Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3198
Hei!

Jeg fikk for mange år siden en bot for brudd på Legemiddelloven. Dette har vært problematisk for meg, fordi det dukker opp på utvidete attester. Å gjøre opp for seg er tydeligvis ikke nok i dette samfunnet, man skal bli straffet resten av livet for dumheter man gjorde når man var ung.

På attestene står det ikke eksakt hva man er dømt for, kun at man er dømt for brudd på denne loven. Så jeg lurer på hva Politiet se når de er inne og kikker i registeret? Ser de akkurat hva jeg er dømt for, eller kan de kun se det samme som står på attesten?
Kan jeg spør I hvilken anledninger skitten rulleblad har vert et problem for deg ?
Trådstarter
4 0
Ikke for å være dust altså, men vil helst ikke si noe mer konkret om det. Det har kun skjedd ved en anledning.

Jeg kan vel si så mye som at denne gangen gjelder det sikkerhetsklarering gjennom et statlig organ. Da går henvendelsen rett til Politiet, man leverer ikke attesten selv. Så det nytter ikke å ta en spansk en, derfor lurer jeg på hva man kan se i registeret vs en attest.
Sist endret av buksvoger; 24. august 2016 kl. 18:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Synsing fra min side, men jeg vil tro at det står akkurat det samme som stod på boten du fikk. Altså hvilket lovbrudd, hvor, når, mengde osv.

Ser ingen grunn til at de bare lager et lite punkt hvor det står "Brudd på §XY i [Loven]" uten videre info.
Trådstarter
4 0
Jeg tror du har rett. Men tenkte at det var sikkert noen her inne som kjente en politibetjent og kunne spørre...
Politiet har full tilgang til hva du har fått bot for, anmeldt for, siktet for osv osv.
Alle sakspapirer lagres om deg, slik at de ved en forespørsel vil kunne få tilgang til disse hvis dette er aktuelt (Noe det ofte kan være i en sikkerhetsklarering).

I selve registeret står det bare kortfattet info om hva du er bøtelagt for, anmeldt for, siktet for. Som du sier "Anmeldt for brudd på §YX".
Trådstarter
4 0
Regnet med at det var slik. Elefanter og den norske stat glemmer aldri. Takker for svar!
Sist endret av buksvoger; 26. august 2016 kl. 05:15.