Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 6741
Etter at avstemningen for russelåt i år ble rundt
Låt om ingenting og Mikas emolåt, så fant jeg ut
at jeg kunne selv lage en b-låt til russen.

Så her er den, og jeg håper de / dere er fornøy

Nå er vi russ,
Vi skal feste til vi dør,
slå oss løs er det vi gjør.
vi lager liv - vi skal sloss
for russen det er oss.


Artist: Lightstorm
Sjanger: Dance / trance
Url: http://uhort.no/moduler/download.php?id=20442

Håper du / dere er fornøyd.



Cheers // dosky aka Lightstorm.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Den var jævla rå!

Elsk til den sangen<3
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Russen suger, sangen suger. Sånn sett tror jeg denne kan treffe ganske bra. Da formoder jeg at det er snakk om veldig lokalt (altså russeklassen din eller noe slikt)

Ser for meg denne spilles på klassefesten.

Go for it!
dosky's Avatar
Trådstarter
Jeg er ikke russ. Tihi ;P
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg har en del venner som er russ i år. Jeg skal passe på å sende denne sangen til alle disse, hvis da dette er ok for deg? :P Da er det noen i Vestfold, Oslo og Nes som får sangen
dosky's Avatar
Trådstarter
Please do

Dette er jo en sang for russen.
Hvor som helst - når som helst =)
Joda... sangen var faktisk bedre en mange av de låtene som er på vg lista topp 20, men det betyr ikke at den var BRA...
syns den var morsom jeg :P morsom melodi.. hehe. lyrikken var så som så.. hehe
dosky's Avatar
Trådstarter
Hvorvidt folk ser på det ene som musikk er opp til hver enkelt å bedømme.

Og det er jo ikke slik at jeg presser den på deg, men at jeg gir den til de som
vil ha
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av _JokKe_
Joda... sangen var faktisk bedre en mange av de låtene som er på vg lista topp 20, men det betyr ikke at den var BRA...
Vis hele sitatet...
Av rein nyskjerrighet, hvilke sang på topp20listen er denne låten her bedre enn?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Det er jalla-enkelt å lage en sånn cheesy russe-låt, men du har jo noen elementer på plass, mixen er bra. Eneste jeg har å innvende på er at den bynner fett, så er det et laaaangt anti-klimaks i midten som ble litt for langt. Teksten og sånt er jo fet nok, men timinga/flowen? Tja.
jævlig bra sang! skal definitivt spelast på natt til 1. thanks!
Helt grei techno sang..
missliker sterkt techno. Men sikkert bra til å være en sånn techno/trance låt

Stå på!
Haha. rått! ^^

Får besøk av 5 russejenter neste helg, skal spille den for dem
Helt grei sang til å være technoskvip, men er det du som synger der? Du bruker vel ikke en vanlig pcmic? Hva bruker du til å få litt effekter på "stemmen" ?
Og hvilket program har du laget låta i?
Låta var liksom litt treig og kjedelig, ikke nok fart.

Edit: Kjenner mange russ i år (deriblant dama mi) men tviler på at noen av dem kommer til å ta denne sangen til hjertet, sorry.
Sist endret av RayMonk; 26. april 2007 kl. 23:57.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Nei, det må nok være litt mer 'Boten Anna', dvs mer energi og enda mer cheesy lyrics med auto-tune
dosky's Avatar
Trådstarter
Det er nok rent mic opptak.

En person som har fikset volumet på den, men lite av oppretting av falske toner. =)
Sitat av tnt
Av rein nyskjerrighet, hvilke sang på topp20listen er denne låten her bedre enn?
Vis hele sitatet...
1. Mika - Grace Kelly
2. Nelly Furtado - Say It Right
3. Grandiosa - Full pakke
4. Timbaland - Give it to me
5. Amy Winehouse - Rehab
6. Lene Alexandra - My Boobs Are Ok
7. Gwen Stefani - The Sweet Escape
8. Tone Damli Aaberge - Fever
9. William Hut - Take It Easy
10. Elton John - Your Song
11. BigBang - Don't Wanna
12. Ghostface - You know i'm no good
13. Beyonce & Shakira - Beautiful Liar
14. Nelly Furtado - All Good Things (Come To An End)
15. Linkin Park - What I've done
16. Sivert Høyem & The Volunteers - Don't pass me by
17. Stefan Nilsson - Gabriellas sång
18. My Chemical Romance - Lamous Last Words
19. Justin Timberlake - What goes around/Comes around
20. Mika - Relax, take it Easy
Fy faen så fælt, men kommer til og ta av til den imorgen! Synd nok, men men.

Ps. Fy faen for en stemme
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Syns det ødela litt at du inkluderte slossing som en del av det å være russ. IMO er russefeiringa en tid som skal bestå av utelukkende gøy og moro, ingenting annet, spesielt ikke slossing. Men det er jo min oppfatning.

Fikk igrunn ikke helt feelingen for den uansett. Men det skal være sagt at den antageligvis slår alle låtene på VG Topp 20 (ved unntak av Elton John - Your Song). Stå på!
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Proxick, har du røyka crack? Den slår jo SEFF ikke 6. Lene Alexandra - My Boobs Are Ok
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Polar-
Proxick, har du røyka crack? Den slår jo SEFF ikke 6. Lene Alexandra - My Boobs Are Ok
Vis hele sitatet...
Ah crap sry. Men en god 3. plass får den

Hva gjør den der i det hele tatt?
Sist endret av thomasf; 27. april 2007 kl. 00:53.
dosky's Avatar
Trådstarter
Sitat av mathfjeld
Fy faen så fælt, men kommer til og ta av til den imorgen! Synd nok, men men.

Ps. Fy faen for en stemme
Vis hele sitatet...
Heh.

Man synger med den stemmen man har ? (A)


Sitat av Proxick
Syns det ødela litt at du inkluderte slossing som en del av det å være russ. IMO er russefeiringa en tid som skal bestå av utelukkende gøy og moro, ingenting annet, spesielt ikke slossing. Men det er jo min oppfatning.

Fikk igrunn ikke helt feelingen for den uansett. Men det skal være sagt at den antageligvis slår alle låtene på VG Topp 20 (ved unntak av Elton John - Your Song). Stå på!
Vis hele sitatet...
Må egentlig beklage det, men det er litt mer ironisk ment da.


Sitat av Proxick
Ah crap sry. Men en god 3. plass får den

Hva gjør den der i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Håper dette er sarkasme written all over : >
But still, takk (?)


---

Mixalot sier:
dæven..
Mixalot sier:
sendte linken til sangen din til mange stk i går
Mixalot sier:
så plutselig spiller en random dude låten din på skolen
Mixalot sier:
;D


// Er litt morsomt
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg blir helt grønn av denne grelle musikkstilen (jeg trodde ingen over 12 år hørte på det, langt mindre produserte det), men noe objektivt skal jeg klare å lire av meg:
Det er et 'tomrom' mellom leadsynthene og beaten synest jeg, hva med noe pads som mykner opp litt?
13:29:23 <ztaale> atte, kan noen fortelle Dosky at han ikke kan lage musik?
13:29:26 <ztaale> seriøst.

13:30:37 <Golder> Skjønner ikke hvorfor dere gidder prate til eller om fyren.
13:30:41 <Golder> Da oppnår han det han vil.
13:30:54 <ztaale> kan jeg quote deg på det golder?
13:31:01 <Golder> Gjør som meg, og gi en god gammeldags faen
13:31:05 <Golder> ztaale: Ikke i public.
13:31:09 <Golder> oh
13:31:10 <Golder> faen
13:31:11 <Golder> #nff
13:31:12 <Golder>
13:31:14 <ztaale> hahaahahhaahh
13:31:14 <Golder> quote i vei.


Dette sier vel for det meste hva jeg syns om sangen og "musikken" din dosky, ikke se på dette som ett angrep for det er det ikke, jeg er bare oppgidd over at du ikke klarer å skrape ihop noe bedre nå enn du gjorde med det første makkverket du ga ut..

Og jo, du prakker faktisk dritten din på folk når du spammer det ut på public forumer.
Hahaha, helt seriøst, skjønner ikke hva dere ser i denne sangen Tilogmed til technosang å være sugde den! Den mangler trøkk, den ligger litt "bakpå" hvis dere skjønner, altså ikke no særlig å danse til. Vokalen var bare slapp og død. Tips er å reise seg opp når man synger, og synge med magen, ikke halsen. Melodien kunne ha funket, men teksten er såpass barnslig at melodien virker enkel. Det er den forsåvidt også. Den beste i sangen er uten tvil enkelte synthpartier, men mixen er ikke god nok, blir litt lite bånn etterhvert.

Btw. Sangen er vel ikke tilfeldigvis laget i frutyloops?
dosky's Avatar
Trådstarter
Jo, låta er fikset i Fruity Loops...

Takk for noe sær konstruktiv kritikk =)
Altså...russesanger skal gi en lyst til å ta av litt, derfor er tilogmed Safri Duo - Played A-Live en sikker vinner som russehit.

Dette gir meg bare lyst til å skade alle rundt meg med ei sløv saks for deretter å drukne meg selv i ei doskål. Makan til søppel
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Polar-
Proxick, har du røyka crack? Den slår jo SEFF ikke 6. Lene Alexandra - My Boobs Are Ok
Vis hele sitatet...
Skal man være helt ærlig så er jo produksjonen til den låten ikke så altfor verst. De har fått rimelig mye utav det fattige utgangspunktet, for å si det slik.

Forøvrig observerer jeg at den låten også var den eneste jeg har hørt av de på topp 20 Rimelig tragisk

Og videre; nå har jeg ikke hørt låten til Dosky, men jeg kan GARANTERE dere at det ikke er techno - han har aldri laget techno.
Okei, da er jeg spent på hvilken kategori du putter dette i. Barnesang? (Du må høre den mann!)
dosky's Avatar
Trådstarter
Denne kategoriseres til hard-dance/dance/commersial/fjortisdance.
For det meste alt annet jeg lager holdes i den sjangeren og.
Fjortisdance:P haha, kult.

Offtopic: Hva het den fantastisk kule siden din dosky, der du hadde masse sånne flash-animasjoner? dotdoskydot ettellerannet..
Var ikke så mye trykk i den.. Mer 'energi' hadde vært flott
dosky's Avatar
Trådstarter
Det var www.dosky.info - men jeg har tatt den ned etter at alt krasjet med forumet :/

Får se om jeg kjører opp en gang - du ser jo hva som skjedde med Ievas Polkka (Jeg var nok til god hjelp for å få den kjent, ja. Med over 10k tittere på siden DAGLIG i 2-3 mnd pga. den :P)
ja, for du hadde jo en sang på den siden, sammen med en flash-animasjon, som var helt fantastisk! Jeg digga den så rått, selv om den bare gikk i repeat:P det var et sånt lite strektegningdyr som løp, og så rulla det seg rundt, og så løp det, og så rulla det, og så løp, osv osv sov.. Har du en link til den animasjonen, med musikken?
Du synger litt surt imo, men det har forbedra seg siden"orginalen"

fred ut..
dosky's Avatar
Trådstarter
Hvor surt du og evt. andre mener det er er faktisk varierende, fordi det er faktisk noen som kommer til meg og sier det er en fin stemme. Hm, ikke det at jeg sier meg enig med noen. For jeg syns det er en grei stemme som jeg klarer bruke..

Jeg syngte en del falskt på denne, ja.. Men nå har jeg fått hjelp ved å rette det opp.
Så det er ikke så alt for surt som det var : P

Han som fiksa var den samme som hjalp magisk på nFF låta
og han sa det var mer enn ok =)


Ps; FrittTheBandit: PuppyTwister, jeg laster opp den gamle siden igjen for deg
Sist endret av dosky; 27. april 2007 kl. 18:12.
dosky's Avatar
Trådstarter
Sitat av ztaale
Selvfølgeli kommer mora di til å si du har en fin stemme, hun har jo trossalt pressa deg ut av ræva.
Vis hele sitatet...
Ikke bland mamma oppi det her.

Hu har ikke hørt meg synge : >


Ps; FrittTheBandit: http://www.dosky.info/v2/ =)
Sist endret av dosky; 27. april 2007 kl. 19:07.
Likte den jeg... syns du har vært flink Liker egentlig ikke trance/dance. En av de bedre sangene jeg har hørt i denne sjangeren
dosky's Avatar
Trådstarter
Som jeg har sagt - det varierer virkelig fra person til person ^^,
Du er så flink så dosky, men Goodnight "Epi" er nok litt bedre;P



-Dommerud
dosky's Avatar
Trådstarter
HEh, den snakker vi ikke så høyt om her lengre.

Visse personer har fått et viss inntrykk av meg pga. den.

Jeg orker bare ikke mer pes.


But still, thanks
Syns den var helt grei jeg. Ikke var den stygg, og ikke var den kjempefengende. Helt midt på treet syns nå jeg. Men det er nå litt potensiale :P
Fin produksjon!
Faen.. jeg er hekta :S Du bare MÅTTE legge den ut!
Denne sangen sugde!
Synes den var litt "uferdig". Godt utgangspunkt for videre arbeid. Er i hovedsak vokalen og teksten du bør jobbe mer med, men også melodien kan dras opp et par hakk. Stå på! Ikke gi deg
Mens vi snakker om teite technolåter med dumme tekster, sjekk ut tingene jeg og et par kompiser lagde i påsken:

http://www.myspace.com/hakonandkjartansmusicfactory
Det er slike tråder som dette, som gjør at man får lyst å bryte nFF regel nr. 13.
Beaten var kreativ, men vokalen var suuur. Forøvrig bør du ta det ztaale sa i betraktning.
Sist endret av pression; 28. april 2007 kl. 14:03.
Haha. Artig sang!