Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 827
Hei, fikk en Intel 530 SSD igår, satt den inn i Laptopen (Multicom Xishan W350E), har en HDD ståendes inni fra før av. Presset den så langt som jeg kunne inn på SATA koblingen, startet opp maskinen og gikk inn i BIOS og der lå det ikke noe SSD.

Så idag oppdaterte jeg BIOSen til nyeste versjon i håp om at det kunne hjelpe. Det hjalp heller ikke. Har prøvt å skifte fra ACHI til IDE inne i BIOS for å se om jeg fikk den opp da, det fikk jeg heller ikke.

Har sendt mail til Multicom support, men har ikke fått svar enda.

Noen som har litt peiling på slikt?
Prøv den i en annen maskin, det er godt mulig du har fått en defekt disk. I så tilfelle er det bare å få den returnert.
Har du prøvd med annen sata og sata power kabel?
Trådstarter
7 0
Sitat av Deezire Vis innlegg
Prøv den i en annen maskin, det er godt mulig du har fått en defekt disk. I så tilfelle er det bare å få den returnert.
Vis hele sitatet...
Prøvde den i en Acer laptop. Tok ut HDDen og satt inn SSD. Bootet opp, gikk inn i BIOS, der lå den. DVS, at det er noe gale med denne pcen som jeg har nå? Er det mulig å skifte plass mellom HDDen og SSDen på denne laptopen? Jeg mener, flytte HDDen til der jeg har plassert SSDen. Kan en reset av CMOS være til hjelp?

Wupsi! Fant ut feilen. SSDen hadde lagt seg under SATA inngangen, derfor så det ut som at den var tilkoblet, men egentlig så lå den under. Dum feil å gjøre, men har lært ganske mye av det!

Takk til alle som tok seg tid til å hjelpe