Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1718
Hei.

Kan jeg joine militæret selvom jeg fikk 1er på testene? Ville ikke da jeg ble kalt inn på sesjon og lata som jeg hadde psykiske problemer. Fikk dermed en 1er på det papiret. Har imidlertid ombestemt meg og har lyst til å joine militæret nå. Ja, vet jeg ødla for meg selv i begynnelsen, men håper det går bra. Er 19 år og nettop ferdig med andre året på videregående.
Ring vernepliktsverket og legg kortene på bordet?
De som har 2 eller mindre regnes som ikke tjenestedyktig. Men etter det jeg fikk høre på sesjon så hjelper det alltid å sende et noe personlig til vernepliktsverket hvor du gjør rede for dine ambisjoner og håp og at du er villig til å stå på i stor grad hvis du blir innkalt.
Jeg fikk høre at dette var siste sjanse og at hvis du fucker det der, så suger de tå være deg. Men du kan jo alltids prøve. Personlig ser jeg ikke helt appellen.
Forsvaret vil kun ha folk som er tjenestedyktige OG feltdyktige. Dvs at dersom du får under 4 på noe så vil dem ikke ha deg. Dette fikk en kompis i hvertfall. Forsvaret lagde nye regler for kort tid siden og dette som var resultatet. Du kan jo ringe vernepliktsverket og legge kortene på bordet, men tror du har bæsjet på leggen gitt..
Du kan ringe, sende en mail eller whatever å spørre om du kan ta sesjon om igjen...

Når jeg var på sesjon fikk jeg høre at jeg ikke kom til å bli kalt inn på grunn av dårlig syn. Synet mitt var imidlertid det eneste som ikke virket på meg og da. Anyways. De sa ihvertfall til meg at jeg bare kunne ringe eller sende mail til dem for å søke om ny sesjon hvis jeg trodde dette var feilaktige avgjørelser de hadde tatt, og jeg faktisk følte jeg fortjente en plass i militæret.

Så dette skal ikke være noe problem min venn.
Jeg fikk karakter 4 i helhetsvurderingen, og kapteinen sa da barskt: "Vi ringer deg hvis det blir krig".
Sitat av Orbiter
Jeg fikk karakter 4 i helhetsvurderingen, og kapteinen sa da barskt: "Vi ringer deg hvis det blir krig".
Vis hele sitatet...
Og dette har noe som helst med saken å gjøre?
Jeg fikk full score på alle testene ifølge folka på sesjonen, men slapp militæret da jeg sa at jeg hadde psykiske problemer(og kunne dokumentere at jeg tidligere hadde gått til psykolog).
De sa ikke noe om at jeg skulle få 1 på papiret av den grunn?
Har egentlig ikke noe spes psykiske problemer, men hadde gått til psykolog et par ganger da jeg var fjortis pga angst, så jeg spurte de på sesjonen om det var mulig å ombestemme seg hvis jeg i ettertid følte meg egnet til å krigføre, de sa at det ikke var noe problem og at det bare var å søke=)

Det kommer selfølgelig litt ann på hvordan psykiske problemer du hevdet at du hadde!
Sist endret av shinobi; 17. juni 2008 kl. 08:39.
Trådstarter
Sitat av shinobi
Jeg fikk full score på alle testene ifølge folka på sesjonen, men slapp militæret da jeg sa at jeg hadde psykiske problemer(og kunne dokumentere at jeg tidligere hadde gått til psykolog).
De sa ikke noe om at jeg skulle få 1 på papiret av den grunn?
Har egentlig ikke noe spes psykiske problemer, men hadde gått til psykolog et par ganger da jeg var fjortis pga angst, så jeg spurte de på sesjonen om det var mulig å ombestemme seg hvis jeg i ettertid følte meg egnet til å krigføre, de sa at det ikke var noe problem og at det bare var å søke=)

Det kommer selfølgelig litt ann på hvordan psykiske problemer du hevdet at du hadde!
Vis hele sitatet...
sa jeg hadde tenkt på å drepe meg selv Faket at jeg var litt dårligere enn jeg egentlig var og fikk 9er på syns og hørsel testene.
Sitat av Xasma
Og dette har noe som helst med saken å gjøre?
Vis hele sitatet...

vel ja det beviser at får man fire eller mindre så trengs du bare i nød.
Sitat av Carlsberg
Hei.

Kan jeg joine militæret selvom jeg fikk 1er på testene? Ville ikke da jeg ble kalt inn på sesjon og lata som jeg hadde psykiske problemer. Fikk dermed en 1er på det papiret. Har imidlertid ombestemt meg og har lyst til å joine militæret nå. Ja, vet jeg ødla for meg selv i begynnelsen, men håper det går bra. Er 19 år og nettop ferdig med andre året på videregående.
Vis hele sitatet...
Dette er jo faktisk det beste du kan gjøre om du vil laaaangt opp i nord, har flere eksempler på folk som bare strøk på iq testene f.eks. Håper ikke at du faket helsetestene, om du gjorde det nøler ikke militæret med å anmelde deg.
Tviler også at du iallefall får fikset IQ test delen, fyren jeg hadde på sesjon sa at denne testen fikk vi bare ta en gang-ever, så det var viktig at vi gjorde så godt vi kunne på den.
Det er da mye bedre å sende svaksynte ut i en fredelig feltøvelse enn å ringe dem og la dem forsvare landets ære uten forhåndsøvelse dersom det blir real deal. Misforstå meg rett, positivt at de er med og alt det der, men det er så at om man får 4 så "vil de ikke ha ham", og sender ham hjem, fordi han er for dårlig til å drive med det de driver med i militæret. Hvilken nytte kan han gjøre i ekte krig hvis han har blitt ekskludert fra øvelse på grunn av nedsatte egenskaper?
Da jeg var på sesjon var de veldig tydelige på at det var den eneste sjangsen vi fikk til å ta testene. De nevnte faktisk et tilfelle som ditt, hvor utfallet ble at personen ikke fikk lov, da han ikke var erklært tjenestedyktig. De hadde søkt om å få ta testene igjen, men fått avslag.

Sitat av gud_er_død
De som har 2 eller mindre regnes som ikke tjenestedyktig. Men etter det jeg fikk høre på sesjon så hjelper det alltid å sende et noe personlig til vernepliktsverket hvor du gjør rede for dine ambisjoner og håp og at du er villig til å stå på i stor grad hvis du blir innkalt.
Vis hele sitatet...
Bull

1 = Ikke tjenestedyktig
2 = Fins ikke på skalaen engang
3 = Og ved tre kan man såvidt jeg husker bli kalt inn i enkelte situasjoner, men vanligvis ikke
Sist endret av Petter Pan; 17. juni 2008 kl. 14:11.