Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 6415
Hei!

Kjøpte en S3 i sommer, og har vært veldig godt fornøyd med den. Men siste måned eller 2, synes jeg den har blitt mye tregere og stopper ofte helt opp.
Har ikke lagret så mye hverken på mobilen eller kortet. Er det noen som forstår hva dette kan være? Og kanskje har gode forslag til løsninger?
Factory reset your phone
Trådstarter
4 0
Hvordan gjør jeg det? Er det noe som blir slettet da?
http://www.onbile.com/info/how-to-re...ung-galaxy-s3/


Regner med at du mister ting du har lagret på telefonen, da telefonen blir resatt til slik den var da du kjøpte den. Så ta backup av bilder og kontakter.
Sist endret av Wipeout; 14. desember 2012 kl. 21:48.
Sitat av jholmese Vis innlegg
Hvordan gjør jeg det? Er det noe som blir slettet da?
Vis hele sitatet...
Ja, alt blir slettet. Telefonen blir som da du fikk den. Backup telefonen din før du gjør det.
Om du har mange tusen meldinger lagret på telefonen, så har jeg tidligere opplevd at dette har gjort Android-telefoner skikkelig treige. For eksempel hadde jeg en HTC Desire med rundt 10 000 meldinger i innboksen som var sørpe treg. Slettet disse, og det var som å få en ny telefon igjen. Kan hende du har lignende logger liggende som gjør telefonen treg også?

Om det ikke hjelper er factory reset en sikker løsning. Om du har synkronisert det meste opp mot google-kontoen din også (tenker da på kontakter og kjøpte apps o.l.), så tar det ikke så lang tid å sette den opp igjen heller. Ville dog ventet litt til i tilfelle noen kommer med en bedre løsning.
Trådstarter
4 0
Jo, jeg har aldri slettet meldinger, så det kan jeg prøve først.
Jeg synes også at batteriet blir mye fortere utladet nå enn før, slitsomt.
Når jeg ser på batteri infoen så er det: "gpsd" som bruker over 50% av batteriet.
Er det noe jeg kunne slå av for å spare her? Men det er jo også greit at den følger litt med hvor jeg er ang værmelding etc.
Gps sluuuuuuker strøm.
Den trenger du ikke ha på, hvis du er innom et nett i ny og ne oppdateres været.

Har s3 sjøl, hatt sia i sommer og min har det bare fint.

Husk å avslutte alt av apps i oppgavebehandling.
Har som regel noen og tyve apps gående et par ganger daglig som jeg må avslutte.
Slå av GPS, slå av NFC.
Slett apper du ikke bruker.
Om du har uhorvelig mange tekstmeldinger, slett noen av disse.
Sjekk om du har mange apper som kjører i bakgrunnen (services), og evt. reduser noen av disse.
Kjør en virusscan.
(Oppdater fastvare (love that word)).
Reboot telefonen.
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Husk å avslutte alt av apps i oppgavebehandling.
Vis hele sitatet...
Dette virker ofte mot sin hensikt, fordi at når du avslutter en app, bruker den mer ressurser på å starte opp neste gang.
Sist endret av Intet_Inside; 15. desember 2012 kl. 01:41.
Løsningen på batteriproblemet er enkel. Gjorde dette på mamma sin S3 da gpsd brukte 40% batteri hele tiden

1. I empty all GPS software buffer.
2. Switch off phone,
3. Take out SIM card,
4. Switch on phone, disable wifi,
5. Open the GPS software then search GPS signal,
6. after GPS get your position, then empty the GPS software buffer again.
..............Then the GPSD never drain your battery.
Trådstarter
4 0
Jeg slettet en god del meldinger, og tok en "soft resetting" og telefonen ble som ny. Veldig vellykket dette.
Tusen takk for hjelpen alle sammen!
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvordan gjør man dette?

Lærling
Sitat av Laiaen Vis innlegg
Hvordan gjør man dette?

Lærling
Vis hele sitatet...
Antar han gikk inn i menyen, trykka seg frem til "fabrikkinnstillinger"

Jeg slår ALDRI av GPS og mobildata, jeg vil gjerne finne igjen mobilen dersom jeg skulle miste den
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Antar han gikk inn i menyen, trykka seg frem til "fabrikkinnstillinger"

Jeg slår ALDRI av GPS og mobildata, jeg vil gjerne finne igjen mobilen dersom jeg skulle miste den
Vis hele sitatet...
Jeg ser at man snakker om soft reset og factory reset. Er dette det samme?
Jeg forstår det slik at hvis du trykker på fabrikkinnstillinger mister du alt du har på telefonen (tlf er som om den er ny). Dette er etter det jeg forstår av det som er skrevet over om factory reset.

Er soft reset det samme som factory reset?

Vil gjerne slippe å miste alle apper mv.

Sitat av Flaskepost Vis innlegg
Om du har mange tusen meldinger lagret på telefonen, så har jeg tidligere opplevd at dette har gjort Android-telefoner skikkelig treige. For eksempel hadde jeg en HTC Desire med rundt 10 000 meldinger i innboksen som var sørpe treg. Slettet disse, og det var som å få en ny telefon igjen. Kan hende du har lignende logger liggende som gjør telefonen treg også?

Om det ikke hjelper er factory reset en sikker løsning. Om du har synkronisert det meste opp mot google-kontoen din også (tenker da på kontakter og kjøpte apps o.l.), så tar det ikke så lang tid å sette den opp igjen heller. Ville dog ventet litt til i tilfelle noen kommer med en bedre løsning.
Vis hele sitatet...
Jeg ser du snakker om å synkronisere opp mot Google kontoen. Hva/Hvordan gjør en dette?
Sist endret av Laiaen; 25. april 2014 kl. 09:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.