Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3778
Jeg er registrert uten fast bosted og lurer på hva som skjer om jeg blir stoppa av politiet og de spør meg om hvor jeg bor? Vet man er pliktig til å oppgi bosted. Ser for meg at om jeg svarer "ingen steder" som er litt usannsynlig, vil de kanskje kreve å få vite hvor jeg normalt sett oppholder meg. Har jeg plikt til å oppgi det da?
"sov hos en kompis i natt, håper å få sovet hos en annen i natt" må da være et godt nok svar for dem. De har ingen rett til å få vite hvor du var i går eller hvor du skal i morgen. Men har du nøkler på deg, vil de muligens lure på hvor de stammer fra (iallfall hvis du er pågrepet for noe).
Sitat av delysid Vis innlegg
Jeg er registrert uten fast bosted og lurer på hva som skjer om jeg blir stoppa av politiet og de spør meg om hvor jeg bor? Vet man er pliktig til å oppgi bosted. Ser for meg at om jeg svarer "ingen steder" som er litt usannsynlig, vil de kanskje kreve å få vite hvor jeg normalt sett oppholder meg. Har jeg plikt til å oppgi det da?
Vis hele sitatet...
Fortell det som det er, at du er registrert uten fast bopel, og derfor ikke har noe fast tilholdsted. Det er neppe noe Politiet ikke har vært borti før. Om du har et mobilnummer får de sikkert tak i deg etter at du slipper ut.
Sitat av Blodharry Vis innlegg
"sov hos en kompis i natt, håper å få sovet hos en annen i natt" må da være et godt nok svar for dem. De har ingen rett til å få vite hvor du var i går eller hvor du skal i morgen. Men har du nøkler på deg, vil de muligens lure på hvor de stammer fra (iallfall hvis du er pågrepet for noe).
Vis hele sitatet...
Jepp tenkte det samme, har ingen husnøkler så det skal jeg nok slippe å måtte forklare. Er redd de kanskje krever å få vite hvor jeg oppholder meg likevel

Sitat av Svartedauden Vis innlegg
Fortell det som det er, at du er registrert uten fast bopel, og derfor ikke har noe fast tilholdsted. Det er neppe noe Politiet ikke har vært borti før. Om du har et mobilnummer får de sikkert tak i deg etter at du slipper ut.
Vis hele sitatet...
Nei det er vel hverdagskost for dem. De har nummeret mitt ja

Vil helst ikke oppgi noen venners adresser heller. Er ikke så fett at foreldre skulle fått politiet spørrende etter meg på døra om det skulle være noe
Sist endret av delysid; 5. oktober 2016 kl. 01:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg har aldri vært UFBP (uten fast bopel), likevel er det alltid det jeg svarer når politiet spør om min adresse. Har hendt at de har sagt "men du har jo en folkereg adr?) Hvorpå jeg svarer "det er jo leeenge siden jeg var der".

Aldri fått noe form for stress over å gi det svaret der.
Alright, lover godt, takk for svar folkens!