Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4823
Noen som kan si meg kjennetegn på ren ghb i flytende form?
Tenker da på konsistens, smak, lukt og farge.
Har lest og søkt litt både her og andre steder og utifra det jeg har lest det virker som at væsken skal være oljeaktig ha salt smak og være farge- og luktløs, stemmer dette?
Er det eventuelt andre kjennetegn som tilsier at stoffet man har fått tak i er trygt å innta?

Hadde vært interresant å prøve dette stoffet, men er lite interressert i å få i meg noe som virker fysisk uheldig på kroppen.

Takker for alle svar.
Sist endret av devu; 18. november 2007 kl. 13:00.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Alternativet er jo GHB, pulver format.
Jeg regner med at du er klar over at 'gate GHB', ofte ikke er ekte GHB.
Lukten på GHB synest jeg minner om laktose, smaken er litt syrlig - jeg snakker da om pulver.
GHB blir ofte puttet i kapsler for at det skal være lett å innta. Dosering er oppført på Erowid.
I flytende form smaker GHB salt. Så hvis den ikke gjør det, er det noe galt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hvis det er i flytende form så er det jo ikke... rent.
Sist endret av Tias; 18. november 2007 kl. 18:22.
Trådstarter
3 0
Sitat av Tias
Hvis det er i flytende form så er det jo ikke... rent.
Vis hele sitatet...
Ja, klar over dette. Jeg ser at brukte et noe missvisende spørsmål. Beklager det.
Ren GHB er jo pulver som speq sier.
Det jeg tenker på da er om man trekke noen konklusjoner ang. renhet utifra konstistens osv på det som blir solgt flytende da dette er det letteste å få tak i.

Det med at det skal smake salt er jo en grei ting å vite, så om man får vite flere slike
ting kan man til slutt sitte igjen med en viss formening om det man har er riktig vare.

Er det forresten mye som som kan gå gærnt ved framstilling av ghb? Tenker da på om ferdig vare lett kan bli forurenset på noe måte eller farlig å innta hvis noe skulle gå galt under framstilling?

Intrykket jeg sitter igjen med er at det meste av det som blir solgt av ghb blir laget hjemme hos "hobbykjemikere" så er jo greit å vite litt om hva som kan gå galt.
er mye som kan gå galt. Og er mange som blander ting i flytende ghb som overhodet ikke skal være der! Farene du kan støte på er jo at du rett og slett ikke har et kjemisett der for å analysere det og det er mye som kan bli blankt og på en måte litt klissete tyktflytende substans uten at dette trenger og være ghb...
Slutt å svar om GHB-relaterte artikler, sjekk her - do the math yourself
http://www.fvn.no/nyheter/mandal/article442633.ece
http://ar2004.emcdda.europa.eu/no/page049-no.html
http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...:5647:15:::0:0

Informasjon i lenka under er fra 1999
http://www.rus.no/filestore/norge399.pdf

Forresten, mens jeg husker på det:

Illegalt produsert GHB har den uheldige tendens å være produsert med midler tilgjengelig for allmennheten, og de færreste tenker at det ferdige produkt ofte viser en ph-verdi ved endt oppkok og en annen ph-verdi etter lengre tids lagring. Dette kan gi katastrofale følger i form av overdose. Dette gjelder flytende GHB.
Sist endret av Dodecha; 19. november 2007 kl. 00:13. Grunn: Fjernet makka-rambling
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Paranoy: Kan jeg få spørre hva linken mellom potens og forandret ph verdi i ferdig produkt er?
Sist endret av Dodecha; 19. november 2007 kl. 00:15.
Ingenting, såvidt jeg tolket spørsmålet ditt riktig. Men derimot er det slik at sluttproduktet tilstreber en pH-verdi, korriger meg om jeg husker feil, et sted max 8. Med mindre du lager krystaller av produktet er ikke sikkert pH-verdien ligger på akkurat 8 etter en tids lagring, noen ganger heller den mer basisk, og da lurer jeg på om du kan fortelle meg hvor sunt det er å drikke et produkt mer basisk enn 8.

Og eventuellt om du er inneforstått med at det fins pH-regulerende midler som tilegnes slutt-produktet for å få det ned til pH 8, som også korrekt beskrevet tidligere om tema ikke er så sunt sammen med GHB.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du sa overdose, og da vil jo hvem som helst tro du mener det er en link mellom ph og potens, noe det altså ikke er.

Baser kan være farlig om de er basiske nok, ja, men dette kommer jo som sagt helt an på hvor mye: Vi spiser daglig ting som er litt syrlig eller litt basisk, de meste ekstreme er vel ting som sitronjuice med en ph verdi på 2.1 og (ikke hverdagskost for de fleste men) midler mot halsbrann/forstoppelser på ca 10.5.

Jeg mener ikke at hjemmeprodusert GHB er ufarlig, men at det er helt andre faktorer enn ph verdien på stoffet/blandingen.
Sist endret av Dodecha; 19. november 2007 kl. 00:37.
Sitat av Dodecha
Du sa overdose, og da vil jo hvem som helst tro du mener det er en link mellom ph og potens, noe det altså ikke er.

Baser kan være farlig om de er basiske nok, ja, men dette kommer jo som sagt helt an på hvor mye: Vi spiser daglig ting som er litt syrlig eller litt basisk, de meste ekstreme er vel ting som sitronjuice med en ph verdi på 2.1 og (ikke hverdagskost for de fleste men) midler mot halsbrann/forstoppelser på ca 10.5.

Jeg mener ikke at hjemmeprodusert GHB er ufarlig, men at det er helt andre faktorer enn ph verdien på stoffet/blandingen.
Vis hele sitatet...
Joda, jeg skjønner misoppfatningen din, men les videre på innlegget mitt, så ser du også at jeg skriver at de benytter seg av pH-regulerende midler som heller ikke er sunt i GHB-sammenheng. Bare for å opplyse om hvorfor en skal være forsiktig i inntak av hjemmelaget GHB, siden stoffet GHB i seg selv er ufarlig til diskutable grader, men det faktum at å tilføye pH-regulerende midler ikke er løsningen for å 'regulere' pH-balansen på GHB'en. Kun et ny-oppkok av stoffet for å regulere pH nøyaktig er løsningen, ikke tilsetning av pH-regulerende midler. Dette er en dårlig 'shortcut' for GHB. Do it the hard way!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Og dette mener du skjer i såpass stor grad, og at ph verdien er såpass skadelig for kroppen, at det er viktigere enn de andre faktorene (urent stoff, precursors etc)?

Jeg har ikke hørt om noen saker der dette er tilfelle, men henvis meg gjerne til noen.
For igjen å belyse poenget mitt litt enklere: Hjemmelaget GHB har den dårlige egenskapen at mens den i fersk form kan inntas av mange uten å gi det fnugg av bi-effekter eller andre symptomer, kan den etter en tid plutselig droppe eller øke i pH som gjør den hjemmelagede formen, skal vi kalle det mer giftig - noe som gjør at en person som drikker av samme sats som 20 andre har drikki av, plutselig tar en overdose. Det samme kan også skje hvis satsen ble sjekket for pH-forandring, og tilføyd pH-regulerende midler for å oppnå 8, og det viser seg at den sammensetningen der slo uheldig ut på den ene der 20 andre ikke merket noen antydninger. Det var det jeg mente. Ikke generellt potens. Beklager misforståelsen.

Eneste henvisningen jeg kan tenke meg er eventuelle oppskrifter på GHB fra GBL eller Butandiol. Minns z0p hadde noen gode oppskrifter - kanskje kikk på det. Hvis ikke må du leite opp disse påstandene mine selv, de kan faktisk dokumenteres, men jeg husker ikke helt hvor. Et sted å begynne er å lese om de overdoser og analyser av de som har hendt de siste år, og forsøk på å finne årsakene bak de overdosene hendt på gate-ghb kontra medisinske produkter av samme type, for eksempel innen narkolepsi (og kanskje bodybuilding) som henvist lik null i overdoser slik jeg har forstått.

NB! Du spurte meg om linken mellom pH-verdi og potens, jeg faller mer mellom linken mellom pH-verdi og precursor. Vet det er dårlig forklart, men dermed har både du og jeg rett, fra hver vår kant mener vi det samme.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nå begynner vi å spore av litt her i detaljer, men jeg føler bare for å få frem fakta her:

Ja, man kan dø av noe så syrlig som saltsyre eller noe så basisk som kaustisk soda, men ikke før etter flere timer med intense smerter i magen, etsing av indre organer etc, med vanlig legehjelp kommer man seg vel fra det med en temmelig intakt kropp.

Det jeg ikke ser holdbarheten din i er at en lett variering av ph verdi i ghb skal føre til at det blir giftig. Om noe er så syrlig/basisk at det er en umiddelbar trussel for din helse vil du kjenne munnen/svelget ditt stå i brann før du rekker å sette ned korken med ghb du nettopp inntok.
Acidose eller Alkaloser (for sur/basisk kroppsvæske) er tilstander kroppen kan ende i, men oftest er Metabolsk acidose er en tilstand som er utløst av en underliggende tilstand, en
mer alvorlig sykdom. Alkaloser kan skje ved inntak av for mye basiske stoffer, men lungene kompanserer lett for dette i friske mennesker: De holder igjen Co2 som da blir om til andre karbonsyrer som igjen regulerer ph nivået i kroppen.

Igjen la meg understreke helheten av hva jeg prøver å komme frem med her:
At GHB er litt mer basisk eller syrlig enn vanlig har ingenting å si i forhold til giftighet og dine påstander er derfor totalt feil og ubegrunnet.

Og med det sagt er det heller ikke min jobb å finne dokumentasjon som bekrefter dine merkelige påstander. Kan du ikke finne det, ber jeg deg holde dine personlige teorier for deg selv. Dette gjelder også om du mangler evnen til å forklare disse teoriene dine.
Noe som går som en selvfølge for alle på dette forumet, inkludert meg og deg.
Ok, kort og enkelt da: Å tilføye ph-regulerende midler i ferdig oppkokt GHB er det samme som å forurense GHB'en - ut fra hvilket metoder en velger å benytte kan faktisk GHB tilbakevenne til GBL eller Butandediol (dårlig forklart). I verste fall er eneste oppnådde resultat å forurense GHB med ph-regulerende stoffer som ikke skulle vært der i slutt-produktet. I oppskriftene er det presisert viktigheten av å holde GHB innenfor gitte ph-verdi før inntak.
Enda kortere og enda enkelt: Det du får tak i av flytende GHB er sjelden ren GHB tilført væske. Problemet er at mange av de syntesene som brukes legger igjen alt for mange reststoffer. Men seriøst, hvorfor ikke gå for GHB i pulverform? Det er LETT tilgjengelig på internett, og ikke spesielt dyrt heller (hvertfall ikke når du tar i betrakning at ren GHB er sunt, mens gate-GHB lett kan gi deg leukemi og andre styggheter på sikt).

Jeg bruker GHB så og si hver dag (merk: bruk, ikke rus), og det er ALLTID pulveret jeg tar utgangspunkt i. Helse først!

edit: En kamerat drakk gate-GHB som var ganske sinnsyk her forleden, som spaltet seg tilbake til kaustisk soda i kroppen hans. Selv overlevde han uten å få verre symptomer enn tørr og sårete hud, en annen som drakk det samme heksekoket endte med blodforgifning.
Sist endret av Nichotin; 19. november 2007 kl. 15:28.
▼ ... flere år senere ... ▼
Hvis huden svarer med å bli litt glinsende ved inntak av gbl, er det da fare for varige meen?
Sist endret av druefjes; 10. november 2018 kl. 13:10.