Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 5966
NEI, jeg spør ikke om hvordan man hacker en facebook account.
Men,det har seg slik at en jeg kjenner har blitt offer for at noen logget seg inn på hennes facebook konto og skrev masse drøye ting.
Er det noen som helst måte man kan finne ut av Hvem som gjorde det? evt hvor det ble gjort fra?.

All hjelp taes godt imot.
takk
Du kan kontakte politiet, som kommer til å henlegge saken. Eller så kan du kontakte facebook direkte, som sannsynligvis ikke kommer til å gi deg en IP-adresse, og selv om de gjør det kommer ikke nettleverandøren til å fortelle deg hvem Ip-en tilhører.
Kort og godt, nei.
Longtime lurker.
Biggie smalls's Avatar
Trådstarter
Var det jeg tenkte meg, for om man tracer en ip, så kommer du vel sannsynlig til ett eller annet vilt sted. Men om personen som har hacket h*n sin account har fast ip da?, det vil vel egentlig ikke hjelpe stort det heller?.
Mest sannsynlig har hun glemt å logge seg ut fra et sted, og så har noen gjort det derfra. Utover det kan jeg ikke finne noen liste i fb som forteller om tidligere innlogginger.
Longtime lurker.
Biggie smalls's Avatar
Trådstarter
Er ikke det heller ser du, for h*n er forsiktig med det, kun sin egen pc. Kanskje en eller annen dick-venn som har lagt inn en keylogger da muligens..
Ta en titt på din egen avatar, så finner du nok ut hva løsninger er... "Fuck that"

Du kommer _aldri_ til å finne ut hvem vedkommende er, venninna di får nesten bite i det sure eplet lære av sine feil
Og ja, det er hennes feil når hun glemmer å logge av/har lagret pw i nettleser/lar maskinen stå fritt for andre å bruke.

Og hvem tar det som skrives på fb seriøst? Det er jo akkurat like seriøst hvis noen hadde hacket den gamle blink-kontoen min og køddet med profilen. Ingen tar det seriøst...

PS: Jeg tar tilbake alt jeg har sagt hvis facerapen er av typen "Byttepassord-Legge ut nakenbilder av vedkommende++" , da fortjener "raper'n" juling!
Longtime lurker.
Biggie smalls's Avatar
Trådstarter
Hun hadde ikke glemt og logge av facebook. Det er hun sikker på, hun fikk etter midnatt mail om at hennes facebook passord var byttet..
Som nevnt over hjelper det deg lite å finne ut av ip adressen, men:
Pilen øverst til høyre -> kontoinstillinger -> Trykk på "Sikkerhet" oppe til venstre -> ganske langt ned i midten trykker du på aktive økter.
Deretter sjekker du ipen hennes og sjekker om det er gjort derfra, deretter kan du gjerne sammenlikne med andre steder hun har vært, hos venner, eventuell skole osv..
Dersom det er en veldig alvorlig sak kan du vurdere å samle litt bevis og gå til politi eller nettleverandør, men det vil antagligvis ikke hjelpe

EDIT:
Dette foregår altså i facebook!
Sist endret av minimono95; 8. oktober 2011 kl. 03:55.
Ingen kommer seg inn på en facebook-konto uten å kunne passordet eller at brukeren har glemt å logge ut.

Det hadde forsåvidt vært en fin funksjon om man kunne se 5 siste innloggings-steder på fb.
Hva gikk facerapen ut på? *snokesnoke*
Det er latterlig enkelt å hacke facebook-kontoer hvis man kjenner personen. Bare finne hotmailadressen som står under info, og prøve å besvare hemmelig spørsmål. Veldig mange som har spørsmål som "mors fødenavn" etc.
De eneste i Norge som i bunn og grunn kan finne ut av dette er DLD. Og de fokuserer på de verste kriminelle enn helt vanlig ordinær "hacking" av facebook brukere for faceraping Et tips til kameraten din: Det fins noe på innstillningene på en hver konto på Facebook som tillater høy sikkerhet for sin bruker, feks. at man mottar en kode på mobilen sin som man må taste inn for å komme seg inn. Bruker det selv, og det funker ganske bra.
Sitat av elu92 Vis innlegg
De eneste i Norge som i bunn og grunn kan finne ut av dette er DLD. Og de fokuserer på de verste kriminelle enn helt vanlig ordinær "hacking" av facebook brukere for faceraping Et tips til kameraten din: Det fins noe på innstillningene på en hver konto på Facebook som tillater høy sikkerhet for sin bruker, feks. at man mottar en kode på mobilen sin som man må taste inn for å komme seg inn. Bruker det selv, og det funker ganske bra.
Vis hele sitatet...
Tror du missforstår litt om hva DLD er/står for. DLD er ikke et firma, men et direktiv for lagrimg av data.
Sitat av nikons Vis innlegg
Det er latterlig enkelt å hacke facebook-kontoer hvis man kjenner personen. Bare finne hotmailadressen som står under info, og prøve å besvare hemmelig spørsmål. Veldig mange som har spørsmål som "mors fødenavn" etc.
Vis hele sitatet...
Noen som vet hvor mange ganger man kan besvare det hemmelige spørsmålet feil føre hotmail iverksetter varsling / tiltak ?
Rykter går, med mindre han ikke er like drøy som postinga si, så skryter han nok sikkert over det til venner og lignende.

Snakk med folk og hør om de har hørt noe
Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
Ingen kommer seg inn på en facebook-konto uten å kunne passordet eller at brukeren har glemt å logge ut.

Det hadde forsåvidt vært en fin funksjon om man kunne se 5 siste innloggings-steder på fb.
Vis hele sitatet...
Om passordet er lagret i nettleseren er det veldig enkelt..
Sitat av nikons Vis innlegg
Du kan kontakte politiet, som kommer til å henlegge saken.
Vis hele sitatet...
Du skal ikke si det for fort nei, har selv vært med i en sak(dog for en del år siden, og på nettby) hvor det ble gjort "facerape".

Politiet ble innblandet, og de fant personen relativt fort. Saken ble videre sendt til Forliksrådet.


Så til TS; For all del, ring politiet om du føler at det har vært såpass alvorlig.
Jeg ble anmeldt for å ha facerapet noen og byttet pw (han stjal mailene mine, tok tilbake). Måtte avhøres på Grønland av sikkerhets-advelingssjefen. Heldigvis bekreftet fyren jeg facerapet at jeg hadde fått pw av han, så saken ble henlagt.

Var visst noe om at facebook anmelder automatisk stålne brukere, noe som høres veldig rart ut... er nok mulig å anmelde, de sa de skulle ta disse sakene veldig alvorlig, LOL.
Det er som sagt mulig å sjekke både IP og innloggede sesjoner i Facebook. Man kan ikke slette den aktive økten man har logget inn fra, så det er ikke mulig å skjule spor på den måten.

Når det er sagt, så må Facebook ha økt sikkerheten betraktelig i det siste. Jeg fikk ikke lov å logge inn på kontoen min fra PCen hjemme hos familien, og det ble sendt advarsel om "hacking" til epost-kontoene mine. Til slutt fikk jeg lov å identifisere meg ved å identifisere venner fra tilfeldige bilder [død over de som tagger hverandre i sånne tekst-bilder!]. Dette var også den eneste muligheten, da jeg fortsatt nekter å knytte mobiltelefon eller hemmelig spørsmål til kontoen min.
Kontoinnstillinger -> Sikkerhet -> Aktive Økter
Bilde

Vis jeg f.eks. er loget inn på face på telefonen / laptop + min stasjone rsom jeg til vanlig sitter på, vil det dukke opp aktive økter med forskjellig IP.
Sist endret av Luci Tristis; 8. oktober 2011 kl. 15:33.
Sitat av Amatøren Vis innlegg
Noen som vet hvor mange ganger man kan besvare det hemmelige spørsmålet feil føre hotmail iverksetter varsling / tiltak ?
Vis hele sitatet...
2-5 ganger. Avhengig av om du har prøvd før.
Skal du være helten hennes eller? Fortell henne at hun må logge av eller skifte passord
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Tror du missforstår litt om hva DLD er/står for. DLD er ikke et firma, men et direktiv for lagrimg av data.
Vis hele sitatet...
Er 100 % klar over hva DLD er og hva de gjør. De lagrer data, men det er dynamisk data, dvs at når du har tatt deg en telefonsamtale med moren din, er det inne i systemet deres etter omtrent 10 sekunder. Med andre ord, de har full oversikt over hva som blir sagt på telefon og skrevet på nett innenfor norsk IP adresse. Ja, jeg vet hva DLD er, ok?
Sitat av elu92 Vis innlegg
Er 100 % klar over hva DLD er og hva de gjør. De lagrer data, men det er dynamisk data, dvs at når du har tatt deg en telefonsamtale med moren din, er det inne i systemet deres etter omtrent 10 sekunder. Med andre ord, de har full oversikt over hva som blir sagt på telefon og skrevet på nett innenfor norsk IP adresse. Ja, jeg vet hva DLD er, ok?
Vis hele sitatet...
Feil.

De lagrer ikke HVA som blir sagt eller HVA du skriver.

De lagrer hvem du ringte når, eller hvor du var når på nettet. Ingenting om innholdet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Låner tråden litt: Har vi noen lover i den store røde som sier noe om face-rape?
Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
Ingen kommer seg inn på en facebook-konto uten å kunne passordet eller at brukeren har glemt å logge ut.

Det hadde forsåvidt vært en fin funksjon om man kunne se 5 siste innloggings-steder på fb.
Vis hele sitatet...
Byttepasoord Også logges ikke brukeren alltid ut når du glemer å logge av.. Jeg var på FB hos en venn som klappet sammen dataen før jeg fikk logget ut, når jeg kom hjem så hadde jeg 12 varsler og noen flaue kommentarer. Heldigvis fikk jeg hevn
Sitat av waf Vis innlegg
Låner tråden litt: Har vi noen lover i den store røde som sier noe om face-rape?
Vis hele sitatet...
Jmf. https://www.politi.no/aktuelt/nyhets...Nyhet_9184.xml

[Faceraping] er et brudd på straffelovens § 145, 2.ledd. Det er straffbart å benytte en annen persons brukernavn og passord for å få tilgang til data, uten vedkommendes utrykkelige samtykke, på samme måte som uberettiget tilgang til andres e-post konti, jf bl.a. dom i Follo tingrett av 11.09.08.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dyret; 13. januar 2012 kl. 16:36.