Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3809
Hei folkens.

jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg litt.

har ubuntu, mysql og phpmyadmin på en server.
Setter opp forskjellige brukere. men hvordan setter jeg disk limit per bruker? at en bruker for eks har 2gb med lagring og den andre har 500 mb osv.

håper på hjelp.

takker
Tenker du på brukere i db? Tror det kan være lurere om du ordner dette før data nivå, eksempelvis at du har en tabell der x bruker har tilgang til x antall bytes før h*n treffer på en kvote.

Dette vil gi deg mye mer kontroll senere.
Trådstarter
40 0
ja at jeg lager en bruker, gir den personen tilgang til en database og på den databasen kan han/hun bare lagre inntil satt mb/gb.

akkurat som om man skulle bestille mysql fra uniweb eller webhuset. dem har limit på sine databaser. der får man en bruker man logger inn med. og x antall databaser og inntil satt mb/gb lagring.
Sist endret av spillhost; 20. januar 2017 kl. 05:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
mysql har ikke quota for brukere.

du kan enten bruke linux sin quota-støtte, eller du kan kjøre et script jevnlig som sjekker størrelse på databaser og så revoker rettigheter til å skrive noe mer til databaser som er over grensen

Du kan f.eks. begynne å lese her: https://www.cyberciti.biz/tips/linux...se-quotas.html