Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1371
God ettermiddag godtfolk. Har kikket utrolig mye på tråder angående generell datasikkerhet og programmering. Synes det virker utrolig interessant, men problemet er det at jeg har utrolig lite peiling på det.

Av erfaring så lærer jeg ikke særlig mye når læringen foregår over internett, så lurer på om noen her inne vet om en skikkelig god bok/bøker som handler om nettopp datasikkerhet, programmering og alle de fremmedorda jeg ikke har peiling på som jeg så sårt ønsker å lære meg.

Føler det blir vanskelig å forklare hva jeg leter etter, siden kunnskapene mine på det feltet ikke er så fryktelig brede. Mulig jeg låter en smule dum, men pytt pytt, alle må starte et sted.

Foretrekker engelske bøker, så noen som vet om noen som er verdt å ta en kikk på ?
Sist endret av approved; 13. januar 2012 kl. 18:00.
Dette kan være en grei plass å begynne, sjekk også ut bøkene som dukker opp under "Customers Who Bought This Item Also Bought".

http://www.amazon.com/Penetration-Te...dp_ob_title_bk

Eyh.. var egentlig denne (under) jeg skulle linke til (pluss den over for å få ett bedre innblikk i verktøyene):

http://www.amazon.com/Basics-Hacking...ref=pd_sim_b_1

Begge (og mange, mange flere) er forresten tilgjengelig via google om du vil lese før du kjøper.
Sist endret av LarVael; 13. januar 2012 kl. 18:05.
Har selv en bok som heter ''Beginning Programming with C++ for Dummies''. Kjøpte boka fra en norsk side, men kan dessverre ikke huske hvilken. Ellers funker amazon/ebay bra. Språk er på engelsk, om den finnes på norsk aner jeg ikke!
Boka er skrevet av Stephen R.Davis.
Fant den på ebay: http://www.ebay.com/itm/Beginning-Pr...ht_1948wt_1139
Sist endret av Knäppgök; 13. januar 2012 kl. 18:35.
approved's Avatar
Trådstarter
Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
Har selv en bok som heter ''Beginning Programming with C++ for Dummies''. Kjøpte boka fra en norsk side, men kan dessverre ikke huske hvilken. Ellers funker amazon/ebay bra. Språk er på engelsk, om den finnes på norsk aner jeg ikke!
Boka er skrevet av Stephen R.Davis.
Fant den på ebay: http://www.ebay.com/itm/Beginning-Pr...ht_1948wt_1139
Vis hele sitatet...
Er alltid skeptisk til "for dummies" bøker, kan du bekrefte at den hadde en pedagogisk verdi for deg? Har vært borte i mange dårlige bøker i den serien, men også noen knakandes gode.
Hacking: the art of explotation
Hacking exposed bøker
Cisco CCNA Security og SECURE bøker
Gray hat hacking
web application hackers handbook
shellcoders handbook
Reversing : Secrets Of Reverse Engineering
Alt av Kevin Mitnick og Bruce Schneier

det var noen eksempler fra biblioteket mitt.
Princilples of Computer Security
Secrets and Lies: Digital Security in a Networked World
Security Engineering: A Guide to Building Dependable Distributed Systems
approved's Avatar
Trådstarter
Men hvilket nivå av forkunnskaper trengs det for å skjønne disse bøkene som nevnes her? Føler meg ikke som en dum person, men når noe er relativt nytt for meg kan det ta litt tid i førsten.
Sitat av approved Vis innlegg
Er alltid skeptisk til "for dummies" bøker, kan du bekrefte at den hadde en pedagogisk verdi for deg? Har vært borte i mange dårlige bøker i den serien, men også noen knakandes gode.
Vis hele sitatet...
Vel, boka er ganske basic.
Det følger med en cd med noe som heter ''Codeblocks'' og slikt. Det er step by step av hva du skal gjøre. Man blir fulgt opp på en måte.
Jeg mener den er god.
approved's Avatar
Trådstarter
Det høres jo utrolig bra ut. Har sett for meg disse så langt. Innspill tas mot med glede.

Beginning programming with c++ for dummies.
The Basics of Hacking and Penetration Testing: Ethical Hacking and Penetration Testing Made Easy
Secrets and Lies: Digital Security in a Networked World
The Shellcoder's Handbook: Discovering and Exploiting Security Holes

Men blir slike bøker utdatert ganske fort? Ser at andreversjoner kommer etter bare ett og to år.
Sist endret av approved; 14. januar 2012 kl. 12:57.