Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 860
Hey

Har nettop satt opp VM ware med Windows 7, Windows XP Pro, Windows 2000, og Windows Vista. Har tenkt til å starte ett lab miljø der jeg skal lære meg mer om Nettver og Sikkerhet. Har dere noen ideer for next step som jeg burde gjøre, hva burde jeg lære og hvilket utstyr trenger jeg.

Håper noen kan svare meg , Takk !
Hva har du tenkt til å gjøre med alle de OS'ene?? Holder med kun Windows 7..
Les i denne for å sette opp virtuelle cisco-switcher mellom virtuelle maskiner. Klientmaskinene trenger jo ikke å kjøre Damn Small Linux som i dokumentet. Kanskje går det an å kjøre f.eks. Yersinia-verktøyet mot disse virtuelle nettverkene for å prøve ut kjente svakheter?

Sett opp et Active Directory domene m/server og klientmaskiner. Fang opp trafikken mellom maskinene i domenet og se hvordan protokollene fungerer (autentisering, kobling til filshare, etc.).
Sett opp en virtuell maskin med Snort og se hvordan de forskjellige reglene for varsling fungerer.

Sett opp servere basert på åpen kildekode. Les RFC-dokumenter rundt de forskjellige protokollene. Se i kildekoden til serverprogramvaren og finn ut hvor de forskjellige punktene i RFC-dokumentene er implementert. Endre i kildekoden for å se (i sniffer) hvordan dette påvirker nettverkstrafikken.
Sitat av centric Vis innlegg
Les i denne for å sette opp virtuelle cisco-switcher mellom virtuelle maskiner. Klientmaskinene trenger jo ikke å kjøre Damn Small Linux som i dokumentet. Kanskje går det an å kjøre f.eks. Yersinia-verktøyet mot disse virtuelle nettverkene for å prøve ut kjente svakheter?

Sett opp et Active Directory domene m/server og klientmaskiner. Fang opp trafikken mellom maskinene i domenet og se hvordan protokollene fungerer (autentisering, kobling til filshare, etc.).
Sett opp en virtuell maskin med Snort og se hvordan de forskjellige reglene for varsling fungerer.

Sett opp servere basert på åpen kildekode. Les RFC-dokumenter rundt de forskjellige protokollene. Se i kildekoden til serverprogramvaren og finn ut hvor de forskjellige punktene i RFC-dokumentene er implementert. Endre i kildekoden for å se (i sniffer) hvordan dette påvirker nettverkstrafikken.
Vis hele sitatet...

Kan du forklare på en litt en enklere måte, siden jeg er en nybegynner

Sitat av Zirto Vis innlegg
Hva har du tenkt til å gjøre med alle de OS'ene?? Holder med kun Windows 7..
Vis hele sitatet...
Når man starter en lab, er det som oftest lurt å jobbe på flere ulike OperativSystemer, som Windows/Linux/
Hørtes kult ut.
Kan du fortelle mere om hva du tenker å teste?