Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1201
Det er mange år siden jeg kvittet meg med min gamle vinylspiller og plater, noe jeg selvfølgelig angrer på nå.

Jeg lurer på om noen av dere vet om noen gode vinyl-sjapper på øst-/sørøst landet? Gjerne i vestfold's området. Det er vanskelig å oppdrive, men jeg vet det finnes der ute. De butikkene jeg har funnet som har vinyl, selger ikke det jeg er ute etter.

Jeg er da ute etter Trance i første om gang, gjerne nederlandsk, men gjerne fra andre land også.

Simen
Vet jo om endel her i Oslo da, og endel sender jo også med postordre.
Horten er jo ikke så veldig langt unna så her i Oslo er det Artifacts(tror jeg den heter) i Strøket-passasjen, HS-records(Ny butikk) i Torgata ovenfor Ljudia, Selger litt skiver på Filter i Opera-passasjen, sikkert flere steder også.
Er ikke så into Trance, men andre bar platesjapper er So Real i Grensen(ved So What), Battacuda(Grünerløkka)... ja det er de jeg kommer på nå.
Av online butikker må jeg annbefale www.groovetech.com for elektronisk musikk. Der kan du høre på alle releasene også før du kjøper.

Håper det hjalp litt på veien...
Tusen takk.

Har bodd 12 år i oslo selv, men det er 2,5 år siden jeg flyttet derifra. Var vel egentlig klar over HS, da jeg har handla mye der før. Men de andre skal jeg ta en titt på. Og den url'en.

Tusen takk

Simen
rekylvinyl.no
beste vinylbutikk i Oslo er bigdipper.

det har også webside, www.bigdipper.no

usedvanlig vennlige folk med riktig peiling.
Helt enig med deg metronom, men de har fint lite trance der... så jeg nevnte den ikke.
Men ja Big Dipper og So Real er mine favoritter.
Sist endret av Drix; 22. november 2002 kl. 00:21.
Bror min kjøper masse plater fra Artificial Records (Torggata 6 eller noe sånt). Liten sjappe, ser ut som en tannlegeklinikk, men med haugevis av plater innen den sjangeren der.
En hveer Bang og Olufsen butikk har spillere... De er litt dyre, men de har den beste kvaliteten på elektronikk 'inn the whole world.' Varene deres vareer lenger enn deg omtrent. (Jeg synes de er Laaaaaaaaangt bedre enn SONY)
Er ikke helt enig den B&O kommentaren...
B&O er veldig gode på design (for de som liker slikt) og størrelse, men i kvalitet, lyd og holdbarhet må jeg si at de skorter litt..
Har litt erfarig med B&O og de er veldig skjøre og lite robuste, i tillegg til at lyden er lytt platt og nesten litt for ren.
NAD har veldig god lyd på spillerne sine, men de er også vel så skjøre, så det kommer an på til hvilken bruk.
Selv bruker jeg Technics 1210'ere på grunn av bruksområdet, men det er faktisk ganske så god lydgjenngivelse i de også hvis man passer på vekten på stiften, noe som sjelden blir overholdt.
Har sammenlignet flere spillere, og det kommer selvfølgelig an på hvordan lyd man liker men jeg er veldig for den litt "amerikanske" lyden i forhold til den litt klarere "engelske" lyden for å bruke litt gamle termer. Har Mordaurnt Short Festival høytalere og er veldig fornøyd med sammesttningen.

Sorry hvis det ble litt mye jabbing nå... er litt full..

Og javisst.. Atrificial var det den het, ikke Atrifacts.. ja ja.

Det er bare å be meg holde kjeft.. det er helt greit det... he he.
DrixXx: Har en B&O TV som er 20 år gammel. Den er bedre enn en TV'en til en kompis av meg somm han kjøpte i fjor. Videoen min er 16 år gammel, B&O, og den har jeg mistet i gulvet ved utallige anledninger. Så kvalitet og holdbarhet er de nok ganske bra på.
så skal han ikke ha tv eller videospiller heller da. bang & olufsen legger mye penger inn i design. om man ikke er interessert i design, men vil ha best mulig lyd for penga, velger en ikke b&o etter mitt syn.
Sist endret av dirtyp0p; 23. november 2002 kl. 19:01.
dirtyp0p: Jeg bare brukte det som eksempel. DrixXx sier at kvaliteten på B&O ikke er no bra. Det er fullt mulig B&O ikke er best på lyd, men det vet jeg faktisk ingenting om. Ok?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av DrixXx
Er ikke helt enig den B&O kommentaren...
B&O er veldig gode på design (for de som liker slikt) og størrelse, men i kvalitet, lyd og holdbarhet må jeg si at de skorter litt..
Har litt erfarig med B&O og de er veldig skjøre og lite robuste, i tillegg til at lyden er lytt platt og nesten litt for ren.
Vis hele sitatet...
Dette må være en uheldig engangstilfelle?
B&O er jo kjent både for design i kvalitet, både når det gjelder bilde og lyd.
kjøpte meg nettopp en Pro-Ject 1.2 comfort platespiller. noen bedre platespiller til under 5k tror jeg man skal lete lenge etter.. om man stort sett holder seg til en hastighet kan man slippe unna med en 1.2e som ikke har elektronisk hastighets regulator og er en god tusing rimeligere.
jeg handler mest vinyl på Tiger i henrik ibsensgate, men så er det mest hardcore og punk det går i.
Better than thou.
Om man ikke driver med noe mixing eller slikt har man vel neppe bruk for å pitche opp eller ned noe særlig uansett..? Noen sjapper som selger mye hip hop forresten? Andre enn f.eks. Stress som har kanskje 50 plater til enhver tid.
De har noe hip-hop på So Real, eller så har de noe i kjellern på Oslo Skate shop, er ikke sikker på hva det heter der nå...
Ellers så er det ikke så mye bra hip-hop sjapper i byen.