Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2987
Hei!

Prøver å installere Football Manager 2009 på skolepc'en min, hvor vi nå ikke har admin. rettigheter lengre. Klarte likevel å installere det ved å lagre det på mine dokumenter, men når jeg kommer helt på slutten av installeringa, kommer det opp at det skjedde noe feil med installasjonen, og når jeg prøver å kjøre det etterpå, får jeg beskjed om at 3dx9_37.dll ikke finnes. Fikk lasta ned fila, men det jeg lurer på nå er hvor jeg skal legge denne, noen som har forslag?
etter det jeg kan se på filnavnet er det noe til DirectX 9.

du kan jo prøve google: "3dx9_37.dll +location"
Skal ikke si det sikkert, men i 90% av tilfellene fungerer det fint å legge dll'en i samme mappe som .exe fila...

om ikke, prøv i ...\windows\system32...

(endret: opps.. hehe.. om du ikke har admin, har du nok ikke tilgang til system32 :P)
Sist endret av fetter; 17. juni 2009 kl. 11:57.
Trådstarter
7 0
Søkte på det, å fant en som hadde akkurat samme problemet:
http://www.fmfreaks.dk/index.php?PHP...&topic=17284.0

Han måtte installere directx, men for å gjøre det, må jeg ha admin rettigheter.
Noen som vet hvordan jeg kan unngå dette? Evt. hvordan jeg kan cracke admin passordet?
Trådstarter
7 0
Prøvde fetter sin metode, og fikk da til å installere det med produktnøkkel osv,
men når jeg prøvde å starte opp FM 09, så kommer det at fm.exe har et problem og må lukkes.
http://bildr.no/view/433968 (slik feilmelding kom opp)

Noen som vet om noe som kan gjøres nå?

Btw, takk for all hjelp til nå
Det letteste for å få admin-adgang er å resette/blanke ut passordet til den lokale Administrator-kontoen.

Last ned Hiren's Boot CD (http://www.hirensbootcd.net/) og brenn det på en CD/DVD.

Det vi skal gjøre nå er å boote denne CD/DVDen når PCen starter.
HUSK Å SKRU AV PCEN ORDENTLIG (altså i XP og Vista, trykk på Avslutt for å skru av PCen ordentlig) ELLERS KAN DET GÅ GÆLI!

Det du gjør er å putte den brente CD/DVDen i CD/DVD-rommen, skrur på dataen, akkurat når dataen starter må du trykke på et knapp (ofte F12) for å komme i bootmenyen. Velg daså å boote fra CD/DVD.

Du skal komme til en meny som står "On Boot". Velg Hiren's Boot CD.

Finn kategorien "Password Tools", velg programmet "Active Password Changer".

Jeg husker ikke lenger konkret hva du skal gjøre nå. I et nøtteskall skal du velge den lokale Administrator-brukeren (ofte brukernavn Administrator, kan hende at det er endret) og så velge å resette/slette/blanke ut passordet på kontoen.

Når det er gjort, kan du restarte dataen, gå inn i Windows, logge inn på Administrator-kontoen ved å bruke brukernavnet til Admin-kontoen og blank passord .

Du kan også kjøre programmer i Administrator-modus inne i skolebrukeren ved å høyreklikke på programmet og velge "Kjør som...". Så skriver du inn (PC-navn)/(Administrator-brukernavn) som brukernavn og blank passord.

Hvis det jeg har skrevet virker helt gresk for deg, anbefaler jeg deg å ikke gjøre det fordi det kan hende at PCen din blir ødelagt hvis du gjør noe feil. Så ikke skyld på meg.
vel, dumt at det ikke går ann å redigere poster, men her er også enda et program som kan virke enklere:

http://www.piotrbania.com/all/kon-boot/
Sitat av baosen Vis innlegg
Det letteste for å få admin-adgang er å resette/blanke ut passordet til den lokale Administrator-kontoen.

Last ned Hiren's Boot CD (http://www.hirensbootcd.net/) og brenn det på en CD/DVD.

Det vi skal gjøre nå er å boote denne CD/DVDen når PCen starter.
HUSK Å SKRU AV PCEN ORDENTLIG (altså i XP og Vista, trykk på Avslutt for å skru av PCen ordentlig) ELLERS KAN DET GÅ GÆLI!

Det du gjør er å putte den brente CD/DVDen i CD/DVD-rommen, skrur på dataen, akkurat når dataen starter må du trykke på et knapp (ofte F12) for å komme i bootmenyen. Velg daså å boote fra CD/DVD.

Du skal komme til en meny som står "On Boot". Velg Hiren's Boot CD.

Finn kategorien "Password Tools", velg programmet "Active Password Changer".

Jeg husker ikke lenger konkret hva du skal gjøre nå. I et nøtteskall skal du velge den lokale Administrator-brukeren (ofte brukernavn Administrator, kan hende at det er endret) og så velge å resette/slette/blanke ut passordet på kontoen.

Når det er gjort, kan du restarte dataen, gå inn i Windows, logge inn på Administrator-kontoen ved å bruke brukernavnet til Admin-kontoen og blank passord .

Du kan også kjøre programmer i Administrator-modus inne i skolebrukeren ved å høyreklikke på programmet og velge "Kjør som...". Så skriver du inn (PC-navn)/(Administrator-brukernavn) som brukernavn og blank passord.

Hvis det jeg har skrevet virker helt gresk for deg, anbefaler jeg deg å ikke gjøre det fordi det kan hende at PCen din blir ødelagt hvis du gjør noe feil. Så ikke skyld på meg.
Vis hele sitatet...
Poenget er da, at i tillegg til å frata deg adminrettigheter passordbeskytter de bios samtidig som de slår av "enable boot from USB". Da må du gjøre mye tull, opp med tastaturet, ut med biosbatteri etc, et lite helvete. Men kos med egen adminbruker.
Var ikke så stress. Er selv fra Nord-Trøndelag, og kan med 100% sikkerhet si deg at du må ikke ut med biosbatteriet ditt for å fikse adminrights
Trådstarter
7 0
Sitat av reedhelvet Vis innlegg
Var ikke så stress. Er selv fra Nord-Trøndelag, og kan med 100% sikkerhet si deg at du må ikke ut med biosbatteriet ditt for å fikse adminrights
Vis hele sitatet...
Jasså? Hvordan fikk du til det?