Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2453
Har hatt dette problemet heletiden, men først nå jeg gidder gjør noe med det
Dette er altså på skjerm nr.2 i dual screen oppsettet mitt.
Det er ett mønster, som kommer opp i spotify. Det er på en måte som om det mangler "biter" av selve spotify vinduet, der man kan se det programmet som er bak.

Det kommer bare når jeg hører på muikk og det går vekk visst jeg "trykker meg inn" i vinduet. Visst jeg pauser spotify med mediaknappene på tastaturet blir det værende til jeg trykker på spotify.
Det kommer (tilsynelatende) helt tilfeldig, og kan noen ganger gå en dag uten at det skjer noe som helst.

Visst det skulle ha noe å si, så har jeg BenQ G2450H skjermer og HD 7800 grafikkort.

Her er noen bilder tatt med fantastisk mobilkamera..
http://i.imgur.com/BsliOIb.jpg
http://i.imgur.com/0vMi8C0.png
http://i.imgur.com/8hCgsS6.png
http://i.imgur.com/pRVtkmD.png

Tror det er Skype som man ser igjennom "hullene"
Takk for hjelpen freaks
Forslag:
CMD - taskkill /F /IM spotify.exe

Borte?
Reinstaller Spotify.
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Trådstarter
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Forslag:
CMD - taskkill /F /IM spotify.exe

Borte?
Reinstaller Spotify.
Vis hele sitatet...
Taskkill hjalp lite da jeg har skrudd pc'en av og på mange ganger siden dette startet.

Reinstallerer nå. Kan oppdatere tråden senere, da det kan ta mange timer før det plutselig dukker opp igjen
Overoppheting av pcen, eller driver feil vil jeg gjette på.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Har du oppdatert driveren til grafikkortet?
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Trådstarter
Har nyeste drivere.
Dette skjer når jeg bare surfer og hører på musikk, så er ikke overoppheting heller.

Finner sikkert ut om det funket imorgen eller inatt. Nå er det helg! så da sitter jeg og gamer med skype oppe så merker det ikke

*Update*
Okay, det komme enda...
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Trådstarter
Nå kom det tilogmed over Chrome for første gang, helt til jeg trykket på noe...
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Bare en liten "idiotsjekk" (no infringement intended); har du sørget for at kabelen til skjermen sitter ordentlig i/prøvd å restarte datamaskinen? Sørget for at grafikkortet sitter ordentlig i (noe det tvilsomt er siden du sier det bare skjer med Spotify)? Prøv å send en mail til Spotify om det eller se i FAQen deres.
Dette minner veldig om det som kalles "artifacts" på skjermkort, og er ofte permanente i enheter som er ødelagte fra fabrikken. Dette kan oppstå på grunn av overklokking, overoppheting eller særdeles utdaterte drivere. Sjekk at drivere er oppdatert, still ned eventuell overklokking og ta en titt i kabinettet om det er noe støv eller lignende som tetter vifter eller luftstrømmer noe sted i PCen din.
Sist endret av Dyret; 14. april 2013 kl. 15:42.
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Trådstarter
Har sjekket GPU drivere, de er oppdaterte. Burde jeg sjekke noen andre?
Null overclock
http://gyazo.com/10ff32bea136127a1de670072aba226c.png?1365943753
Skrudde opp viftene nå, de har vært sånn lenge. Tempen er bare midlertidig fordi jeg glemte skru opp viftene igjen
http://gyazo.com/71afae9ad2eb95e560d5ecd5cd723386.png?1365944002

Skrudde opp viftene nå, skjermene har vært sånn lenge. Tempen er bare midlertidig fordi jeg glemte skru opp viftene igjen**
Sist endret av KjemikalieX; 14. april 2013 kl. 15:54.
Ikke for å være frekk eller noe, men er det noen spesiell grunn til at du ikke har brukt "print screen"-knappen? :-)
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Trådstarter
Sitat av zorro Vis innlegg
Ikke for å være frekk eller noe, men er det noen spesiell grunn til at du ikke har brukt "print screen"-knappen? :-)
Vis hele sitatet...
til hva da? mønstret eller temp?

Er ganske sikker på at mønstret ikke kommer opp, mener å huske jeg har prøvd før. Kan prøve igjen nestegang!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Trådstarter
Kan bare oppdatere med at det fremdeles er akuratt likt som før, og jeg har gitt opp å gjøre noe med det..
Og mønsteret kom ikke opp når jeg tok screenshot.
Dette er et luksusproblem, la det ligge.
Vurdert å teste med annen GPU, skjermkabel og skjerm? Dette virker mest som artifacts som vil si død GPU.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Dette er et luksusproblem, la det ligge.
Vis hele sitatet...
Dette er da så absolutt ikke et luksusproblem. Et luksusproblem er f.eks. å ha for mye penger, for digg kjæreste osv. Dette er en bagatell, ikke et luksusproblem.
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Trådstarter
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Vurdert å teste med annen GPU, skjermkabel og skjerm? Dette virker mest som artifacts som vil si død GPU.
Vis hele sitatet...
Har bare en GPU, kan bytte om på kablene jeg bruker atm(Dual screen). Det kan ta litt tid før jeg kommer med update da jeg bare må vente mens jeg hører på Spotify, før det plutselig kommer opp...

Kjører vanligvis to skjermer, når jeg ser på filmer osv kobler jeg fra skjermen som bugger, og kobler til en som er ved senga. Det er bare denne ene skjermen som dette har skjedd med. Og bare i spotify. det som er så rart!
Skjer dette på skjerm nr 1?
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Trådstarter
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Skjer dette på skjerm nr 1?
Vis hele sitatet...
nei, nr 2.


[COLOR="White"]Titegn[/COLOR]
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
mønsteret kom ikke opp når jeg tok screenshot.
Vis hele sitatet...
Prøvd med en annen skjerm?
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lorenzo Vis innlegg
Prøvd med en annen skjerm?
Vis hele sitatet...
Har nå byttet om på DVI og HDMI kabelene, så nå får jeg bare vente og se.
Får ikke byttet skjerm da jeg ikke har noen anne skjerm jeg kan bruke, samme med GPU.

Det har vært skjermen som har vært koblet til HDMI som har bugget, nå har jeg byttet plass på de.
Jeg har en følse av at det er skjermen din det er noe med, dersom de ikke syntes når du tar screenshoot. Har du testa med spotify på skjerm nr. 1?
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lorenzo Vis innlegg
Jeg har en følse av at det er skjermen din det er noe med, dersom de ikke syntes når du tar screenshoot. Har du testa med spotify på skjerm nr. 1?
Vis hele sitatet...
Kan prøve med spotify på skjerm nr1. Har ikke gjort det fordi det er så ubehaglig og ha Spotify som "primary" når jeg egentlig bruker chrome mest

Men det forklarer ikke hvorfor det bare kommer i Spotify, ikke når jeg har skype oppe feks..
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Men det forklarer ikke hvorfor det bare kommer i Spotify, ikke når jeg har skype oppe feks..
Vis hele sitatet...
Det kan jo være fordi det er andre farger i Skype.
kjem det opp på andre animerte felt på div. applikasjonar? youtube etc.?
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Trådstarter
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
kjem det opp på andre animerte felt på div. applikasjonar? youtube etc.?
Vis hele sitatet...
nei, har det bare kommet opp på Spotify. Alltid fra Album coveret og bort til "shuffle" og "replay" knappene. Ikke lenger opp enn det.