Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1936
førstemann på månen
Hei.

Kort og greit,

Datamaskinen min lasta ned noen oppdateringer og ville at jeg skulle starte maskinen på nytt for at dem skulle virke.
-Jeg la ikke noe spesielt merke til oppdateringa siden det virka som en windows update.

I løpet av den oppdateringa dukket det opp en skrivebeskyttet mappe som heter RelevantKnowledge. Etter omstarten ville ikke google chrome åpne seg, samtidig som malwarebytes spytter ut advarsler ang. trusler den finner fra den mappa.






AVG finner ingenting.

Her er et bilde av oppgavebehandlinga (RK. sto der før, men jeg fjernet prosessen)




Har PC'en min virus??
Sist endret av asTr0nauten; 12. januar 2012 kl. 13:53.
Nei, den har spyware og adware. Det er det MBAM ser. AVG ser etter virus og trojanere. Sannsynligvis er det ett av programmene du har på maskinen som har blitt oppdatert og i den oppdateringen var det litt for de å tjene penger på.
førstemann på månen
Trådstarter
Ok, men spyware er jo like jævlig.

Hvordan skal jeg gjøre det videre nå? Malwarebytes slettet alt den fant, men det er nok? Windows slang opp en advarsel om at et program ikke fant den nødvendige fila til å kjøre programmet. Burde jeg ta det forsiktig med å logge inn med passord på informasjonsrike sider?
Vær forsiktig, spesielt nå ja. Prøv å avinstaller programmet. Hvis pc'en fortsatt er irretabel, formater pc'en, enkelt og greit. btw: Jeg er ikke den største pc eksperten
førstemann på månen
Trådstarter
Her er feilmeldinga som dukker opp:

Programmet kunne ikke starte riktig (0xc0000022). Klikk OK for å lukke programmet.
Foreslår at du laster ned Ad-Aware. (http://www.lavasoft.com/products/ad_aware_free.php )
Personlig synes jeg den fungerer greit. Jeg lar den dog ikke kjøre på auto hele døgnet, da jeg føler den drar noe jævlig av ressurser av maskina(samt er av typen "HEI JEG HAR EN OPPDATERING INSTALLEEEEER MEEEEEG" hvert 10 min)
Ad-Aware fjerner kun adware så langt jeg vet, dette gjør også Malwarebytes og er da ingen grunn til å kjøre Ad-Aware i tillegg.

Og det lumbricus sier om at Malwarebyte's Anti-Malware kun ser spyware og adware er bare tull, den fjerner malware (malicous software). Dette inkluderer trojanere, virus, rootkits, rogue AV osv.

Det du har fått på maskinen din ser ut til å være kjent for MBAM i og med at den har fjernet så mye, og du kan da i fleste tilfeller være sikker på at det er fjernet. Om du har andre infeksjoner som skjules av rootkits osv. kan du ikke være sikker på.

I tilfellet kan du kjøre HijackThis, generere logg og legge den ut her.
I tillegg til det kan du kjøre GMER og poste logg til det også.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av adrkaar Vis innlegg
Vær forsiktig, spesielt nå ja. Prøv å avinstaller programmet. Hvis pc'en fortsatt er irretabel, formater pc'en, enkelt og greit. btw: Jeg er ikke den største pc eksperten
Vis hele sitatet...
"Hei, la oss lage et program som installerer seg på brukerens PC uten samtykke og spionerer på ham, men som er veldig lett å avinstallere på akkurat samme måte som alle andre programmer."

Kjør heller både et virus og malware-scan i sikkermodus, du.
førstemann på månen
Trådstarter
Nå er scannen utført. Noen som vil ta en liten kikk?

robhol: Jeg vet ikke hvordan man kjører PCen i sikkerhetsmodus
Sist endret av asTr0nauten; 12. januar 2012 kl. 17:17.
Loggene ser fine ut. Du kan være rimelig trygg på at det ikke ligger igjen noe snusk.
førstemann på månen
Trådstarter
Takk for god hjelp!=)