Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2970
Hei.

Har klart ved hjelp av en keylogger å få tak i et passord. Problemet er at brukeren har aktivert SMS-varsel/kode slik at jeg ikke kommer videre uten tilgang til telefonen. Finnes det en enkel måte å komme seg rundt dette? Evt. noen chatteprogrammer som ikke krever den koden fra SMS´en for å komme seg inn? Trenger kun tilgang til inboksen.

Takker for svar
Om det er snakk om 2-faktors authentisering så er svaret nei.
Den sms-varselen på facebooke sier kun ifra om at noen har logget inn på facebook kontoen din. Det står ikke hvem eller hvor innloggingen har skjedd.
Med mindre du tenker på en halt annen tjeneste som facebook har som jeg ikke vet om.
Sitat av Zetta Vis innlegg
Den sms-varselen på facebooke sier kun ifra om at noen har logget inn på facebook kontoen din. Det står ikke hvem eller hvor innloggingen har skjedd.
Med mindre du tenker på en halt annen tjeneste som facebook har som jeg ikke vet om.
Vis hele sitatet...
Du kan velge å få passord som blir tilsendt mobilen din, før du skriver det inn på fb
Jeg håper for fornærmede sin del at h*n bytter passordet sitt når h*n får melding om innlogging uten å ha bedt om det..
Takker for svar.. Mistenker at kjæresten min har vært utro, og vil derfor komme til bunns i dette. Hun er livredd for å la meg se fb hennes. Hvis jeg får henne til å logge inn via min maskin, er det noen måte å få henne til å forbli innlogget?
Sitat av roybjarte Vis innlegg
Takker for svar.. Mistenker at kjæresten min har vært utro, og vil derfor komme til bunns i dette. Hun er livredd for å la meg se fb hennes. Hvis jeg får henne til å logge inn via min maskin, er det noen måte å få henne til å forbli innlogget?
Vis hele sitatet...
Kjære vene. Dette er ikke veien å gå.

Enten så stoler du på henne, og lar forholdet gå videre, eller så gjør du ikke det, og avslutter forholdet. Et forhold hvor den ene parten snoker i den andres privatliv uten den andre partens tillatelse er ikke liv laga.
TS.
Om du mistenker hun for å være utro, så tar du det opp med henne.
Spørr om du kan få se, sammens med hun om hun er det. for tanken får du ikke kvitt.
Nekter hun, så vet du svaret
Sitat av roybjarte Vis innlegg
Takker for svar.. Mistenker at kjæresten min har vært utro, og vil derfor komme til bunns i dette. Hun er livredd for å la meg se fb hennes. Hvis jeg får henne til å logge inn via min maskin, er det noen måte å få henne til å forbli innlogget?
Vis hele sitatet...
Hvorfor gjøre det på en metode som er både ulovlig og idiotisk? Hvordan skal du konfrontere henne med dette dersom du finner ut av det?



Ta heller og mann deg opp og få til en skikkelig prat.
Dette her er jo til dels ulovlig. Men for all del, hvis du føler du absolutt *må*, så gjør det. Legger meg på det Orph sier, hvis snoking vedvarer er nok ikke forholdet liv laga nei..

Også lagde du deg en hel bruker for å spørre om dét?
Jeg lagde ikke denne tråden for å få noen moralsk preken om hva som er rett eller galt. Greia er at jeg til dels vet at hun har vært utro, samtidig som at hun ikke vil innrømme det. Tro meg, jeg har tatt det opp med henne flere ganger.

Jeg klarer ikke fortsette forholdet ved å være så usikker som jeg er nå. Hvis hun i det hele tatt lar meg snoke i facebooken hennes, så vil jeg gjøre dette i fred.

Hvordan jeg skal konfrontere henne med dette, om jeg finner noe, blir helt opp til meg.

Spørsmålet mitt er om noen av dere vet hvordan jeg kan komme meg videre fra denne SMS-varslingen? evt. andre måter og komme seg inn i innboksen.

Hvis folk ikke vil svare på spørsmålet mitt, så la vær å svar.
Sist endret av roybjarte; 4. september 2012 kl. 00:50.
Sitat av roybjarte Vis innlegg
Jeg lagde ikke denne tråden for å få noen moralsk preken om hva som er rett eller galt. Greia er at jeg til dels vet at hun har vært utro, samtidig som at hun ikke vil innrømme det. Tro meg, jeg har tatt det opp med henne flere ganger.

Jeg klarer ikke fortsette forholdet ved å være så usikker som jeg er nå. Hvis hun i det hele tatt lar meg snoke i facebooken hennes, så vil jeg gjøre dette i fred.

Hvordan jeg skal konfrontere henne med dette, om jeg finner noe, blir helt opp til meg.

Spørsmålet mitt er om noen av dere vet hvordan jeg kan komme meg videre fra denne SMS-varslingen? evt. andre måter og komme seg inn i innboksen.

Hvis folk ikke vil svare på spørsmålet mitt, så la vær å svar.
Vis hele sitatet...
Poenget til alle her er at det du gjør er en tap-tap situasjon. Uansett hva du kommer frem til så har du tapt i denne saken. Om du er nesten sikker på at ho har vært utro så slår du opp med ho, enkelt og greit. For enten så har ho vært utro, som er grunn til å slå opp. Eller så stoler du rett og slett ikke nok på ho, og forholdet burde avsluttes.

Gjør deg selv en tjeneste, hør på folkene over deg på forumet her. På freak er vi ikke veldig for moral-prekner med av og til gjør folk så dumme valg at de virkelig fortjener å høre det.
Ingen som har kommet fram til en løsning ?

Du klarer det med litt listighet & en kompis som vil bli medskyldig.

SPOILER ALERT! Vis spoiler


Du må jo selvsagt ha tilgang til mobilen, men først så skaffer du deg en kompis eller en annen som vil være medskyldig. Denne personen må jo selvsagt være til å stole på. Stoler du ikke 100% på ham så er det bare å glemme. Det samme gjelds vist denne personen er god venn med dama som angivelig har vært utro.

For å få tilgang til mobilen så benyttes en sosial setting, dette blir da en fest der alkohol konsumeres og man har en real fest ( gjør ting litt lettere ). I en slik setting så kan du slippe unna med det du gjør nå. Når du og "angivelige utro kjerring" er på fest så har du på forhånd avtalt med kompis / medskyldige at han skal ringe på mobilnummeret til dama di. Dette gjør han fordi han ikke får tak i deg på din egen mobil ( ikke ha lav IQ nå å ha mobilen din i lomma med fult batteri eller sitt å klå på FB på mobilen din åpenlyst, legg igjen mobilen hjemme, eller skru den av å si den er tom for batteri ). Kompisen din ringer dama di, sier som det er at han ikke får tak i deg og lurer på om dama vet hvor du er og slik, du vil da være lett tilgjengelig, så nå skal kompisen få spør om å snakke med deg å det haster litt. På dette tidspunktet så har kanskje også "angivelig utro kjerring" sagt til deg at kompisen din vil ha tak i deg å slik, vil hun ikke "overgi" mobilen så si at du ikke har din egen med deg eller at du ikke finner den. Sier du at den er tom for batteri så kan "slu angivelige kjerring" komme til å kreve å få sjekke dette, så si at mobilen ligger igjen hjemme med mere mobilen faktisk er tom for batteri. Uansett så skal du snakke med kompisen din. Vist det er musikk i rommet så har du med en gang unnskyldning til å unnskylde deg litt for å få med deg hva kompisen din vil. Så er det at Operasjon "DO IT" igangsettes, når du sier "DO IT" så har kompis / medskyldig allerede fått passord & innlogging informasjon med deg. Kompis taster inn passord & bruker, engangs passord blir tilsendt mobilen, du står med mobilen å later til å han en diskusjon med din kompis om hvor dere skal møtes senere på fest eller noe i den dur. Du hører mobilen får melding med passord, er du heldig så klarer du å se en preview av melding på mobilen uten at du forlater samtalen og kan oppgi passordet til kompis / medskyldig og han kan bekrefte innlogging. Vist du ikke får gitt innloggings-koden uten å forlate samtalen så sjekker du passord kjapt, ringer han opp igjen å gir ham denne, får bekreftet innlogging og kan bekrefte Mission Success!
SMS med passord fra FB som vitner om at noe missbruk har hendt slettes raskt.
Etterpå så overlates mobilen til din "mistenksom slu angivelige utro kjerring" og takker for lånet, gir hun en klem eller nuss i vel vitende om at du kan nå sitte på noe som avslører henne som "utro bitch".

Nå sitter din kompis & medskyldige å har tilgang til din "enda angivelige utro kjerrings" Facebook konto.
Isteden for at han skal sitte å lete etter bevis så surfer han til FB General Account Settings og går nederst å finner "Download a copy of your Facebook data."

Med denne kopien av FB kontoen så har di tilgang til følgende :

Photos or videos you've shared on Facebook
Your Wall posts, messages and chat conversations
Your friends' names and some of their email addresses
(Note: We'll only include email addresses for friends who've allowed this in their account settings.)

Noe som burde være nok til å bevise om hun har hatt flørtende samtaler med andre gutter, og eller avtalt kompisknull uten din vitende.

Etter at en kopi er lastet ned så er det viktig at kompis / medskyldig logger av med en gang ... vi snakker ikke om å legge igjen noe beviser på at "hack" er utført ved å facerape profilen hennes. Saken er at finner dere ikke bevis på at hun har vært utro å dere "faceraper" hun så dere "busted" ... forholdet er "bye bye" og resten av hennes jentevenner får vite hvor "dust" dere var.

Det er en ren Inn & Ut igjen jobb, nyte frukter av jobben kan du & kompis gjøre senere.

[MORAL]

Nå skal jeg komme med MORALEN ... ja for den må nesten med
Du er ganske dust vist du gjør noe slik som dette her. Du krenker privatlivet fred og det kan kalles innbrudd på en konto som du ikke var ment å ha tilgang til. Det er nemt tidligere, enten er du mann nok til å ta det opp med dama å konfronterer hun saken, eller så får du stole på at dama ikke har vært utro. Vist du generelt føler at forholdet er ute å kjøre så trenger det ikke være pga. at hun er utro, men heller kanskje at du er så kontrollerende og paranoid å tror at hun virkelig har vært utro. Vist et forhold er slik at du må spionere på dama di og frata hennes rett til privatliv så er vel kanskje ikke dette forholdet "liv laga".

[/MORAL]



Så andre som har noen bedre planer om hvordan det kan utføres ...
Vel, den planen her forutsetter at TS kan evt tastelås/mønster på mobilen til sin kjæreste. Når han omsider får telefonen så har telefonen kanskje rukket å låse seg. (selv om han er i samtale) Det eneste du da får gjort er vel å avslutte samtalen? Og da sitter han kanskje i den situasjonen at meldingen dukker opp på mobilen uten at han har mulighet til å få verken lest eller slettet den.

Sitat av Mantuz Vis innlegg
Ingen som har kommet fram til en løsning ?

Du klarer det med litt listighet & en kompis som vil bli medskyldig.

SPOILER ALERT! Vis spoiler


Du må jo selvsagt ha tilgang til mobilen, men først så skaffer du deg en kompis eller en annen som vil være medskyldig. Denne personen må jo selvsagt være til å stole på. Stoler du ikke 100% på ham så er det bare å glemme. Det samme gjelds vist denne personen er god venn med dama som angivelig har vært utro.

For å få tilgang til mobilen så benyttes en sosial setting, dette blir da en fest der alkohol konsumeres og man har en real fest ( gjør ting litt lettere ). I en slik setting så kan du slippe unna med det du gjør nå. Når du og "angivelige utro kjerring" er på fest så har du på forhånd avtalt med kompis / medskyldige at han skal ringe på mobilnummeret til dama di. Dette gjør han fordi han ikke får tak i deg på din egen mobil ( ikke ha lav IQ nå å ha mobilen din i lomma med fult batteri eller sitt å klå på FB på mobilen din åpenlyst, legg igjen mobilen hjemme, eller skru den av å si den er tom for batteri ). Kompisen din ringer dama di, sier som det er at han ikke får tak i deg og lurer på om dama vet hvor du er og slik, du vil da være lett tilgjengelig, så nå skal kompisen få spør om å snakke med deg å det haster litt. På dette tidspunktet så har kanskje også "angivelig utro kjerring" sagt til deg at kompisen din vil ha tak i deg å slik, vil hun ikke "overgi" mobilen så si at du ikke har din egen med deg eller at du ikke finner den. Sier du at den er tom for batteri så kan "slu angivelige kjerring" komme til å kreve å få sjekke dette, så si at mobilen ligger igjen hjemme med mere mobilen faktisk er tom for batteri. Uansett så skal du snakke med kompisen din. Vist det er musikk i rommet så har du med en gang unnskyldning til å unnskylde deg litt for å få med deg hva kompisen din vil. Så er det at Operasjon "DO IT" igangsettes, når du sier "DO IT" så har kompis / medskyldig allerede fått passord & innlogging informasjon med deg. Kompis taster inn passord & bruker, engangs passord blir tilsendt mobilen, du står med mobilen å later til å han en diskusjon med din kompis om hvor dere skal møtes senere på fest eller noe i den dur. Du hører mobilen får melding med passord, er du heldig så klarer du å se en preview av melding på mobilen uten at du forlater samtalen og kan oppgi passordet til kompis / medskyldig og han kan bekrefte innlogging. Vist du ikke får gitt innloggings-koden uten å forlate samtalen så sjekker du passord kjapt, ringer han opp igjen å gir ham denne, får bekreftet innlogging og kan bekrefte Mission Success!
SMS med passord fra FB som vitner om at noe missbruk har hendt slettes raskt.
Etterpå så overlates mobilen til din "mistenksom slu angivelige utro kjerring" og takker for lånet, gir hun en klem eller nuss i vel vitende om at du kan nå sitte på noe som avslører henne som "utro bitch".

Nå sitter din kompis & medskyldige å har tilgang til din "enda angivelige utro kjerrings" Facebook konto.
Isteden for at han skal sitte å lete etter bevis så surfer han til FB General Account Settings og går nederst å finner "Download a copy of your Facebook data."

Med denne kopien av FB kontoen så har di tilgang til følgende :

Photos or videos you've shared on Facebook
Your Wall posts, messages and chat conversations
Your friends' names and some of their email addresses
(Note: We'll only include email addresses for friends who've allowed this in their account settings.)

Noe som burde være nok til å bevise om hun har hatt flørtende samtaler med andre gutter, og eller avtalt kompisknull uten din vitende.

Etter at en kopi er lastet ned så er det viktig at kompis / medskyldig logger av med en gang ... vi snakker ikke om å legge igjen noe beviser på at "hack" er utført ved å facerape profilen hennes. Saken er at finner dere ikke bevis på at hun har vært utro å dere "faceraper" hun så dere "busted" ... forholdet er "bye bye" og resten av hennes jentevenner får vite hvor "dust" dere var.

Det er en ren Inn & Ut igjen jobb, nyte frukter av jobben kan du & kompis gjøre senere.

[MORAL]

Nå skal jeg komme med MORALEN ... ja for den må nesten med
Du er ganske dust vist du gjør noe slik som dette her. Du krenker privatlivet fred og det kan kalles innbrudd på en konto som du ikke var ment å ha tilgang til. Det er nemt tidligere, enten er du mann nok til å ta det opp med dama å konfronterer hun saken, eller så får du stole på at dama ikke har vært utro. Vist du generelt føler at forholdet er ute å kjøre så trenger det ikke være pga. at hun er utro, men heller kanskje at du er så kontrollerende og paranoid å tror at hun virkelig har vært utro. Vist et forhold er slik at du må spionere på dama di og frata hennes rett til privatliv så er vel kanskje ikke dette forholdet "liv laga".

[/MORAL]



Så andre som har noen bedre planer om hvordan det kan utføres ...
Vis hele sitatet...
Sitat av sniper1986 Vis innlegg
Vel, den planen her forutsetter at TS kan evt tastelås/mønster på mobilen til sin kjæreste. Når han omsider får telefonen så har telefonen kanskje rukket å låse seg. (selv om han er i samtale) Det eneste du da får gjort er vel å avslutte samtalen? Og da sitter han kanskje i den situasjonen at meldingen dukker opp på mobilen uten at han har mulighet til å få verken lest eller slettet den.
Vis hele sitatet...
Nå får jo han telefonen fra dama som har svart på samtalen fra kompisen da.
Den går nok ikke så fort i tastelås at han ikke klarer heller å lese SMS & Slette denne.

Nå finnes det noen andre svakheter ved denne prosessen også da
Men det får TS eller andre bare brenne seg på når dem oppdager den.
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Nå får jo han telefonen fra dama som har svart på samtalen fra kompisen da.
Den går nok ikke så fort i tastelås at han ikke klarer heller å lese SMS & Slette denne.

Nå finnes det noen andre svakheter ved denne prosessen også da
Men det får TS eller andre bare brenne seg på når dem oppdager den.
Vis hele sitatet...
Hvis telefonen har tastelås og blir ringt til, kan du ta den uten å åpne tastelåsen.

Derimot, om du skal INN på telefonen og gjøre noe, må du åpne tastelåsen selvom du er i en samtale. Hvis ikke hadde jo dette vært et stort sikkerhetshull.
Sitat av roybjarte Vis innlegg
Jeg lagde ikke denne tråden for å få noen moralsk preken om hva som er rett eller galt.
Vis hele sitatet...
Som etse skrev: Jeg kom ikke med noen moralpreken. Det er en tap-tap situasjon, det kommer ikke noe godt ut av å gjøre noe slikt noe, hverken for din del, eller for hennes. Nå ser jeg helt bort fra at dette er ulovlig (for det er veldig ulovlig), faktisk, - Et forhold basert på noe slikt er ikke vits i å fortsette, for det vitner om dypere sittende problemer hos en eller begge av dere. Bare at du stiller dette spørsmålet tyder på at dette er tilfellet.
Sist endret av Orph; 4. september 2012 kl. 07:52.
Forholdet er over. Deal with it.
Har ikke fått lest gjennom tråden, men jeg trodde det passordet man får tilsendt på SMS var en engang-greie på nye enheter?
Har du prøvd å logge på facebooken hennes fra en enhet hun har brukt før?

Over til moraldelen her, så har saken to mulige utfall sånn jeg ser det:
1. TS gir faen og fortsetter forholdet. Det blir da ikke et godt forhold i det hele tatt, da han vil gå rundt i konstant usikkerhet.
2. Han klarer å gjennomføre dette og konfronterer kjærsten, men det vil da ende i brudd.

Dette tror jeg TS er fullstendig klar over, og jeg forstår ikke hvorfor alle må komme med samme moralpreken gang på gang. Om dere setter dere i TS sin situasjon, så er jeg rimelig jævlig sikker på at dere kunne tenke dere å gjøre det samme, av den enkle grunn å ha håndfaste bevis under konfrontasjon og når TS skal gjøre det slutt. Om TS slår opp fordi han er usikker, vil han nok få jævlig med pes for det blant vennene til dama. Tillitspørsmål vil komme opp regelmessig, og et par flathånder hadde nok blitt delt ut på fylla.

Om TS spiller kortene sine rett, er det i teorien mulig å snakke seg bort fra det faktum at man har snoka på facebooken til kjærsten, og vinkle det i sin egen favør. After all, så er det hun som ligger rundt og er en skitten hore.
Om eg hadde vært i samme situasjon som TS så hadde eg avsluttet forholdet.

Tilliten er åpenbart borte, og uten innrømmelse eller samarbeid fra samboer er det umulig å bygge opp tilliten igjen. Man vil da leve i konstant uvisshet. Om eg da hadde klart å bryte meg inn på kontoen hennes, og det viste seg å ikke være utroskap, så ville skoen vært på den andre foten. Hvordan skulle da hun klare å stole på meg i fremtiden?

Livet er for kort.
Nå har jeg ikke lest gjennom alle svarene i tråden, men jeg kan forklare hvordan SMS-tjenesten fungerer. Man mottar kun SMS ved førstegangsverifisering av ny enhet. Dvs, du kan uproblematisk logge deg inn via hennes enheter(pc, telefon..) Dersom det ikke er godt nok for deg kan du installere et simpelt backupprogram på telefonen hennes, som automatisk oversender koden til deg. Har hun Android er det lekende lett
Ser ikke hvorfor alle "kjærestepar" skal ha kontroll over facebooken til hverandre, er jo nesten sånn at de MÅ ha kontroll over den for at de skal stole på hverandre.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Ser ikke hvorfor alle "kjærestepar" skal ha kontroll over facebooken til hverandre, er jo nesten sånn at de MÅ ha kontroll over den for at de skal stole på hverandre.
Vis hele sitatet...
Det har nok mye med alder, usikkerhet og modenhet å gjøre. Da jeg var rundt atten-tyve kunne jeg sikkert ha funnet på å gjøre sånt (da fantes dog ikke facebook), men i dag ville det vært utenkelig. Å snoke rundt på en partners facebook konto er en GROV invasjon i partnerens privatliv (som man faktisk er en menneskerett, selv om man er i et forhold). Til syvende og sist må man bare ha tillit til en man skal være sammen med. Uten tillit har man ingen grunn til å være sammen. Dessverre holder mange sammen kun fordi man enten ikke har noe annet, eller er redd for hva som ligger utenfor forholdet / er redd for å være alene.
Sist endret av Orph; 4. september 2012 kl. 11:58.