Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1622
Heisann! Jeg er på utkikk etter en ny data, grunnen for jeg vil ha fra vanlig butikk er rett å slett pga jeg sitter med kontanter og ikke penger på konto. (vet ikke om komplett selger pcer mot postoppkrav? Vet om utsalgstedene de har. Men ville hatt det levert til nermeste postkontor. Har letet litt på komplett sine sider men har ikke funnet utav det.

Så det jeg ønsker meg er en laptop av kvalitet, jeg gamer ikke så altformye, men har litt lyst til å ta opp gamingen igjen også på sikt.
Bruker maskinen hovedsaklig til browserbasserte spill (www.tribalwars.no) Så vil at den skal være veldig rask online(vet at det har med internettet også å gjøre)
Jeg laster også ned endel, så stor hardisk kan være en fordel(har eksterne disker utenom også)

Jeg tenker å bruke en plass mellom 5-7,5k på en laptop.
Komplett har postoppkrav, ja.
Sist endret av 23732; 3. januar 2013 kl. 16:08.
<3
Trådstarter
Sitat av 23732 Vis innlegg
Komplett har postoppkrav, ja.
Vis hele sitatet...
Kunne du linket til det? Finner det ikke.. Det eneste jeg finner er postoppkrav via utleveringstedene..

Men tar hjertelig imot tips til bærbare datamaskiner fra vanlige butikker også.
Finnes ikke bedre til prisen.

Sleng med en 128 GB SSD og du har en fantastisk pc levert med postoppkrav på postkontoret for ca. 7,4k
Sist endret av Intet_Inside; 3. januar 2013 kl. 16:12.
<3
Trådstarter
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Finnes ikke bedre til prisen.

Sleng med en 128 GB SSD og du har en fantastisk pc levert med postoppkrav på postkontoret for ca. 7,4k
Vis hele sitatet...
Pcen så ekstremt bra ut på specsa ihvertfall(er ikke så veldig dyktig med data)
Men jeg nøler på litt småting, den er levert uten operativsysten, vet at det bare er til å laste ned å legge inn på en minnepen/brenneplater men det tar jo år å dag å lastened vil jeg tro? Filene er vell ganske store?
Merket også ser noe rart ut for meg.. Vet at det er typisk"billig" maskiner. Men jeg kunne trengt en som er litt solid, denne så ikke så veeldig solid ut.

Å hva gjør en ssd egentlig? Altså, utenom raskere oppstart.

Ønsker også tips fra feks, siba, elkjøp osv. så jeg lett kan dra i butikken å kjøpe en.
Sitat av Laude Vis innlegg
Filene er vell ganske store?
Merket også ser noe rart ut for meg.. Vet at det er typisk"billig" maskiner. Men jeg kunne trengt en som er litt solid, denne så ikke så veeldig solid ut.

Å hva gjør en ssd egentlig? Altså, utenom raskere oppstart.
Vis hele sitatet...
En standard Windows 7 plate er vel 3,5 GB, på min internettlinje tar det noen få timer å laste ned, men vet ikke hvilken linje du har..

En SSD er en harddisk helt uten bevegelige deler, noe som gjør at ALT du gjør på pcen går mye raskere, i tillegg til at du trolig kan kaste disken i veggen uten at den blir ødelagt. Jeg vil faktisk kalle det idioti å ikke kjøpe SSD når du har muligheten...

Ellers slår pcen knockout på det meste under 10k på Elkjip, spesielt skjermen er enestående...
<3
Trådstarter
Pcen ser jeg jo er mye bedre en alt jeg finner frem til på andre sider. Er egentlig bare litt kjedelig av meg å vil ha alt klart til å bruke med engang. Er også redd at hvis jeg feks laster ned feil type, gjør noen feil underveis, at jeg presterer med å ødelegge min splitternye maskin til 7lapper.

Har en 1.8kbps(tror jeg det var) linje, så ting tar tid for å si det sånn.

Jeg har jo forsåvitt ikke så veldig krevende oppgaver å holde på med, så sånnsett trenger jeg ikke kremen av kremen.
Sitat av Laude Vis innlegg
Er også redd at hvis jeg feks laster ned feil type, gjør noen feil underveis, at jeg presterer med å ødelegge min splitternye maskin til 7lapper.
Vis hele sitatet...
Det klarer du ikke med mindre du går inn for det...

Sitat av Laude Vis innlegg
Har en 1.8kbps(tror jeg det var) linje, så ting tar tid for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Hvis du har en 2mbit linje, er det bare å skru på nedlastingen før du legger deg, og la pcen stå på til den er ferdig. (Over natten)
<3
Trådstarter
Vi takker for bestillingen og ønsker velkommen tilbake!
Multicom Xishan W350E 15.6" Full-HD Matt Intel Core i5-3210M, 8GB, 500GB, GeForce GTX 660M 2GB GDDR5, BT, HDMI, USB3.0, nVIDIA Optimus, Uten operativsystem (W350ETQ-CFB1) 1 6 495,- 6 495,-



INTEL SSD 330 Series 120GB 2.5" SATA 6Gb/s 9.5mm (SSDSC2CT120A3K5) 1 713,- 713,-

Da var maskinen bestilt og den SSD'en du tipset meg om følger også med.
Blir SSD'en montert for meg? :P


Ang. Opperativ system, så må kan du gjerne tipse meg med en link via pm windows 7 er det jeg vil ha. Windows 8 har jeg 0 erfaringer med.

Tusentakk for hjelpen Intet_Inside! KP!

Forresten, har du/andre erfaringer med leveringstiden? Den er vell ca 2uker? (stavanger området)
Windows 7 er fullt lovlig å laste ned; det er ikke ulovlig før du cracker det etter at installasjon er fullført (hopper over serial-key ved installasjon).

Nedlastning finner du her: http://www.mydigitallife.info/downlo...ownload-links/

Brenn ut windows med imgburn eller windows 7's iso-brenner. Verktøyet du bruker for å konverere til fullversjon heter daz loader, og finnes også på nettsiden jeg linket. Lykke til!
Sist endret av tripflag; 3. januar 2013 kl. 17:45. Grunn: skrive på tablet er dritt
Fikk min Xishan 17'' innen fire dager etter bestilling i Bergen.
<3
Trådstarter
Sitat av tripflag Vis innlegg
Windows 7 er fullt lovlig å laste ned; det er ikke ulovlig før du cracker det etter at installasjon er fullført (hopper over serial-key ved installasjon).

Nedlastning finner du her: http://www.mydigitallife.info/downlo...ownload-links/

Brenn ut windows med imgburn eller windows 7's iso-brenner. Verktøyet du bruker for å konverere til fullversjon heter daz loader, og finnes også på nettsiden jeg linket. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk for tips osv!
Men jeg er ikke så ekstremt drevet med data.. Og grunnet dysleksi og konsentrasjonsvansker så er det vanskelig for meg å lese lange tekster, spesiellt på engelsk.
Vrika litt lettere å boote fra usbbrikke eventuelt hardisk(hvis det er mulig?)

Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Fikk min Xishan 17'' innen fire dager etter bestilling i Bergen.
Vis hele sitatet...
Oi det var raskt! Får håpe jeg er like heldig!
Er du fornøyd da? Noe du er missfornøyd med?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Laude Vis innlegg
Takk for tips osv!
Men jeg er ikke så ekstremt drevet med data.. Og grunnet dysleksi og konsentrasjonsvansker så er det vanskelig for meg å lese lange tekster, spesiellt på engelsk.
Vrika litt lettere å boote fra usbbrikke eventuelt hardisk(hvis det er mulig?)
Vis hele sitatet...
Du kan spørre en venn eller se på youtube
<3
Trådstarter
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Du kan spørre en venn eller se på youtube
Vis hele sitatet...
Jeg spurte en venn på freak, men takk for pointing out the obiovus.
Sitat av Laude Vis innlegg
den SSD'en du tipset meg om følger også med.
Blir SSD'en montert for meg? :P
Vis hele sitatet...
Nope, men det er bare å skru ut to skruer under pcen, ta av dekselet og deretter sette i disken.

Du mister IKKE garantien ved å gjøre dette
Når jeg bestiller ting på komplett og skal betale postoppkrav i Sandefjord kan jeg hente pakken dagen etter. utrolig raskt!
<3
Trådstarter
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Nope, men det er bare å skru ut to skruer under pcen, ta av dekselet og deretter sette i disken.

Du mister IKKE garantien ved å gjøre dette
Vis hele sitatet...

Ahh! Supert! Takk skal du ha for all hjelp.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Laude Vis innlegg
Bruker maskinen hovedsaklig til browserbasserte spill (www.tribalwars.no)
Vis hele sitatet...
Litt offtopic, men brukernavn?
<3
Trådstarter
Pakker er nå sendt. For å spore pakken hvor gjør jeg det? Er det trackingnummer eller ordrenummer jeg skal bruke?