Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2493
Hei.
Reiser utenlands nå snart, og tilbake igjen uken etter, så tenkte jeg naturligvis og ta med litt alkohol og tobakk med hjem.
Men før du vrir deg over at det er mange tidligere tråder må jeg legge til av jeg går på ungdoms kontrakt med prøvetid.
Så lurer altså på om Dette kan spille inn på den kontrakten? Og hva er straffen for og bli tatt med den egentlige kvoten på sprit og tobakk, for en over 18/20 for meg som er under?
Reisefølget mitt skal heller ikke være med hjem igjen, og han har tidligere blitt tatt for smugling av cannabis frø og salvia. Tror dere de kobler dette og at kjangsen er større for at jeg blir stoppet da?
Reiser altså alene hjem igjen, og har tenkt og kle meg casual og ikke dra til meg for mye oppmerksomhet.
Takker for svar på forhånd.
Sist endret av kallenavnmitt; 5. mars 2013 kl. 22:19.
Har hatt ett par pakker med tobakk i kofferten selv, tror ikke de merker noe om du legger det i kofferten din helt normalt, og tror du bør ta litt mindre enn det som er lov.
Vel, problemet er at en person under 18 ikke har noen kvote, så det blir vanskelig å ta med mindre enn hva som er lov.
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Vel, problemet er at en person under 18 ikke har noen kvote, så det blir vanskelig å ta med mindre enn hva som er lov.
Vis hele sitatet...
Ser jeg har formulert den linjen der helt elendig, men det jeg prøvde og si var; Om jeg som er under 18 tar med alkohol som tilsvarer kvoten til en over 18år, hva er straffen?
Sitat av kallenavnmitt Vis innlegg
Ser jeg har formulert den linjen der helt elendig, men det jeg prøvde og si var; Om jeg som er under 18 tar med alkohol som tilsvarer kvoten til en over 18år, hva er straffen?
Vis hele sitatet...
Bot og inndragning av alkoholen.
Tar nesten alltid med tobakk fra utlandet, vannpipe-tobakk, cigarer. Er under 18 og det har godt fint hver gang, men du kan sende en pakke med tobakk i posten til en kompis sendte siggpakke som playing cards engang
Sitat av caperno Vis innlegg
Bot og inndragning av alkoholen.
Vis hele sitatet...
Okei. Vet du størrelsen på boten? Og evnt hvor grensene går på bot-beløpene?
Og tror du det spiller noen rolle på ungdoms kontrakten/prøvetiden?
Noen tømmer spriten i nærmeste vask for deg, andre gir deg bot. Boten vi fikk da vi hadde med: sprit ca 1 liter (var under 20), våpen (kastestjerner, springkniv, sprettert), softgun (under 18 også..), pyntesverd og noen andre småting var på 3000,-. Hva bare sprit alene hadde blitt vet jeg dessverre lite om.
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Størrelsen på boten er ikke lett å si. men har du "full kvote" med deg er det ganske mye som du prøver å ta inn i landet ulovlig. Er fyren som stopper deg i litt dårlig humør kan han sende saken videre til politi å da vil det ha noe å si på ungdoms-kontrakt og prøvetid.
Er du heldig beslaglegger dem det å sender deg videre.
Fant Denne ifra 2009.
Noen som tror den er til og stole på enda? Og evnt noen 'updates' dere Freaks vet om?