Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2937
La oss si at jeg har mottatt en fartsbot på 3000kr, men at det på den står at jeg kan velge å ikke betale beløpet mot heller å sone 3 dager i fengsel.

Noen som vet om det å velge fengsel får større utslag på et eventuelt rulleblad, hvor stor er sjansen for å egentlig sone(med tanke på hvor fulle fengselene er), og hvilke forhold ville man egentlig fått i fengselet?

Har tenkt litt på det, for om man mest sannsynlig ikke får sonet er vel det en fin måte å slippe å betale på? Om man derimot må inn så får man jo penger mens man er der =)
Hvis du ikke soner nå så blir du stående på en liste, som du kan stå lenge på. Det finnes jo egene fengsler for fyllekjørere og sånne som har kjørt litt for fort, så du kommer inn en gang, men det er ditt valg!
Og et annet poeng er at det skal vanvittig mye til før du får velge å gå i fengsel, da skal du ha en rimelig skrapt økonomi - såvidt jeg har hørt. Men lykke til! Høhø.
jupp...det er ikke bare å si at du heller vil inn. Du må nok bite i det sure eplet og betale
Kom til å tenke på noe.. 3 dager i fengsel, det tilsvarer jo ikke 3000kr i vanlig lønn. Så sånn sett ville en jo spart på det, hvis en ser det fra den vinklingen.
var et oppslag om dette i avisen her (BT) for et halvt år siden, om en minste pensjonist som ba om å få sone istedefor å betale. til å begynnemed så var det nermest umulig, men hun klaget på avgjørelsene, og fikk til slutt lov.
men om du har økonomi til det så får du sansynligvis ikke sonet.

og om du velger soning i stedefor betaling så får du det på rullebladet ditt, som en dom i stedefor at det bare legges til i prikk registeret.
"Boten" er vel et forenklet forelegg, som ikke vil komme på rullebladet ditt dersom den betale. Fengselsopphold kommer alltid på rulleblad, og kan medføre ekle situasjoner på jobbintervju resten av livet ditt. Vil på det sterkeste anbefale å ta forelegget, og bli ferdig med saken!
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Må legge til at jeg ikke har fått noe bot, men bare kom til å tenke på saken Tror nok jeg ville valgt å betale boten om jeg hadde fått en.
En kamerat av meg satt i fengsel for noen år tilbake grunnet brudd på fartsgrense. Nå har han nettopp kommet inn i Hærens Befalsskole. Regner med det ikke kommer på rullebladet da.
FlyingVeeVee: mulig det kom på rullebladet likevell. Forsvaret er ikke så strenge på fartsbøter og slikt. Kommer også litt ann på hvor lenge det er siden.
de kommer nok å henter tv'n din før du havner i fengsel
i slike tilfeller er det lurt å tenke på egen vinning

ran en bank med det samme eller fokk et firma over (forsikrings selskap)
du skal jo inn likevel, hvorfor ikke gjemme pengene en safe plass ingen kan finne dem,
ha et års opphold i fengsel bygge opp kroppen din og kom ut som en rik bokser

da knuller du hvem du vil og fiveO kan ikke engang røre deg.
bare en ide...

Kos deg med valget

du kan være gængster selv om du er hvit min venn

faktisk så er de mest utspekulerte og mest suksessfulle gængstere hvite menn i 30 åra
Better than thou.
Sitat av Marken
Fengselsopphold kommer alltid på rulleblad, og kan medføre ekle situasjoner på jobbintervju resten av livet ditt.
Vis hele sitatet...
Hells no! Arbeidsgiver har ikke lov til å spørre deg om du har noe på rullebladet.
MEN Carlo, noen stillinger krever vel at du har et rulleblad som ikke har noe relevans til ditt arbeid? Mener at dørvakter ikke skal ha historie med voldsbruk og lignende... Det var noe snakk om det på dørvaktkurset
e-foo har helt rett... du kommer ikkke TRE dager i fengsel uansett. så lenge du har økonomisk grunnlag til å kunne ordne opp for deg, så blir det ikkje fengsel... Dei har langt viktigere personer som står i vente på fengselslista.
Better than thou.
Sitat av tore-
MEN Carlo, noen stillinger krever vel at du har et rulleblad som ikke har noe relevans til ditt arbeid? Mener at dørvakter ikke skal ha historie med voldsbruk og lignende... Det var noe snakk om det på dørvaktkurset
Vis hele sitatet...
Alle dørvakter jeg kjenner har vært hardcore gangstas, så det tviler jeg på.