Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3432
Heisann, så på dette abonnomentet: http://www.onecall.no/abonnement/fri.php

Og lurte på, hvis jeg kjøper dette, blir alle regningene mine fast på 400kr? Altså jeg får ikke plutselig regning på 1000 kr, hvis jeg har brukt mobilen og et tonn med mobildata?

for å være helt tydelig, hvis jeg kjøper dette abonnomentet, så blir regningene på 400 kr uansett hva jeg gjør med mobilen? Bortsett fra kjøpetjenester osv.?

Sorry for latterlig rotete tråd, bare et kjapt spm.
Takk for svar
Ja, bortsett fra hvis du bruker TLF utenfor Norden, ringer til utenfor Norden eller ringer spesialnummere.
Sitat av Dr_Alzheimer Vis innlegg
Ja, bortsett fra hvis du bruker TLF utenfor Norden, ringer til utenfor Norden eller ringer spesialnummere.
Vis hele sitatet...
Ja okey, takker for svar :P
det er noe hvis du kommer opp i et viss antall GB så vil hastigheten reduseres kraftig, til så og si ubrukelig.
Ja. Men om du ser på "utland og øvrige priser" så er det egne tilleggspriser på dette, samt videotelefoni og samtaler til spesialnummer. Så du slipper ikke unna med 400,- om du ringer grisetelefoner.
Sitat av random71455 Vis innlegg
det er noe hvis du kommer opp i et viss antall GB så vil hastigheten reduseres kraftig, til så og si ubrukelig.
Vis hele sitatet...
Detter er jeg klar over, irriterende at det ikke finnes noe abonnement med sånn 20gb i måneden og 50 meldinger og kanskje 100 ringeminutter, ettersom jeg så og si aldri bruker mobilen, bortsettifra ved surfing osv.

Fant akuratt ut at jeg har skriv ''abbonoment'' flere ganger
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Du tar ordene ut av munnen min EliteBook! Et abb med ca 5-10GB og 100 ringe og 100 sms hadde vært fantastisk, for min del!
Har Folkepakka + fri data fra OneCall jeg, og betaler da 378,- per mnd.
Nærmeste jeg kom, da mitt forbruk ser ut til å være nokså likt ditt.

Ser nå at de har noe de kaller Folkepakka Data til 349,- så blir nok å bytte.:
600 min
600 sms
Ubegrenset mb
600 mms
Hvis du leser hele siden, så vil du se at det står nederst på siden:
Sitat av OneCall
Vi forbeholder oss retten til å begrense overføringshastigheten når bruken overstiger 5 GB i løpet av en kalendermåned. Dette gjøres for å sikre at alle våre kunder opplever tilgang til og god ytelse på abonnementet. Hastigheten reduseres til 128 kbit/sek og begrensningen vil gjelde i maksimum 30 dager
Vis hele sitatet...
Husk at 128Kbit/s er det samme som dobbel ISDN hastighet.

Personlig så har jeg et abonnement fra telenor som jeg har hatt i mange år, aldri blitt å bytte. Men nå nyrlig så fikk jeg en pen overraskelse, jeg har nemlig installert telenor sin Data-trafikk widget på telefonen og til min store overraskelse så står det der at jeg har 126 000 MB data i måneden, det vil jeg kalle fri bruk.
Sist endret av 0xFF; 7. april 2013 kl. 15:18.
Hos CHESS kan du selv velge hva du vil ha av minutter/sms/data.

Slik at man kan velge om man vil ha:
150 ringeminutter - 60kr
150 sms - 39kr
fri bruk data 6 gb trur jeg - 199

Totalt i mnd 298kr

om dette er billig i forhold til andre abonnement det vet jeg ikke
Onecall Grunnpakka + Fri data:

150MIN
150SMS
150MMS
FRI DATA

279/mnd
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Onecall Grunnpakka + Fri data:

150MIN
150SMS
150MMS
FRI DATA

279/mnd
Vis hele sitatet...
Har den pakken jeg også, er kjempe fornøyd men dekningen er helt på trynet til tider
Jeg har den vanlige Folkepakka fra Onecall og betaler 199 kr per måned. Ringer nesten aldri og sender sjeldent sms. De oppgraderte fra 500 til 1000mb data for noen måneder siden og jeg personlig greier ikke å bruke så mye data på en måned. Jeg surfer bare på facebook, freak, vg, youtube osv. Var det billigste jeg fant når jeg skulle ha nytt abbonement i Desember.
Sist endret av Cydonia; 7. april 2013 kl. 18:33.
Sitat av Exonize Vis innlegg
Har den pakken jeg også, er kjempe fornøyd men dekningen er helt på trynet til tider
Vis hele sitatet...
Innstillinger > Flere Innstillinger > Mobilnettverk > Nettverksoperatører > N Telenor

You're welcome

Forøvrig er det gratis fri data til alle hos OneCall nå i april
Sist endret av Intet_Inside; 7. april 2013 kl. 18:36.
Får bare valg på 3 stk og det står bare OneCall på alle.

skulle gjerne fått det til som du sier.

kanskje jeg må velge det fra ett annet dekningsområdet?



Sitat av Intet_Inside;

2887990
Innstillinger > Flere Innstillinger > Mobilnettverk > Nettverksoperatører > N Telenor

You're welcome

Forøvrig er det gratis fri data til alle hos OneCall nå i april
Vis hele sitatet...
Ut av ren nysgjerrighet - hva er det dere bruker så mye mobildata på? Jeg har aldri brukt mer enn 150 mb på en måned.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av MBTI Vis innlegg
Ut av ren nysgjerrighet - hva er det dere bruker så mye mobildata på? Jeg har aldri brukt mer enn 150 mb på en måned.
Vis hele sitatet...
Streame YouTube på toget i guess.

Jeg bruker opp alt mitt på freak og YouTube iaf.
Sitat av MBTI Vis innlegg
Ut av ren nysgjerrighet - hva er det dere bruker så mye mobildata på? Jeg har aldri brukt mer enn 150 mb på en måned.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker mobilen mye til informasjon innsamling og kartlegging, og når disse applikasjonene er aktivert på mobilen, så går det en ganske konstant strøm av data fra telefonen min til en server jeg eier. Samt at mobilen min oppdatere serveren gjevnlig med posiosjonen sin (i tilfelle jeg skulle miste/frastjelt den).
Litt OT, men noen som vet hvem som "leverer" til One call ? Telenor, netcom.. ?
Sitat av ExistenZ Vis innlegg
Litt OT, men noen som vet hvem som "leverer" til One call ? Telenor, netcom.. ?
Vis hele sitatet...
Telenor, og dem selv under navnet Mobile Norway.
Sitat av ExistenZ Vis innlegg
Litt OT, men noen som vet hvem som "leverer" til One call ? Telenor, netcom.. ?
Vis hele sitatet...
Om det er dekning på mobildata du tenker mest på, så påstår de at de bruker sitt eget nett, i tillegg til at de bruker Network Norway (Telenor) sitt nett.

Kilde: http://www.onecall.no/kundeservice/teknisk-dekning.php

Du kan eventuelt chatte med dem på nettsiden, står det også
Sist endret av MBTI; 7. april 2013 kl. 22:35.
Grunnen til jeg spør er at jeg skal ut å jobbe i nordsjøen, og vet at det bare er Telenor som har dekning der (har egen sender på en plattform)
Så One call vil altså funke på den ?
OneCall bruker Telenor der de ikke har eget nett så ja.
sist jeg sjekket får du ikke med deg tlf på helikopteret:P
Med mindre du er VIP og sender den med båt
Skal jobbe på Båt, i nordsjøen
One Call bruker vel strengt talt Network Norways nett der de har, og roamer på Telenor der de ikke har. Problemet med dette er at handoveren fra nettene kan ta lang tid, eller at den heller vil gi deg dårlig dekning i Network Norways nett, enn å gi deg god dekning i Telenors nett.
Sitat av MBTI Vis innlegg
Om det er dekning på mobildata du tenker mest på, så påstår de at de bruker sitt eget nett, i tillegg til at de bruker Network Norway (Telenor) sitt nett.

Kilde: http://www.onecall.no/kundeservice/teknisk-dekning.php

Du kan eventuelt chatte med dem på nettsiden, står det også
Vis hele sitatet...
Fasinerende å henvise til kilder, men samtidig ikke gjengi de korrekt.

Onecall bruker NN der de har nett, i andre områder telenor