Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1081
Slik som jeg har det nå, har bare den fordømrade ipsn vår gitt oss en ip på deling. Dette vil jo selvsagt medføre seg diverse plager, den største at jeg ikke kan peise opp en ftpserver. Men er det noe mulighet for å koble seg opp til en proxy eller et eller annet for å likevell få opp en ftpserver. Funker fett lokalt da, men ikke mot nettet.
kreativ nerd
devotio's Avatar
du må sette opp routeren til å sende alle forespørsler til port 32 (f.eks) til din lokale ip. Dersom du har ngt er www.relativt.net en bra side
Sett opp en router med portforwarding, da kan du forwarde f.eks ektstern-ip port 21 til intern-ip port 21.

Er litt vanskelig å gi en howto i en slik post, men det er hvertfall hovedpointet. Det funker å ha en gammel PC med 2 nettverkskort, så laster du ned f.eks IP-Cop eller smoothwall, og installerer på den maskinen. Da har du en ferdig firewall.
madbertha's Avatar
Trådstarter
kanskje jeg uttrykte meg litt uklart, men når jeg mente at ISPn var hadde gitt oss en ip, så er det da ikke min familie, men alle andre som får internett ifra denne ISPn. Og slik som jeg ser problemet, er at jeg kan ikke sette opp ftp mot internett når jeg ikke er den enete som har den ipen. Da vil jo ikke pcn forstå hvem og hvor ftpklienten skal koble til. Så da tenkte jeg litt på http-tunnel. Men min kunnskap strekker seg nok dit. Hvordan skal jeg klare å gjøre slik at jeg kan koble opp til en proxy eller noe slikt og kjøre den som et mellomledd mellom FTPKLIENT og min FTPSERVER.

Håper dere forstod nå

edit: har ikke router eller noe slikt piss. Bare et modem.
Sist endret av madbertha; 16. mars 2004 kl. 16:45.
hvilken isp?
Madbertha har om jeg ikke tar helt feil internett fra Salten Kraftsamband AS (http://www.sks.no/)

Edit: For å svare på spørsmålet, så er det så vidt jeg vet ingen mulighet til å sette opp FTP om du ikke kan portforwarde/har direkte tilkobling til inett.
Sist endret av Bitronic; 16. mars 2004 kl. 17:40.
madbertha's Avatar
Trådstarter
ja, kan jo si at det er SKS men er vel mer et underselskap, www.sbnett.no
Ring dem eller send dem mail eller kontakt dem på annen måte og hør om muligheten til å forwarde noen porter til deg.
skift isp :)

tidenes mest hjelpesløse svar, men whatever, isp'er som ikke oppfører seg skikkelig fortjener ikke livets rett
er enig med moridin her, hvis ispn gir ut _en_ ip til alle som har internett fra de, så er jo det mest latterlig. Har aldri sett noe lignendes.
madbertha's Avatar
Trådstarter
Vel, synes de gir så saftig god, og billig internet i forhold til det jeg hadde før. Og de har lovet oss 100mbit lokalt nettverk, noe vi ikke har og de har lovet oss såfall en mulighet til å kjøpe egen ip. VI får vente å se.
ved å bruke en ip på mange abn. kan jo det føre til masse bans på irc, http, spill og andre servere....
hehe.

Ja. Har samme problemet med sbnett.no jeg. Dem lovet meg fast IP før nyttår. Har enda ikke fått det. Dem lover så mye rart. Men det meste blir utsatt i det uendelige. Tror det går mest på kompetanse / arbeidsmengde. For tiden holder dem på med å sette opp IP-telefonisystemet sitt. Noe dem garantert har problemer med da det er nytt utstyr / system for de som jobber der. Har beholdt ADSL-en jeg til serveren min Det er rimelig surt å betale for begge delene... Men men. Har mailet dem (frank.nyrud@sbnett.no) hver gang ny adsl-regning kommer, men det blir bare utsatt enda litt til gang på gang. Jeg har også store problemer med å komme meg på irc for tiden. Alle serverne jeg prøver sier jeg er bannet

konklusjon: Bortsett fra FEEET linje så SUGER sbnett no jævli!!!

PS: Dem kjører NAT på alle kundene derfor en og samme IP ut. Dem kommer IKKE til å forwarde porter til kundene sine.

Hva mener du med ikke 100mbps nett mellom abonnentene? D Funker her da...?
Sist endret av neurotor; 17. mars 2004 kl. 15:27.
neurotor, hvis de lover ting og ikke holder dem kan du jo kreve kompensasjon. hvertfall hvis du har bestilt en vare som du ikke får.
Dem var litt snille med dem første regningene på abonnementet da. Fikk innlagt linja i desember. Betalte vel ikke for første måneden. (både tv og internett). Pluss at vi hadde en måned (++) med null begrensninger på farta på nettet. Ganske digg å dra ned en 700MB .iso fil på 6 og et halvt minutt Men slik er det jo desverre ikke nå

Dem har jo ikke noe tilbud om fast IP enda da. Men dem har sagt i flere mailer at det skulle komme i orden straks. Så det er vel mere et definisjonsspørsmål på for lenge en straks er Venter i spenning.

PS: han andre man kan / må maile med mas om fast IP er

/Ø.
Sist endret av neurotor; 17. mars 2004 kl. 16:18.
madbertha's Avatar
Trådstarter
er du fra fauske eller, neurotor.
men uansett så har jeg også spurt om å få en egen ip, og her er det han sa, og vi er midt i mars nå


Hei

Det vil bli mulighet for å kjøpe egen fast ip-adr. Vi har ikke dette produktet ferdig til levering
ennå. Vi vet ikke helt sikkert når det blir ferdig men regner med i midten av februar.

Hilsen
Frank-Inge Nyrud
Salten Bredbånd AS
Vis hele sitatet...
Slik som vi har det lokalt nå, er at man laster ned med samme fart som man har ut mot internett. Når vi var på det informasjonsmøtet før vi signerte kontrakten lovet de en egen og fast ip.
Er jeg fra fauske eller? Rekk opp handa alle som tror jeg er fra Fauske.

Fikk telefon fra mr. Frank Nyrud i saltenBredbånd i går. Alt er nå klart for å ta i bruk faste IP'er, etter en liten runde med testing. Han mente på at i løpet av uka skulle det være i boks!!! ADSL er herved oppsagt og lysere tider på vei!! Så får du som bor sør for krigskirkegården krysse fingre å tær for at det samme gjelder der også.

Tror pinadø jeg skal oppgradere til 10Mbps i samme slengen jeg