Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1108
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Hei freaks

Nå har det seg sånn at jeg fikk tak i et ekstra ASUS 670 for noen dager siden og fant så ut at PSU'en min ikke har flere en 2 6-pin connectorer. I maskinene står det en Corsair CX600 og jeg har en Silver-Power 450W liggende. Er det mulig å bruke den 450W PSU'en til å gi skjermkort nr. 2? Bare som en midlertidig løsning fram til jeg har råd til ny psu..
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Trådstarter
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
http://www.komplett.no/strmkabel-pci...hun-til/317468 følger en sånn med skjermkortet 90% gangene.
Vis hele sitatet...
Stemmer, men 600W er ikke nok til oppsettet mitt med 2 skjermkort. Det er derfor jeg vil bruke en ekstra psu
Joda, koble den andre psu'en til den andre skjermkortet. Så jumpstarter du psu'en så vips har du strøm til begge kortene. Du jumpstarter ved å: Ta en binders (eller annet som leder strøm) og sett den fra en grønn ledning til en svart ledning inni 24pin kontakten på psu'en
Sitat av Zendium Vis innlegg
Stemmer, men 600W er ikke nok til oppsettet mitt med 2 skjermkort. Det er derfor jeg vil bruke en ekstra psu
Vis hele sitatet...
600w skal fint funke på to stk 670. Kvart kort trekker maksimalt 170W.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Trådstarter
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
600w skal fint funke på to stk 670. Kvart kort trekker maksimalt 170W.
Vis hele sitatet...


Blir for lite.. I tillegg til at jeg ikke har flere enn 2 6-pin
Sist endret av Zendium; 15. desember 2013 kl. 02:40.
åh, det går nok Vær litt ghetto og kjøp overgang fra molex til skjermkort-kontaktene, og ta strøm fra en rail det ikke er koblet så mye annet til. Pass på at PSU har fiiin luftgjennomstrømning, og gi det en sjangs. Hvor ofte kjører ALLE komponentene i maskinen din på max samtidig? Sannsynligvis aldri.

Eller bare gjør som Rundballe'n sier, det er ikke så avansert. bare upraktisk hvis du slår riggen av/på ofte.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Trådstarter
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
åh, det går nok Vær litt ghetto og kjøp overgang fra molex til skjermkort-kontaktene, og ta strøm fra en rail det ikke er koblet så mye annet til. Pass på at PSU har fiiin luftgjennomstrømning, og gi det en sjangs. Hvor ofte kjører ALLE komponentene i maskinen din på max samtidig? Sannsynligvis aldri.

Eller bare gjør som Rundballe'n sier, det er ikke så avansert. bare upraktisk hvis du slår riggen av/på ofte.
Vis hele sitatet...
Det går sikkert, men orker ikke kjøpe/få tak i molex-6pin med tanke på at ny psu er 1mnd unna.

Har et spørsmål til.. Om jeg jumper 450W'ern og skrur av maskinen min.. Tar kortet som er koblet i den skade av at den er påslått er par sekunder etter at maskinen selv er slått seg av?
Du kan jo prøve parallellkople grøn og svart frå 24pin'en dersom du velger å gå for 2 psu'ar.
Sist endret av R0flcopter; 15. desember 2013 kl. 20:25.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Trådstarter
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Du kan jo prøve parallellkople grøn og svart frå 24pin'en dersom du velger å gå for 2 psu'ar.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg alltids gjøre, men hvordan svart på hoved PSU'en skal jeg bruke. Hovedkortet legger jo inn kontakt mellom den grønne og en svart og hvis jeg skal paralellkoble de to psuene må jeg koble den til samme svarte som hovedkortet legger kontakt med.
Sitat av Zendium Vis innlegg
Det kan jeg alltids gjøre, men hvordan svart på hoved PSU'en skal jeg bruke. Hovedkortet legger jo inn kontakt mellom den grønne og en svart og hvis jeg skal paralellkoble de to psuene må jeg koble den til samme svarte som hovedkortet legger kontakt med.
Vis hele sitatet...
Svart går til jord uansett, så det har ingenting å sei kva svart ledning du tar.