Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 748
Skal dra med klassen imorgen, og lurer på om noen kan anbefalle noen utesteder, samt tips og råd. Ingen som har noe særlig kjennskap til Berlin.
Har vært i Berlin en gang og skal dit tilbake i Mai. Du må få meg deg muren (seff.) og de nye områdene. Ellers kan jeg anbefale stasimuseet, det var utrolig artig. Kansje litt lite men jeg var der bare en dag. Og jo, det er en buss tror det er 60 eller no sånt som kjører igjennom hele Berling, en bra måte å se byen kontraster på.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Vel jeg skal med klassen så vi skal naturlighvis på slike steder. Men jeg spurte etter utesteder...
Det som du iallefall skal unngå er nattklubbene på Ku'damm (Kurfurstendam) og i umiddelbar nærhet til dem. Det er mange gode undergrunnsklubber i Kreutzberg og på østsida. For de som liker jazz er det en legendarisk jazzklubb i Mitte som heter Blue Train. Anbefales virkelig.

Rundt Potzdam Platz innbiller jeg meg at det er ganske stilig. Jeg var der sist for noen år siden og det var da store byggearbeider igang der. Det kommer til å bli en hypermoderne bydel med sikkert mange dyre klubber.

Zweimal Bier bitte aber plötzlich!
Sist endret av DonTomaso; 24. mars 2004 kl. 21:28.
Jeg var på Hard Rock Cafe Berlin et år tilbake. Det var så som så. Enten er det liv, eller så er det ingen liv tenker jeg. Personale danset i alle fall på skranken da jeg var der...
kreativ nerd
devotio's Avatar
Det er et museum ved Check Point Charlie som er ganske artig, det forklarer og viser hvordan mange prøvde å rømme over/gjennom muren. Det var på Ripley's Belive It Or Not. (Jeg har vært der, og det er ganske kult, men trenger ikke mer en 30 min der.)
Men får dere lov til å dra på utesteder da?

God tur da!
Gå på kino i "Sony Center" (Potsdamer Platz). Det er en slags 3D-kino, kjempebra og ikke sååå jævlig dyr, tror jeg.
Den "Fernsehturm" som fins i nærheten av Alexanderplatz er også bra.

edit: Prøv å komme inn i "Reichstag" (riksdagen)
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
jeg annbefaler og gå i en av konsentrasjonsleirene i nærheten.
Autchwitzh elns.. Det er veldig gripende.. Og veldig lærerikt..

Han en eller hyggelig tur da =]
Jeg mener å huske at den var en club med navnet Blu ovenfor Potsdamer Platz. Det er også flere shabby clubber, men billig øl har de hvertfall.

Du skal drya an noen månder så kunne fått med deg Loveparade
Opprinnelig postet av DeeZire
jeg annbefaler og gå i en av konsentrasjonsleirene i nærheten.
Autchwitzh elns.. Det er veldig gripende.. Og veldig lærerikt..

Han en eller hyggelig tur da =]
Vis hele sitatet...
Du mener ikke seriøst at du tror at Auschwitz ligger i nærheten av Berlin? Auschwitz ligger i Polen.