Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 953
Hei. Pcn min har tatt kvelden. Det var en liten ulyd i viften,så var jeg en tur på badet å når jeg kom tilbake var pcn av og den vil nå ikle skru seg på.

Noen som evnt vet hva som kan være feil?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Er dette en laptop eller stasjonær?
Hvis det er laptop, ta ut strømmen, ta ut batteriet(om du kan) og vent noen minutter for å prøve å skru på.
Dersom det er stasjonær kan du også prøve å ta strømmen, men om det ikke hjelper så kan det tyde på feil i hardware.
Sist endret av Fleff; 17. november 2016 kl. 21:02.
Dette er stasjonær. Har latt strømmen stå ute en stund,men fortsatt helt død
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan nappe ut strømkontaktene fra psu til hovedkortet, for å deretter kortslutte den grønne og en svart ledning på 24 pins kontakten(den lange flate)

Hvis resten som er koblet til psuen ikke skrur seg på, så er psu defekt, dersom det skulle skru seg på, så er det enten av/på knappen din som tuller, eller mest sannsynlig defekt cpu/hovedkort.
Liten update. Prøvde som du sa men fortsatt død, så jeg skaffet meg en ny, hvor jeg da kom hjem å den heller ikke startet.. Kjøpte ny strømledning til pcn and that was the problem..
Du kan også prøve og resete C-mosen. Dette gjør du ved å ta ut det lille batteriet på hovedkortet(la det være uten noen sekunder samt koble ut all strøm før du gjør det). Eller ved å endre på en av Jumperne. Spørs hvor gammelt hovedkoret ditt er. Da må du henvise deg til manualen for å finne riktig Jumper.
Sist endret av steffenbk1; 25. november 2016 kl. 14:58.