes ikke at det var så ille, han følte seg bare "litt plaget" av popupene som kom hvert andre minutt. Windows XP er uhyggelig slitesterkt i forhold til hva enkelte datafolk sier og sluttbrukere er usedvanlig godtroende. Akkurat den maskinen tok det meg en drøy time å fikse nok til at han kunne bruke den resten av dagen (den prøvde å infisere meg, dermed la jeg merke til den). Dette var en bærbar, og han hadde den med på skolen, hjemme og hos kompiser, og den hadde vært slik i "noen måneder" samt at "antivirus får bare maskinen til å gå saktere osså bruker det så mye ram".
Vis hele sitatet...
Slutt å snakk stygt om meg /CRY
Coptercat
Trådstarter
Sitat av Deezire
En god regel er at Microsoft, Paypal, Ebay .. the list goes on vil sende mail som inneholder informasjon om deg. Paypal f.eks. legger alltid til fornavnet ditt i mailen. Det nye phising-filteret i IE 7.0 er også ganske redurant mot slike eposter. Thunderbird og Outlook skal også klare å luke ut det meste av slik søppelpost.
Vis hele sitatet...
Kan bare nevne at denne spam eposten ble mottatt med thunderbird, og jeg bruker domeneshop.
Bra informasjon, bare synd at mediet du velger er helt feil. Denne posten hadde passet fint på forsiden av vg.no under tittelen "PIRATER STJELER DIN IDENTITET". Regner med de som trenger denne informasjonen ikke sitter å nileser nff. Dessverre.
Coptercat
Trådstarter
Sitat av Kanoner
Bra informasjon, bare synd at mediet du velger er helt feil. Denne posten hadde passet fint på forsiden av vg.no under tittelen "PIRATER STJELER DIN IDENTITET". Regner med de som trenger denne informasjonen ikke sitter å nileser nff. Dessverre.
Vis hele sitatet...
Du kan umulig nekte for at det er mange "noobs" her også.
Sitat av Unify
Du kan umulig nekte for at det er mange "noobs" her også.
Vis hele sitatet...
Det har du sannelig rett i, men de lærer ikke alikevell, hvis det er meitemarks definisjon på noob du mener.
Coptercat
Trådstarter
Greit.. Jeg mente newbie ;p