Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2852
Jeg så nettopp på www.vg.no, hvor anonymous viser hvor enkelt det er å komme inn på trådløse nett og fange opp informasjon. http://www.vgtv.no/#!id=47312

Er det noen som vet hvordan dette er mulig ? Hva slags super programmer bruker de?
De bruker nok wireshark.
Programmer som driftnet er da mye mer underholdende, mye bedre å demonstrere svakheter på en måte som ikke går for nære innpå private data samt effekten er mer imponerende/hardtslående.

...med mindre du faktisk er ute etter måter å spionere på folk med, hvis tilfelle du kan brenne.
Må si jeg er veldig lite imponert over hva dem viser frem i den vg.no repotasjen.
1. Dem kobler til trådløstnett (noe som alle kan)
2. Dem starter wireshark og kan se trafikk, self åpent net....
3. hvis ikke trafikken kommer rett til deg bruk dem cain for arp spooffe seg til trafikken.
4. start oppe firesheep og vente......

Dem viste ikke noe nytt.
Hadde jeg vært dem vile jeg heller viste dem omnipeek da slipper du koble til wlan.
ulempen er at firesheep ikke funker da, men du kan se password, uten og være koblet til noen ting.
du kan og sniffe wep og wpa(wordliste?) hvis du bruker aircrack.

skjønner ikke hvorfor dem ikke bare bruker 3g til telenor/netcom helle tiden, så er helle problemet borte.
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Må si jeg er veldig lite imponert over hva dem viser frem i den vg.no repotasjen.
1. Dem kobler til trådløstnett (noe som alle kan)
2. Dem starter wireshark og kan se trafikk, self åpent net....
3. hvis ikke trafikken kommer rett til deg bruk dem cain for arp spooffe seg til trafikken.
4. start oppe firesheep og vente......

Dem viste ikke noe nytt.
Vis hele sitatet...
Poenget var vel ikke å vise noe nytt, men å vise de som ikke har den ringeste anelse om hvor skummelt offentlige trådløsnett er (uten forhåndsregler) - nettopp hvor enkelt det kan gjøres.

Dette er "så enkelt at selv mor" kan få det til, hadde hun bare fått et 5-minutters kurs i wireshark. Poenget er ikke at det skal være sofistikert, det skal være effektivt. Noe dette i aller høyeste grad er.
Er jeg eneste her som kjører med VPN på offentlige nett?
Ganske typisk Anonymous dette da.. script kiddies som "hacker" med automatiske verktøy de finner på nettet.
Lol, finnes det ingen apps på market som krypterer datatilkoblingen din? Burde vært påbudt for Jens å bruke. Man vet jo aldri når iPaden blir hacket uansett.
De har brukt Anti...
På en Android telefon....
Hvem en som lagde denne reportasjen skjønte nok at det ikke kom til og være noe særlig imponere med mindre de redigerte det som en trailer.

Huff, Huff, uff.
Er det sikkert at dette var personer fra Anonymous, da? De kunne like gjerne blitt bedt om bruke slike masker.
bruket netverkskort med monitor mode og wireshark til og lese rå data.

korrekt ?
Sitat av echofish Vis innlegg
Er det sikkert at dette var personer fra Anonymous, da? De kunne like gjerne blitt bedt om bruke slike masker.
Vis hele sitatet...
Det er ingen som er spesifikt i anonymous, og alle kan ha gjort det i deres navn, og det ville fortsatt vært anonymous.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan samler man alle pakkene på wireshark også får infoen fra dataene ???
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Indian-DJ Vis innlegg
Hvordan samler man alle pakkene på wireshark også får infoen fra dataene ???
Vis hele sitatet...
Søk opp på YouTube, fine guider der.