Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 7305
Kjenner noen som har bestilt en "drikk" fra Sverige, som innheolder mye rart (karbohydrater +++). Er noe pulver tror jeg som man blanner ut. Drikken fins også i Norge, men er mye mindre konsentrert. Den fra Sverige er altså ulovlig i Norge.
Drikken gjør (tror jeg) at den tynner ut blodet, slik at det kommer hurtigere gjennom musklene eller noe i den duren, og dir de mer næring Men vet egentlig ikke.
Drikker heter noe som "Extreme" pluss noe mer.

Lurer på om noen av dere har vært bortig denne "trenigs drikken"? Og hvor farlig kan slike stoffer være for kroppen? De jeg vet om som har tatt det, har fått ganske så store muskler. Så funker bra!
Kan man liksom få seriøse skader av å ta et slikt stoff? Og hvilke skader?

Hvis noen finner ei netside eller noe med info om stoffet hadde det vært supert om dere kunne linket den

takker for svar

(edit): visste ikke om denne passet under "dop og rusmidler", så postet den her
høres ut som noe stort tull spørr du meg. har kamerata dine flexa for deg eller har de fortalt deg at de har blitt større? ingen drikk kan aleine gi deg større muskler dessverre. til det kreves hardt arbeid og dedikasjon!
Det finnes da ingen vindunder drikk som man brått får større muskler av :P, men RIKTIG bruk av kreatiner, proteiner, aminosyrer, vitaminer(viktig), oljer (f.eks. tran, meget bra), bør funke rimelig bra, det innebærer at du trener riktig og ofte, ikke for ofte... PLANLEGG TRENINGEN, IKKE OVERDRIV du får ikke muskler over nattan, med mindre drastiske midler... Les på www.iform.no om det er noe du lurer på.
Lykke til
altså..glemte å skrive det men...Men drikken kombineres selvfølgelig med trening..Man må trene hard, men musklene vokser mye fortere enn vanlig. Man ser fortere resultat og større resultat. Det skjer selvsakt ingenting hvis du ikke trener.

Men hva med skader? Tenkte at dette er jo ikke naturlig for kroppen, så må jo ha noen ulemper
Jeg har en kamerat som drikker det rett før han drar på trening, han kjøper det i sverige i og med at vi kun bor 2,5 mil herfra. Det er ikke noe farlig siern i alle fall
aatne, neia, hardt arbeid trengs ikke.. man må bare bole, å trene en - to ganger i uka for å holde musklene oppegående..
kan droppe bolinga det er ikke akutelt...tenkte mest på det stoffet man kan kjøpe i sverige, er på en måte en kur tror jeg.
intenzo: Er det det stoffet som fins i en svakere versjon i Norge?
Vet du navnet på stoffet?

Vet at man ikke må ta det før konkurranser hvertfall. Blir sett på som doping.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Jeg synes du kan vente noen år i hvertfall så kroppen din og musklene dine får tid til å utvikle seg ferdig først. Du har ikke muskler i den forstand som en voksen når du er 14 år gammel
hmm, kan du regne? jeg er født 1 mars 1986 :P det vil si at jeg er 17 år.
Big Mass Gainer fra www.proteinfabrikken.no. Ikke noe snusk men jeg skal love deg du legger på deg av den! Bare ikke glem å trene for da blir du grisefeit
Opprinnelig postet av Zen
Big Mass Gainer fra www.proteinfabrikken.no. Ikke noe snusk men jeg skal love deg du legger på deg av den! Bare ikke glem å trene for da blir du grisefeit
Vis hele sitatet...
Den bestilte jeg nå. Skal den tas rett før trening, eller er det samme når du tar den ?

Edit: stod på siden

Bruk 100 - 150g Big Mass fra Proteinfabrikken som mellommåltid 2-3 ganger daglig. Dette vil hjelpe deg til å nå det høye kalori nivået du trenger pr dag for å øke i vekt.
Sist endret av intenzo; 2. juli 2003 kl. 15:17.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Geir&Dangerous: Vel, jeg tok bare utgangspunktet i hva jeg hørte hva en annen som sa her på forumet. Som vistnok kjente deg irl.
Jeg synes du kan vente noen år i hvertfall så kroppen din og musklene dine får tid til å utvikle seg ferdig først. Du har ikke muskler i den forstand som en voksen når du er 14 år gammel
Vis hele sitatet...
går fint an å trene hardt når en er 17 (kommer selvsagt an på om en er utvokst) boling er bare tull, lovelige kost tilskudd og riktig kosthold gjør nesten bare susen og du er uan. i mye bedre form enn ved boling + du slipper de tingene som boling fører med seg (kviser o.l.).

tetra
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Tetra: Jeg regnet som sagt med at han var 14 år.
Har du sommerjobb der du er litt aktiv så kan man spise kreatiner og vekstproteiner.
Da vokser man litt, men blir ikke akkurat sterkere.
Men tren ordentlig istede.

Det er vell det lureste..
Kjøp Kreatin, men da er det viktig at du trener og spiser masse i perioden du tar pulveret. Da helst masse proteiner og litt karbs, ellers er det stor fare for at du får ølvom etc., men særdeles ufarlig stoff, finnes i kroppen allerede.
Opprinnelig postet av n0||i
Kjøp Kreatin, men da er det viktig at du trener og spiser masse i perioden du tar pulveret. Da helst masse proteiner og litt karbs, ellers er det stor fare for at du får ølvom etc., men særdeles ufarlig stoff, finnes i kroppen allerede.
Vis hele sitatet...
Jepp, glemte visst kreatin. Det hjelper deg ikke direkte å bli større men når du kjenner at musklene ikke klarer å jobbe mer er det fordi de er (nesten) tomme for kreatin. Bruker du kreatin kan du trene hardere og lengre. Det eneste som er litt kjedelig er at du ikke merker noe til kreatinen før du slutter å ta det. Kan risikere å måtte trene litt lettere da, ja. Kjedelig... men det er jo bare å ikke slutte med det, da. Som n0||i sa: "...men særdeles ufarlig stoff, finnes i kroppen allerede..."

Vil annbefale deg å kjøpe Big Mass Gainer og ikke bare proteiner. Det er riktig at du risikerer å bli litt *kremt* kraftig av for mye karb men det er bedre med for mye enn for lite! For lite og du starter og tære på fett som ikke gir like rask energi som karb og dermed bruker musklene lengre tid på å "fikse seg" etter treningen. Nei, Big Mass Gainer og Kreatin gjør susen
Dersom du lurer på noe angående trening, kosttilskudd, vitaminer osv. er du definitivt på feil forum. Som en sa istad, er det www.iform.no som vil være det beste. Her er det blant annet profesjonelle norske idrettsutøvere som deler sine tips med deg. De kan også hjelpe deg med å sette opp et treningsprogram som vil passe deg og din kroppstype/form utmerket.

Hvis du har et totalt uvitende forhold til kosttilskudd, og hører om hva en kamerat av deg tar osv., så bør du ikke ta utgangspunkt i dette. Du skal vite hva du driver med før du hopper i det. Trening er ikke generelt bare trening om du ser etter fremgang og ønsker å øke muskelmassen din.

Forøvrig vil for masse karbohydrater gjøre at du også legger på deg annet enn bare muskelmasse. Kosttilskudd skal begrenses, og ikke tas i uante mengder.
Kreatin er derimot fine greier, men pass på her også. Dette er absolutt ikke noe du bør overdrive(hverken på mengde eller lengde på syklus), da det kan skadeliggjøre deg og ha svært negativ virkning! 12 g om dagen, etter innkjøringsfasen! DRIKK VANN!!!

Ellers vil jeg også anbefale Proteinfabrikken!
Sist endret av Emp; 2. juli 2003 kl. 17:07.
12gram om dagen?? er da alt for MYE!
med mindre du har kjøpt et elendig produkt da!
vanligvis kjøper en kreatin i nesten ren form dvs. rundt 99%rent.

Slik som det står på pakken skal en da ta rundt 3-5gram av det per dag. litt avhengig av merke.
Geir&Dangerous : det er nok Kreatin kompisen din har.. Det er lovlig i Sverige, men ulovlig i Norge. Men uansett, så er det bare bs da. Man får større muskler, men man er ikke på langt nær så sterk som musklene sier. Altså, musklene blir enkelt og greit bare blåst opp Er det for å se bra ut på beachen så kan man jo gjøre det, men hvis det er for å kicke seriøs ass er det ikke noe særlig å satse på. Da er det bedre å spise sunt og drikke proteintilskudd elns.
Opprinnelig postet av w00p
Geir&Dangerous : det er nok Kreatin kompisen din har.. Det er lovlig i Sverige, men ulovlig i Norge. Men uansett, så er det bare bs da. Man får større muskler, men man er ikke på langt nær så sterk som musklene sier. Altså, musklene blir enkelt og greit bare blåst opp Er det for å se bra ut på beachen så kan man jo gjøre det, men hvis det er for å kicke seriøs ass er det ikke noe særlig å satse på. Da er det bedre å spise sunt og drikke proteintilskudd elns.
Vis hele sitatet...
Blir oppgitt over folk som ikke gjør noe research før de åpner kjeften. Som jeg sa i sta blir man ikke større av kreatin, man klarer bare å presse musklene hardere. Derfor vil du etter innkjøringsfasen faktisk merke at du er "sterkere" eller at du føler at du har mer energi på trening (forutsatt at resten av kosten er bra). Å si at man ikke blir sterkere av kreatin er tull, eller som du sa "bs"!

Ett middel som ikke direkte påvirker musklenes størrelse men som gjør at du kan presse musklene enda hardere under treningen...? For meg høres dette definitivt ut som noe du blir ganske fort sterkere av. Kanskje derfor profesjonelle fitness- og trenings-folk bruker det når de bulker og ikke når de deffer?
Jeg er ca 2 meter høy og har nok nådd min maximale høyde.
Har trent litt på treningsstudio før, men hadde vært greit å hatt noe som ikke er helseskadelig å ta, for å få raskere effekt. (Er noe av det dere har nevnt skadelig på noen måte liksom)
Han som har kjøpt det stoffet fra sverige (som selges i sportsbuttiker) kommer hjem i dag. Skal spørre han hva det heter.

Takker for alle svar!

ps...foreldrene mine abonnerer på Iform, så leser litt der med trenigsråd. Jeg har tenkt å kjøpe noe årsabonement på et SATS eller no. Men som sakt hadde det vært greit å tatt noe for å få større og raskere effekt.
Opprinnelig postet av Zen
Blir oppgitt over folk som ikke gjør noe research før de åpner kjeften. Som jeg sa i sta blir man ikke større av kreatin, man klarer bare å presse musklene hardere. Derfor vil du etter innkjøringsfasen faktisk merke at du er "sterkere" eller at du føler at du har mer energi på trening (forutsatt at resten av kosten er bra). Å si at man ikke blir sterkere av kreatin er tull, eller som du sa "bs"!

Ett middel som ikke direkte påvirker musklenes størrelse men som gjør at du kan presse musklene enda hardere under treningen...? For meg høres dette definitivt ut som noe du blir ganske fort sterkere av. Kanskje derfor profesjonelle fitness- og trenings-folk bruker det når de bulker og ikke når de deffer?
Vis hele sitatet...
Man blir faktisk en anelse større av kreatin. For kreatinet binder mer vann i musklene. En annen kul ting med kreatin er at man henter seg fortere inn igjen.
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Jeg er ca 2 meter høy og har nok nådd min maximale høyde.
Har trent litt på treningsstudio før, men hadde vært greit å hatt noe som ikke er helseskadelig å ta, for å få raskere effekt. (Er noe av det dere har nevnt skadelig på noen måte liksom)
Han som har kjøpt det stoffet fra sverige (som selges i sportsbuttiker) kommer hjem i dag. Skal spørre han hva det heter.

Takker for alle svar!

ps...foreldrene mine abonnerer på Iform, så leser litt der med trenigsråd. Jeg har tenkt å kjøpe noe årsabonement på et SATS eller no. Men som sakt hadde det vært greit å tatt noe for å få større og raskere effekt.
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler deg å kjøpe proteinpulver, linfrøolje og multivitaminer. Dette er i hovedsak det du trenger når du er newb. Kreatin blir sløsing med penger viss du ikke har trent ei lita stund. Sjekk forresten ut treningsforum.no og idrettsforumet.no . Der har jeg lært masse.
weight gain 4000! noen som husker den episoden av south park
Er det noen av dere som faktisk har prøvd Big Mass ?
Zen : jeg sier det samme som du sa til meg : gjør litt research. Som Aatne sa, så blir musklene "blåst opp" pga. vann i musklene.. Altså vil en person som har like store muskler uten bruk av kreatin være sterkere enn en person som har tilsvarende muskler men har brukt kreatin. Da jeg gikk på NTG fikk vi ikke lov til å bruke det(og det var ikke fordi det var ulovlig), men vi fikk protein-tilskudd og denslags istedet, og det er det faenmeg en grunn til. Tror trenerne på NTG har LITT mer peil enn deg. Dessuten blir man treig av kreatin and such things.
w00p: Hva var det i det protein-tilskuddet da? Og det funket bra?
Husker ikke hvilket merke vi brukte på NTG, men nå bruker jeg ihvertfall proteinpulver fra Multipower. Det heter Formel 80 + 10. det inneholder 88 % "biologisk høyverdig, rent animalsk flerkomponent protein, basert på råstoffer som eggalbumin myseprotein, melkeprotein og collagent protein." Det er med andre ord et proteinkonsentrat fra egg og melkeproteiner.

Hvis man spiser riktig/bra og får i seg nok vitamin-b (det trengs for at kroppen skal ta opp proteiner), så funker det skikkelig bra. Det jeg tror jeg ville ha gjort er å begynne på Sats/Elixia/whatever. Der har de proteinpulver ol. til salgs, og der kan de sette opp en treningsplan som vil funke best for deg(og du kan få hjelp til å bruke proteinpulver og slikt riktig + spise riktig og hele den pakka. Dessuten får man veldig god oppfølging på slike steder
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Har noen kamerater som går på kreatin, han ene av dem har fått smerter i brystet Vi snakket også med han som driver treningsenteret hvor vi går, han mente at stoffet snart ville stå på dopinglistene... det kreatine gjør er at det utsetter melkesyren i musklene!

Et bra treningsforum: treningsforum.no
w00p: Er det man får på sats f.eks bra saker liksom? eller er det så svakt at man ikke ser noen særlig forskjell

Tror heller jeg vil sattse på proteinpulver da enn det andre greiene, hvis det funker nesten like bra da. Får snakke med Sats.
Men har hørt noe greier om at de skal legge ned sats i Kristiansand, har dere hørt noe om det?
Ja, det er vel det som funker best om man ikke skal begynne med kreatin som i tillegg er ulovlig i norge(det sier sitt).. Vet dessverre ikke om sats skal legges ned i Kr.sand, men det er vel sikkert et alternativ der?
King of Spooning
Acidous's Avatar
En av lærerene mine fortalte noe folk i fengsel gjorde for å få større muskler(han jobba visst i et sånt gårds-fengsel ting der de insatte jobber på en gård).

Det de gjorde var at når de var i fjøset stappet de lommene fulle av noe som heter kalve-godt. Det er fullt i proteiner. Folka blanda det ut med vann og drakk det.

Dette kombinert med trening gav visst store og fine muskler.

[UNØDVENDIG INFO]
Grunnen til at de gjorde dette var at den som var sterkest/hadde størst muskler fikk sitte på den beste plassen når de spiste
Kom det en som var sterkere enn han som allerede satt på "versting" plassen så flytta alle seg ett hakk nedover.
[/UNØDVENDIG INFO]
Kreating er ikke ulovlig, man blir ikke treigere og det er ikke farlig så lenge man får i seg nok proteiner gjennom kost og eller tilskudd og drikker nok vann. Kreatin er blitt skrytt opp i skyene av mange erfarne kroppsbyggere. Har selv 500g av det stående i skapet og jeg akter å bruke det.
kanin pellets skal også gjøre susen. Bland med melk og kanskje litt sukker....
Respect! (til det Acidous sa)


Får ta snakke med de på sats. (eller gå på nabogården og naske noe heste godis )
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Respect!

Får ta snakke med de på sats. (eller gå på nabogården og naske noe heste godis )
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt mye rart om SATS så jeg ville heller forhørt meg på noen av de foruma jeg gav deg linker til også heller bestil fra nettet. Du finner også linker til kostilskuddsjapper fra de foruma.
Ehheh her var det mye rart ja.

"aatne, neia, hardt arbeid trengs ikke.. man må bare bole, å trene en - to ganger i uka for å holde musklene oppegående.."
---Hva faen vet du egentlig om det, det er det største tullet jeg har lest på lenge. Håper ikke du var seriøs nå?

"går fint an å trene hardt når en er 17 (kommer selvsagt an på om en er utvokst) boling er bare tull, lovelige kost tilskudd og riktig kosthold gjør nesten bare susen og du er uan. i mye bedre form enn ved boling + du slipper de tingene som boling fører med seg (kviser o.l.)."
---Når du har kommet forbi det "naturlige" stadiet ved hjelp av lovlige kosttilskudd vil jeg ikke akkurat si at aas gjør samme susen, da kommer du enda lenger (forutsatt et bra kosthold)

"Har du sommerjobb der du er litt aktiv så kan man spise kreatiner og vekstproteiner.
Da vokser man litt, men blir ikke akkurat sterkere."
---Ta kreatin pga litt tung jobb høres da merkelig ut. Hva er vekstproteiner?

"12gram om dagen?? er da alt for MYE!
med mindre du har kjøpt et elendig produkt da!
vanligvis kjøper en kreatin i nesten ren form dvs. rundt 99%rent."
---Det meste av kreatin på markedet er vel såpass rent, jeg tar 15g hver dag. Jeg har gått på kreatin nå i 4-5 uker og har tenkt å være på til jeg har brukt 500gram til..Eneste "faren" kan være for nyrene men det hjelper godt om du drikker mye vann ( NOe du MÅ hvis du skal ha effekt av det)

"Geir&Dangerous : det er nok Kreatin kompisen din har.. Det er lovlig i Sverige, men ulovlig i Norge. Men uansett, så er det bare bs da. Man får større muskler, men man er ikke på langt nær så sterk som musklene sier."
---Det er da slettes ikke lovlig i Norge, man blir sterkere av det pga musklene trekker inn mer vann, holder på mer vann så da ser man litt større ut.

"Jeg er ca 2 meter høy og har nok nådd min maximale høyde.
Har trent litt på treningsstudio før, men hadde vært greit å hatt noe som ikke er helseskadelig å ta, for å få raskere effekt. (Er noe av det dere har nevnt skadelig på noen måte liksom)
Han som har kjøpt det stoffet fra sverige (som selges i sportsbuttiker) kommer hjem i dag. Skal spørre han hva det heter."
---Istedet for å kjøpe masse kosttilskudd ville jeg heller pøst på med mat, det er det mest anabole du får i deg, kosttilskudd kan du kjøpe om du ikke klarer å få i deg nok mat, dårlig tid osv. Men er du 2 m og 16 år har du vel rimelig høy forbrenning vil jeg tro. prøv en gainer

Tilslutt, har hørt flere historier om dårlige SATSinstruktører, ikke tro på alt de sier (det gjelder slettes ikke alle)

edit; vil du bli stor så hjelper det ikke å bare trene og ta kreatin/noe annet middel, det eneste som hjelper er masse mat til rett tid, og rett trening, kan være vanskelig i begynnelsen men etterhvert så blir man mer vant til matmengden. Det viktigste er å spise MER kcal enn du forbrenner (!!)
Sist endret av him; 3. juli 2003 kl. 18:09.
Dere som sier dere har dårlig erfarling med sats-instruktører:

-Hva slags ting er det snakk om her? Skal jeg ta de di sier med en klype salt, (hva er det de sier forresten?) og hvorfor skal jeg ikke tro på alt de sier?
Hehe, "instruktører" Har hørt endel slike vandrerhistorier om spesielt SATS og Active. For å si litt om seriøsiteten deres blir man (i alle fall her i Tønsberg) nekta nytt medlemsskap om man blir for stor! Flere på treninga (GymKjellern) som har opplevd dette.

En annen morsom ting jeg kom på (som ikke har noe med instruktører eller SATS å gjøre):
Har en kamerat som er ekstremt pingle! Han spilte endel fotball så han har mye(!) bedre kondis enn meg. Pga. hans fysiske (u-)form prøvde jeg og en annen kamerat av meg som jeg trener sammen med å opplyse ham om de fantastiske gledene ved å trene med vekter. Vi foreslo også en gainerkur for ham, da han veier alt for lite.

Noen dager kom han og sa at han hadde snakka med fysikklæreren sin som hadde prestert og uttale at proteintilskudd bare var tull da du likesågodt kunne ta deg en brødskive med gulost. Altså, du skal være bra dum får å sammenligne 60g (nesten) rent protein med en blings som ikke veier 60g engang! Dette kommer fra en lærer på videregående... skremmende!

Vel, dette var da urellevant Men, historien er så morsom at den fortjener å bli fortalt videre.
syns det er flott at de nekter "for store" folk nytt medlemskap jeg For de som går rundt og ser ut som noen forbanna gorillaer kan trene hjemme! Er søren ikke mye pent!
Jeg synnes Zen er inne på noe godt der, asso, RESEARCH, PLANLEGG, ser bare masse folk som sier at de skal pøse på med gainere og kreatiner osv. Protein hjelper med kropps massen, altså mere fett (for å si det grovt). Kjenn på kroppen din, armer, mage osv. er det "tjukk" hud (at du ikke kjenner musklene så godt) så har du ikke behov for protein enda... Tren under-huds fettet (og fett generelt) om til muskler, vitaminer og mineraler er et must! Når du ser at du ikke har mer fett å gå på, kjør på med en protein kur, husk, gainere, tripple wheat og vanlige proteiner er ikke det samme, hør med noen som kan velge rett type for deg! Kreatine er positivt, siden det hjelper med oksygen opptak i musklene, og gjør deg sterkere, det er ingen vidunder middel men gjør slik at du kan trene "mer" (du går ikke opp 20 kg i benk på en uke). Kreatinet skal blandet i LUNKA vann, og det tas sammen med raske karbohydrater (sukker) for rask insulin opptak. DRIKK VANN! er oppe i 5 liter vann om dagen, sure, pisser hver 2 t, men; ren hud, mer opplagt, sterkere (vann i muskler er bra) og ikke minst sunnere er vel ikke å forakte.. Se http://www.iform.no/kosttilskudd/kreatin.shtml om du lurer på kreatine dosering osv.
Jeg selv har gått opp 35kg i benk siden da jeg begynte for 8 månder siden ved det jeg mener er riktig trening.. http://www.iform.no/trening/gvt.shtml er et knall programm, Husk, 1 gang hver andre uke, prøv å press deg selv til musklene skriker for.. ehh.. bol? det har de godt av
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Kjenner noen som har bestilt en "drikk" fra Sverige, som innheolder mye rart (karbohydrater +++). Er noe pulver tror jeg som man blanner ut. Drikken fins også i Norge, men er mye mindre konsentrert. Den fra Sverige er altså ulovlig i Norge.
Drikken gjør (tror jeg) at den tynner ut blodet, slik at det kommer hurtigere gjennom musklene eller noe i den duren, og dir de mer næring Men vet egentlig ikke.
Drikker heter noe som "Extreme" pluss noe mer.

Lurer på om noen av dere har vært bortig denne "trenigs drikken"? Og hvor farlig kan slike stoffer være for kroppen? De jeg vet om som har tatt det, har fått ganske så store muskler. Så funker bra!
Kan man liksom få seriøse skader av å ta et slikt stoff? Og hvilke skader?

Hvis noen finner ei netside eller noe med info om stoffet hadde det vært supert om dere kunne linket den

takker for svar

(edit): visste ikke om denne passet under "dop og rusmidler", så postet den her
Vis hele sitatet...

Er det fra naturesOwens?
dweep: er ikke sikker, vet bare hvem fyren er, men en kamerat av meg så merket littegrann, og den hadde en stor X på seg hvertfall så kanskje den heter noe med extreme, typis "Xtreme" eller no...vet ikke. Kan finne ut av det, må bare snakke med han som har det.
"syns det er flott at de nekter "for store" folk nytt medlemskap jeg For de som går rundt og ser ut som noen forbanna gorillaer kan trene hjemme! Er søren ikke mye pent!!"
---Jaså, så de du ikke synes er så veldig pene skal ikke få medlemskap på gymmet? Hva de alle de som synes det er jævlig stygt å være en tynn liten pingle, skal man nekte dem medlemskap også??

"Jeg synnes Zen er inne på noe godt der, asso, RESEARCH, PLANLEGG, ser bare masse folk som sier at de skal pøse på med gainere og kreatiner osv. Protein hjelper med kropps massen, altså mere fett (for å si det grovt). Kjenn på kroppen din, armer, mage osv. er det "tjukk" hud (at du ikke kjenner musklene så godt) så har du ikke behov for protein enda... Tren under-huds fettet (og fett generelt) om til muskler, vitaminer og mineraler er et must! Når du ser at du ikke har mer fett å gå på, kjør på med en protein kur, husk, gainere, tripple wheat og vanlige proteiner er ikke det samme, hør med noen som kan velge rett type for deg!"
---Det går IKKE an å gjøre om fett til muskler, det du sier nå er direkte FEIL. Man trenger da like mye protein uavhengig av hvor mye fett du har på kroppen. Trener du seriøst med et godt kosthold, så vil du øke muskelmassen. Økt muskelmasse=Større forbrenning. "trene underhudsfettet om til muskler" he he. JAJA. Hva med å gjøre litt research (som du selv nevner) FØR du prøver å hjelpe en fyr?
dymetadrine xtreme, men det er kapsler..

kanskje ganske enkelt et proteintilskudd, muligens med vitaminer tilsatt slik at det ikke er "lovlig" i norge
hehe, den episoden tok av da!
Hrmf, hadde egentlig meldt meg ut av denne diskusjonen men folk sier jo så mye rart!

"Hvis du har normal fett% trenger du ikke proteiner" og "du blir feit av proteiner"?! Nei! Du blir ikke feit av proteiner alene. Proteiner brukes til å reparere muskler. Det kroppen ikke klarer å bruke kommer bare ut.

Karbohydrater, derimot, blir man fort feit av. Det er vel sannsynelighvis derfor gainer inneholder ca 25% proteiner og ca 70% karbohydrater.

Har også forhørt meg litt ang. kreatin. Stort sett alle som har uttalt seg om dette har tatt helt/delhvis feil. Kreatin finnes i kroppen. Neglene dine er laget av det. Økt kreatininntak fører til at kroppen samler opp mer vann (ikke bare musklene). Ekstremt enkelt forklart blir melkesyren i musklene blandet ut av alt vannet. Dermed kan du trene lengre før melkesyre og muskleslapphet tar knekken på deg. Den økte vannmengden gjør visstnok også noe med oksygenopptaket til musklene men dette vil jeg ikke mase for mye om da jeg ikke er helt sikker.

Alle som føler for å diskutere med dette, vit at jeg har svært(!) sikre kilder før dere diskuterer og evt. driter dere ut. Jeg har snakka med flere folk som kan 20x mer om dette enn begge erneringsfysiologene jeg har vært hos og legen min til sammen. En venn av meg som jobber for Proteinfabrikken har også snakket med endel folk der som ikke bare driver med dette på hobbybasis men som faktisk tjener til livets opphold med deres svært utpregede kunnskap om det de driver med.
ah, må bare si at jeg syns det er morsomt å lese denne tråden... så dere vil gjerne bli muskelbamser hele gjengen? Jaja... jeg gjorde det stort sett omvendt - bryting, klatring og kampsport er tingen dersom du vil ha virkelige muskler, ikke bare sånne overdimensjonerte kjøttkaker

Nei, heller 1 kg steinharde topptrente muskler, enn 2 kg kjøttkaker
Har liten nytte av muskler i dagliglivet uansett, så hvorfor ikke 2 kg muskler istedet for 1kg muskler? Definer topptrente muskler, så en kroppsbygger har ikke topptrente muskler, det er bare noe dritt ? Kanskje du mener utholdende muskler og eksplosive muskler? Vil nå ikke akkurat si at jeg har mer nytte av utholdende muskler enn eksplosive, kanskje hvis jeg levde på 1800-tallet !

Zen tror vi har samma kontakt
Sist endret av him; 4. juli 2003 kl. 23:39.