Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1387
hei, driver å genererer en passord liste her nå og lurer på om noen har en liten anelse om hvor stor .txt fila kommer til å bli.

Først genererte jeg en med hele engelske alfabetet i små bokstaver, den ble på ca 5 gb.
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz

Den jeg lurer på nå har abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ01234567 89

Kommer jeg noen gang til å bli ferdig? :P
ehm, maks lengde på ord takk?
Trådstarter
åh, sorry

6
Trådstarter
hvis ikke jeg husker feil så stillte jeg den inn på bare 6 og tror jeg
lenge sia jeg satt den i gang
vel, du har 26+26+10=62 forskjellige tegn du kan sette inn.

62^6 = 56800235584 mulige kombinasjoner

antall bytes i bassordene:

6 bytes * 56800235584 mulige kombinasjoner = 340801413504

hvis hvert passord skilles med et mellomrom, blir størrelsen på fila:

340801413504 bytes + 56800235584 skilletegn = 397601649088 bytes, noe som i http://webdeveloper.earthweb.com/rep...econverter.htm
gir 370.29539 GigaByte

370.3 GB



det er mulig dette er litt på villspor, da jeg er en smule trøtt nå, men jeg ser sikker på at noen retter på meg


EDIT: hmm, blir nok feil ja, jeg har regnet med at alle passordene er 6 tegn lange, men du kan jo selv regne ut hvor mye plass alle passord med 5, 4, 3, 2 og ett tegn vil ta, og legge sammen, så får du total størrelse
Sist endret av VivaLatrina; 16. juni 2009 kl. 23:35.
Trådstarter
okei, takk
Vivalatrina: pluss på 20% for å ta med alle passord med kortere lengde også (geometrisk-rekke).. så blir uansett samme størrelsesorden.

d3ath-jr:
5GB for alle passord på 6 bokstaver for 26 bokstaver?

Syntes det hørtes mye ut.. du har 26^6 passord, og med linjeskift blir det 7 bytes per passord.. som blir 26^6 *7 / 1024^3 = 2 GB

Med UTF-16 enkoding og windows-style CR+LF linjeslutt kommer jeg opp i 4.6GB.. hva gjorde du?
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Vivalatrina: pluss på 20% for å ta med alle passord med kortere lengde også (geometrisk-rekke).. så blir uansett samme størrelsesorden.

d3ath-jr:
5GB for alle passord på 6 bokstaver for 26 bokstaver?

Syntes det hørtes mye ut.. du har 26^6 passord, og med linjeskift blir det 7 bytes per passord.. som blir 26^6 *7 / 1024^3 = 2 GB

Med UTF-16 enkoding og windows-style CR+LF linjeslutt kommer jeg opp i 4.6GB.. hva gjorde du?
Vis hele sitatet...
4,6 GB er jo ~ca 5 GB
hvorfor genererer du den lista? hvis du skal generere alle mulgie kombinasjoner kan du jo like så godt bruke brute force da...
men hvis du først vil generere noe, burde du generere rainbow tables.
Sitat av saroth Vis innlegg
hvorfor genererer du den lista? hvis du skal generere alle mulgie kombinasjoner kan du jo like så godt bruke brute force da...
men hvis du først vil generere noe, burde du generere rainbow tables.
Vis hele sitatet...
han genererer lista på forhånd, så trenger han ikke å "generere" den realtime hver gang han skal "angripe" noe(n)
går det fortere å bruke en dictionary med alle mulige kombinasjoner enn å bruke brute force...?
jeg har aldri prøvd selv, men litt logisk tankegang sier meg at det vil gå fortere, ja
Jeg viser kanskje litt "ignorance" her, men hva bruker man alle disse passordene til?
Sitat av ivar669 Vis innlegg
Jeg viser kanskje litt "ignorance" her, men hva bruker man alle disse passordene til?
Vis hele sitatet...
Så du kan slå opp en NT-hash f.eks. mot tabellen på utrolig kort tid for å finne ut av passordet..

Man gjør dette isteden for å kjøre brute force-attack når man skal knekke passord, siden det kan ta utrolig lang tid, hvis det betstår av en del tegn.. Derfor har man en ferdiggenerert tabell med alle kombinasjonene som man kan slå opp mot..

La oss si man har en hash som ser slik ut GKFLD30L og en generert tabell passord som ser slik ut:
  • aaaaaaaa
  • bbbbbbbb
  • cccccccc

Hvis det f.eks. er en NT-hash salter man alle passordene i listen:
  • K49FRIT2
  • GKFLD30L
  • TLV39WEL

Da kan man se at passordet er nummer to i listen, altså bbbbbbbb, siden de er identiske.
Sist endret av Cryptography; 17. juni 2009 kl. 22:26.
da er jeg med :-) trodde bare du skulle ha en liste over alle mulgie kombinasjoner. jeg begynte selv å generere en liste som du driver med her, men ga opp, bruker rainbow tables istedet. den listen din er veldig fin å bruke sammen med John The Ripper da.
Hvis du er interessert kan jeg sikkert hjelpe deg å generere litt, har noen kjappe servere som står på hele tiden som ikke brukes til noe spess.