Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 886
Hei, sliter litt med en bærbar som jeg prøver og fikse.

Er av typen HP ProBook 6555b.

Det som skjer er at iblant så fryser den helt, musa og alt låser seg bom fast. Virker ikke igjen før man har restarta maskina. Er litt random når dette skjer, kan være alt i fra 2-3 minutter eller opptil 20 min.

Er ikke noe galt med temperaturene, så sliter litt med å finne ut hva det egentlig kan være. Har kjørt en hardisk-test på den, og den kom ut OK. Kjørte også en minnetest som kom ut OK, men vet jo ikke hvor pålitelige disse er da.

Setter stor pris på tips!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis jeg var deg ville jeg tatt ut BIOS batteriet og venta i 2-3 minutter før jeg satt igjen for å restrate BIOS, det kan være at det er en feil med en oppdatering med BIOS, eller rett og slett bare en feil, du kan jo også prøve å oppdatere BIOS hvis det ikke fungerer å ta ut batteriet. BIOS fører veldig ofte til at pc'en fryser. Hvis feilen medvarer, vil jeg tro at du må installere en "clean" verson av OS'et ditt. Og hvis dette heller ikke fungerer, bør du sende den til service.

Lykke til, håper du får fikset problemet ditt!

Vet ikke hvilket OS du har, men hvis du har windows 7 eller 8 kan du jo også prøve å gå til enhetsbehandling, og oppdatere alt av drivere.

Edit: Du kan jo prøve å oppdatere OS'et ditt før du installerer det på nytt
Kan du eksportere eventloggen å dele den i f.eks dropbox? Så skal jeg ta en titt..