Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 3175
Jeg har nå laget min aller første side og lurer på hva andre på forumet mener om den.
Er siden brukbar eller ikke liksom.
Vil helst ha litt konstruktiv kritikk i tillegg også hvis dere har noe å komme med.

Link til siden : http://i-freak.atspace.com/

Edit: Knappene på siden fungerer ikke for øyeblikket og jeg har ikke orka å fikse enda, noe du forøvrig kan lese om på siden min i Informasjon-rubrikken.

Er det ingen som synes jeg har gjort noe bra her, eller er alle sammen bare trøtte
Apostrofitis!
Hvorfor skriver du "møte plass for freak's" når det er en "møte plass for freaks" ?
Forstår ikke hvordan du klarer å plassere en apostrof der.
Trådstarter
50 0
Jeg vet det er feil.
Men på header'n/banneret så skrev jeg det første gangen.
Også bare ble det sånn overalt på siden etterhvert liksom.
Var ikke så vanskelig.
Stygge farger, teit meny, ekkel grafikk, frontpage 1904-feeling og forferdelig header var det første som slo meg. Begynn på www.w3schools.com og kom tilbake når du kan alt på rams.

Og forresten så er vel den korrekte formen "Møteplass for freaks".
Trådstarter
50 0
Sitat av Loeve
Stygge farger, teit meny, ekkel grafikk, frontpage 1904-feeling og forferdelig header var det første som slo meg. Begynn på www.w3schools.com og kom tilbake når du kan alt på rams.

Og forresten så er vel den korrekte formen "Møteplass for freaks".
Vis hele sitatet...
En sånn som er ute etter bråk kanskje? neida..
Hvis du leser forrige post så ser du historien til appostroffen.

Edit: Har ikke brukt frontpage hvis det er det du mener.?
Sist endret av BigMac; 12. juni 2005 kl. 03:22.
Det jeg mener er at siden din ikke har noen som helst verdi for øyeblikket verken hva utseendet eller innholdet angår. Den er proppet med skrivefeil, og dekker tilsynelatende et tema som er godt dekket bare her.

Og hva er det for tull å linke direkte til en side i hovedmenyen?

Som sagt - start på nytt.
Trådstarter
50 0
Sitat av Loeve
Det jeg mener er at siden din ikke har noen som helst verdi for øyeblikket verken hva utseendet eller innholdet angår. Den er proppet med skrivefeil, og dekker tilsynelatende et tema som er godt dekket bare her.

Og hva er det for tull å linke direkte til en side i hovedmenyen?

Som sagt - start på nytt.
Vis hele sitatet...
Hmm.. skrivefeil? hvor?
Beklager så meget at jeg linker til en side da..
Noen skrivefeil er blant annet undergrunnside, communytiet, freak's (i hovedteksten også) og orka. Dessuten er grammatikken forferdelig til tider.
Å ha et korrekt sprog på siden, har veldig mye å si for inntrykekt på leseren. Det er langt fra flaut å sitte med ordboken i fanget når du skriver ved dataen.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Kalakov
Apostrofitis!
Hvorfor skriver du "møte plass for freak's" når det er en "møte plass for freaks" ?
Forstår ikke hvordan du klarer å plassere en apostrof der.
Vis hele sitatet...
Det er ikke en "møte plass for freaks". Det er en "møteplass for freaker/friker".
Men faktumet er at dette ikke er noe som helst annet enn et ikke-funksjonelt WYSIWYG-produkt produsert av en 12-åring. Baklager å måtte si det.
Sist endret av Kakcoo; 12. juni 2005 kl. 03:50. Grunn: leif
communytiet?
Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men jeg kan si deg at DU burde begynne på nytt :P
Sitat av Loeve
Begynn på www.w3schools.com og kom tilbake når du kan alt på rams.
Vis hele sitatet...
Trådstarter
50 0
Sitat av Kalakov
Å ha et korrekt sprog på siden, har veldig mye å si for inntrykekt på leseren. Det er langt fra flaut å sitte med ordboken i fanget når du skriver ved dataen.
Vis hele sitatet...
Da får jeg vel endre "litt" på siden da.
Sitter her med ordbok klar.
Fysj og fysj.. Alle fargene som er på siden bør ikke være der. Likte heller ikke menyen..
Trådstarter
50 0
Hva slags farger burde være der da?
Må si meg enig i at menyen er litt "freaky"
Jeg liker det best når det er mer mørke farger. F.eks. hvis fargene på menyen er svarte, så tar du en lys skrift. Slik at man slipper å tyde det som står.. En mørkere rød-farge passer fint til hvit mener jeg.

Du blir nok bedre for hver side du lager! GL!
Trådstarter
50 0
Sitat av soetnos@dANI
Jeg liker det best når det er mer mørke farger. F.eks. hvis fargene på menyen er svarte, så tar du en lys skrift. Slik at man slipper å tyde det som står.. En mørkere rød-farge passer fint til hvit mener jeg.

Du blir nok bedre for hver side du lager! GL!
Vis hele sitatet...
Ok. Holder på å endre litt her.
Men dere må ikke slakte meg helt da. Er bare 12 år.

Edit: Mener du forresten at jeg bør ta lys skrift på en mørk meny?
Sist endret av BigMac; 12. juni 2005 kl. 12:18.
Selv om du er 12 år så må du vel tåle å få kritikk på det du har laget? I hvertfall når du ber om det!
Trådstarter
50 0
Joda...
Selvfølgelig.
Ba jo om kritikk og da får jeg tåle det jeg får tilbake.
Fy:

* Siden din har ikke definert !DOCTYPE.
Som tidligere nevnt: www.w3schools.org
Ta også en kikk på: www.htmldog.com

* Du bruker tabeller til design. (Disse skal kunne brukes til å organisere tabulære data) Tabell design fører til lang, uoversiktlig og fæl kode.

*Når du først skal bruke bildefiler til navigasjon (Noe du egentlig ikke bør gjøre), så anbefaler jeg deg faktisk å gjøre de pene. Tekstplasseringen på knappene er dårlig, og ikke minst forskjellig fra knapp til knapp.

Og alt i alt, så synes jeg ikke siden din var pen.

Dette ble negativt, men du skal ha litt ros for at du har gjort designet dynamisk. Det er alltid herlig å sleppe å se scrollbars i en liten iframe, men dette kommer vel når du oppdager at du må lage navigasjon.

Lykke til.
Trådstarter
50 0
Jeg gjenopptar nå posten min, siden jeg har endret design og litt sånt.
Så hva synes dere nå?
Sikkert det samme som sist *mumle*

Edit: Har forberedet meg på kritikk.
Oops.. glemte linken.
http://i-freak.atspace.com
Sist endret av BigMac; 16. juni 2005 kl. 20:48. Grunn: Glemte linken
vi kan vel være enig om at det er litt mer arbeid som trengs på denne siden. til å begynne med kan du ta å se på siden din en gang til.

hva kan forbedres?
synes jeg siden er fin?
trenger jeg mer farger?
er den helt ferdig?

selv synes jeg du burde forandre fargen på flere ting på siden. deriblant "Nyheter og oppdateringer", som er uleselig.

linker du burde ta en titt på:
http://www.colormatch.dk/
http://www.coolhomepages.com/
siden du selv sier du ikke bruker FP så bruker du kanskje DW? http://dreamweaverfever.com/

http://www.mastertemplates.com/
http://www.templatesbox.com/
http://www.notemplates.com/
Er det bare meg eller er emnene i forumet de samme som du finner på vår elskede nFF?
Trådstarter
50 0
Er vel kanskje det..
Sitat av charzer
Er det bare meg eller er emnene i forumet de samme som du finner på vår elskede nFF?
Vis hele sitatet...
sitter å små ler litt *hehe*, der sier du noe.
pluss en liten ting til, jeg sier null endringer i designet.. (har trykka F5)
Trådstarter
50 0
Sitat av zeronz
selv synes jeg du burde forandre fargen på flere ting på siden. deriblant "Nyheter og oppdateringer", som er uleselig.
Vis hele sitatet...
Hmm.. uleselig..? Funker fint her da..

Sitat av zeronz
sitter å små ler litt *hehe*, der sier du noe.
pluss en liten ting til, jeg sier null endringer i designet.. (har trykka F5)
Vis hele sitatet...
Er det en positiv ting? :P
Jeg tror forresten man må oppdatere siden for å få det nye designet eller noe..
Selv om jeg har refresha i min egen browser og avslutta og gått inn og alt mulig..
Hvis det er en positiv ting så takk skal du ha
Sitat av BigMac
Hmm.. uleselig..? Funker fint her da..
Vis hele sitatet...
har du prøvd å lese i noen andre nettlesere en IE? sitter selv med Opera og her går svart mot mørkeblått veldig dårlig.
Jeg ville kanskje ikke begynne med å lage et IT-forum, men heller med en personlig hjemmeside. Bare et tips.
Trådstarter
50 0
Sitat av zeronz
har du prøvd å lese i noen andre nettlesere en IE? sitter selv med Opera og her går svart mot mørkeblått veldig dårlig.
Vis hele sitatet...
Hm.. bruker ikke IE jeg..
Bruker Firefox

Sitat av charzer
Jeg ville kanskje ikke begynne med å lage et IT-forum, men heller med en personlig hjemmeside. Bare et tips.
Vis hele sitatet...
Jaja..
Men vil så gjerne ha et IT-forum jeg og..
Selv om jeg er 12 år

Jadajada.. freakforum ikke noe sted å henge for deg.. blabla..
Neida..
Sitat av BigMac
Hm.. bruker ikke IE jeg..
Bruker Firefox
Vis hele sitatet...
poenget var at du burde ta en titt på fargene på siden, pluss at du ser gjennom de linkene jeg skrev opp.
"charzer" er inne på noe når han sier at du kanskje har åpne munnen å spist feil ting. it-forum er kanskje ikke din ting ennå..
Trådstarter
50 0
Sitat av zeronz
poenget var at du burde ta en titt på fargene på siden, pluss at du ser gjennom de linkene jeg skrev opp.
"charzer" er inne på noe når han sier at du kanskje har åpne munnen å spist feil ting. it-forum er kanskje ikke din ting ennå..
Vis hele sitatet...
Hmm.. funker fint i Opera her hvertfall..
Hva slags opera har du?
nyeste, poenget i at fargene ikke passer. det kan sikert "funke fint" men det vil ikke si at det er lett å lese. jeg ville anbefalt deg å ta en titt på andre sider, og se hvilken standard de holder. du har 98 design, noe som ikke holder i dag..
Har sett på siden i Firefox, IE og Opera. Ser lik ut i alle. Men det zeronz mener er at du burde bruke andre farger.
Trådstarter
50 0
Synes ikke det var noe galt med de fargene jeg
tenkte å vise deg hva andre har laget:
http://home.no.net/trinedit/ / 12åring
http://home.no.net/kakashi/ 13åring
Trådstarter
50 0
Sitat av zeronz
tenkte å vise deg hva andre har laget:
http://home.no.net/trinedit/ / 12åring
http://home.no.net/kakashi/ 13åring
Vis hele sitatet...
Vel.. designet på Trine sin side er ikke laget av Trine akkurat..
Design: Dag André Ditlefsen står det på siden.. og hvis du trykker på den så kommer du til http://ivrig.net/dag/ så det er Dag som har æren for designet.. uansett så ser ikke han ut som en 12-åring hvis du ser på linken..
Sitat av BigMac
Vel.. designet på Trine sin side er ikke laget av Trine akkurat..
Design: Dag André Ditlefsen står det på siden.. og hvis du trykker på den så kommer du til http://ivrig.net/dag/ så det er Dag som har æren for designet.. uansett så ser ikke han ut som en 12-åring hvis du ser på linken..
Vis hele sitatet...
Du skal ikke snakke om at andre tar æren!

1. Du har freak som du selvsagt har tatt fra freakforum
2. I reglen din har du rippet av freakforum "Ikke noe kjøp og salg av plumbobomber. Du kan heller ikke poste oppskrifter til plumobomber"
2. HELE forumuet ditt er freakforum ripoff.

*fjernet... sorry jeg visste ikke du var 12 år*
Trådstarter
50 0
Sitat av Sabbi
Du skal ikke snakke om at andre tar æren!

1. Du har freak som du selvsagt har tatt fra freakforum
2. I reglen din har du rippet av freakforum "Ikke noe kjøp og salg av plumbobomber. Du kan heller ikke poste oppskrifter til plumobomber"
2. HELE forumuet ditt er freakforum ripoff.

*fjernet... sorry jeg visste ikke du var 12 år*
Vis hele sitatet...
Hm..
1.freak som i I-Freak fant jeg på selv. så det er sagt.
2.Har bare hørt at det ikke er lov til å poste plumbobomber på nFF så den har jeg egentlig skrevet på min egen måte og ikke ctrl+c
3. Ja, hele forumet mitt er ripoff, men kan gjerne finne på egne forum hvis det er et problem
kan du skal prøve å lage noe eget da? og komme tilbake når du er fornøyd(og regner med vi også er det)?
forresten pleier man å bruke litt mer enn tre sek på ett design.
en ting jeg satt meg i huet var
2. Ikke noe kjøp og salg av plumbobomber. Du kan heller ikke poste oppskrifter til plumbobomber.
Vis hele sitatet...
Betyr det at jeg kan komme inn og selge min 250 kilos gjødselbombe der?
sier det egentlig bare på at du skal tenke litt på hvordan ordformulerer reglene =)
Men er i tvil om det er fordi du er lei av plumbo bomber? eller fordi du ikke liker bomber generelt...
Sist endret av etse; 16. juni 2005 kl. 22:44.
vil si at jeg syntes du er meget flink til å være tolv år, om du fortsetter kommer du sikkert en gang bli skikkelig god.
Problemet nå er at du har tatt deg litt vann over hodet og resultatet har ikke akkurat blitt så veldig bra. Skader selvfølgelig ikke å prøve å lage et forum, man da kan du jo ikke kopiere alt fra NFF! Hvorfor skulle man registrere seg hos deg da, når det er så mange flere å "snakke" med her.
Som mange har påpekt burde du prøve å lage noe eget. Sett ditt særpreg på det.

Lykke til!
Trådstarter
50 0
Sitat av etse
en ting jeg satt meg i huet var
Betyr det at jeg kan komme inn og selge min 250 kilos gjødselbombe der?
Vis hele sitatet...
Det betyr vel kanskje det.
Står ikke noe om at det ikke er lov

Ok. Noen forslag til forum jeg kan lage?
skjønner ikke helt hvorfor du nekter plumbo-bombe snakk med godtar fyrstikkbomber og gjødselbomber? :S
Jeg lurer på en annen ting:
Forumet ditt er en 100% lik kopi av nFF sitt. Til og med beskrivelsene av forumene har du kopiert.
Hvorfor ber du om kritikk på dette? Det er jo ikke ditt verk?
Jeg gjør noe med saken....


Sjekk forumene om 5 minutt.
Trådstarter
50 0
hm.. skal du hacke eller noe?


Du sletta alle forumene mine
Så du kan "hacke" altså.. ?

Jævla sopefitte..
Du sletta meg som admin din forpulte knullehøne
Sitat av BigMac
hm.. skal du hacke eller noe?


Du sletta alle forumene mine
Så du kan "hacke" altså.. ?

Jævla sopefitte..
Du sletta meg som admin din forpulte knullehøne
Vis hele sitatet...
Ammagad unge, Pass munnen din a
Trådstarter
50 0
Sitat av Soppen
Ammagad unge, Pass munnen din a
Vis hele sitatet...
Jadda jadda..
Men hvorfor slette meg.. forbanna soperunge azz
Du er ikke slettet, degradert til user...
Trådstarter
50 0
slette meg som admin da.. ååh..

Du er en soper.. din soper