Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1030
Jeg skaffet meg for noen uker siden en Nexus 7, og er svært fornøyd med denne.
Men nå sitter jeg og lurer veldig på om jeg skal roote den eller ei. Hva kan jeg gjøre med denne etter at jeg har rootet den? Til vanlig har jeg rootet for å fjerne en masse unødvendig tull som fulgte med, men denne har nesten ingenting innpå fra før av. Jeg har brukt cyagenmod eller hva det heter tidligere, men det er så lenge siden at jeg ikke husker hva som var så bra med den.

Så, kan noen gi meg noen gode grunner til å roote den? (Liker å knote med slikt, så ønsker å bli overbevist om at det er lurt.)

En annen ting er at nå har jeg jo lagt til en masse her. Kan jeg bruke Titanium backup uten at den er rootet og ta backup slik at jeg får alt av apps o.l. på plass etter rootinga?
-Titanium Backup (root required)

-AdFree

-DroidSheep

-Sixaxis Controller (PS3 kontroll)

-WifiKill
Sist endret av Intet_Inside; 20. desember 2012 kl. 00:56.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Takk, flere gode grunner der. Kom nettopp på en god grunn til.. Muligheten til å koble til USB-stick til den.
Du kan forresten hente ut lagrede Wifi-passord, nyttig hvis du har glemt passordet eller har vært hos folk som ikke vil gi deg koden til nettet, men som vil taste den inn selv...

Eller hva med muligheten til å overvåke og styre skjermen når andre bruker tab'en? Airdroid fikser biffen, så lenge du er rooted.

Du vil forresten finne masse kult stuff som trenger root-access her.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Da ble det til at jeg rootet den. Det var enklere enn noen gang tidligere.

Har lagt inn Cyanogenmod 10, og ser at det er en nyere versjon som heter Cyanogenmod 10 nightlies, men har ikke tatt sjansen siden det står at den kan ha en del bugs. Er det noen som har testet den her og kan si om det er mye bugs og hvilke i såfall?

Hvilken rom bruker dere på deres enheter?
Kjører Cyanogenmod 10.1 (Android 4.2) på min S3 med få problemer. Nightly builds på AOSP enheter som N7 skal være problemfritt.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Kjører Cyanogenmod 10.1 (Android 4.2) på min S3 med få problemer. Nightly builds på AOSP enheter som N7 skal være problemfritt.
Vis hele sitatet...
Da blir det nok til å teste denne. Er det egentlig stor forskjell på vanlig og nightly?
Nightly versjoner kommer ofte med nye funskjoner og bugs
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Nightly versjoner kommer ofte med nye funskjoner og bugs
Vis hele sitatet...
"Kommer ofte med nye bugs". Hurra da. Tar sjansen jeg.. Har jo backup om det ikke skulle gå så bra. Takk for svar.