Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1768
Var på LAN i helgen og bestemte meg for å lage et passord til windows 7 brukeren, for å forhindre diverse trolling. Dum som jeg var valgte jeg et helt random passord som jeg glemte etter 10 minutter. Kjipt å være på LAN uten pc!

Begynte da en massiv googling etter programmer jeg kunne bruke til å få tilbake, eller resette passordet med. Måtte også kunne boote det fra en minnepinne. Prøvde mange forskjellige varianter, som Opcrack, Offline NT Password & Registry Editor, PC Login Now osv. Fin liste på denne siden her. Det finnes utrolige mengde med "betalvare" for å få tilbake eller tilbakestille windows passord, vart utrolig lei av leting, prøving og feiling at jeg til slutt nesten vurderte å kjøpe et slikt et. Det var da jeg oppdaget nr. 4 på listen jeg linket til; kon boot. Dessverre har Kon Boot (som før var gratis) blitt kjøpt opp av Krypton Logic noe som fører til at det koster penger.

Jeg er av den halvparten som nyter piratlivets goder og gleder, derfor fant jeg dette programmet på bukta.

Nok prat.

1. Du trenger Kon Boot og en minnepinne. Kon Boot kan du enten skaffe her, eller på bukta som nevnt over.
2. Når du har skaffet Kon Boot går du i mappen: KONUSB, starter KonBootInstall og skriver inn hvilken stasjon minnepinnen er i, i mitt tilfelle H:
2. Deretter trykker du enter og det skal stå noe som: "Kon Boot is successfully installed" Vinduet vil lukke seg med en gang uten at dette er et problem.
3. Du har nå en minnepinne med Kon Boot på som du kan boote fra. Du må så restarte pc'en din. Det er vikig at du velger at maskinen skal boote fra USB og ikke harddisk. Jeg må trykke F8 under oppstart for å velge boot priority. Dataen din vil nå starte opp fra minnepinnen og du vil snart se en liste som dette. Her velger du Kon Boot og om ikke lenge vil du se "logoen" til Kon Boot. Maskinen din vil nå starte opp og logger inn med blankt passord, du skriver altså ingenting i passordfeltet.
4. I mitt tilfelle ble passordet tilbakestilt til det gamle etter jeg restartet, etter at jeg kom inn med Kon Boot. Det er derfor nødvendig å lage et nytt passord, noe jeg måtte gjøre med CMD siden administreringen av brukerkontoen var litt rar. Du går inn på CMD, skriver inn "net user ditt brukernavn * ". Nå kan du skrive inn et nytt passord som du denne gangen forhåpentligvis husker!

Denne metoden fungerte for meg, med Winows 7 64 bit, den skal fungere for de fleste andre Windows versjonene der ute. Håper denne guiden kan komme til nytte hvis noen av dere glemmer passordet til brukerkontoen deres. Viktig å lære av andres feil, slik at du slipper å gjøre den selv!

Den kan naturligvis også brukes til å få tilgang til andres brukere. Noe som er gøy, men som jeg ikke tar ansvar for.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Flott guide! Synd at det nå koster penger!
Konboot 1.0 er gratis, men fungerer ikke på 64bit operativsystemer.
(1.1 koster penger, og gir også mulighet for system rettigheter hvis du kopierer cmd.exe til cmk.exe, og starter cmk.exe)

Dette fungerer ikke med domene brukere(med unntak om brukeren er cachet lokalt på maskinen).
Sist endret av LetMeBleedPLZ; 18. desember 2011 kl. 20:39.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Konboot finner du på thepiratebay, om du velger å løset problemet med et slikt program i utgangspunktet, burde det ikke være noe problem å laste ned en "ulovlig" torrent. Det er uansett en moralsk sak som hver enkelt må ta med seg selv. En freak er og blir en !
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
eller så kan man bruke dette gratis alternativet her : http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

med omtrent lik framgangs måte som TS sin guide, står også godt forklart på siden
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Pro tip: tilbakestillings nøkkel greia til Windows + gammelt, lite mobilminnekort = profit!
Har lagt over dette programmet, men nå finner den ikke brukeren jeg leter etter. Når jeg prøver å skifte passordet på en annen bruker via CMD får jeg bare Systemfeil 5, ingen tilgang. Bruker Kon Boot 1.1, og det er et 64 bits system..

Takk på forhånd