Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1904
Hva er salvia???
Hvordan funker det??
Er det lovlig i Norge??
Hvor kjøper man det i Norge(gidder ikke å kjøpe fra utlandet)???
Kan det oppdages i pisset(militæret)???
Hvor mye koster det??
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia.shtml

Nei, det er ikke lovlig i Norge. Derfor får du ikke kjøpt det i Norge.

Aner ikke om det kan oppdages i urinen eller ikke, men uansett tviler jeg på at de sjekker for det (sjekker i alle fall ikke på sesjon).

Sjekk f.eks. www.naturensdroger.nu for priser. Vær oppmerksom på at de ikke sender til Norge lenger.

Og sist, men ikke minst: SØK
Sist endret av aybara; 13. januar 2004 kl. 22:28.
Jeg har aldri sett det i pisseprøve, tviler på at det er så utbredt at det testes for det. Når jeg hadde den mest omfattende pisseprøven, så var til og med psilocybin og lsd tatt med, men ikke salvie så jeg regner med at du er relativ trygg på den fronten!
Opprinnelig postet av aybara
http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia.shtml

Nei, det er ikke lovlig i Norge. Derfor får du ikke kjøpt det i Norge.

Aner ikke om det kan oppdages i urinen eller ikke, men uansett tviler jeg på at de sjekker for det (sjekker i alle fall ikke på sesjon).

Sjekk f.eks. www.naturensdroger.nu for priser. Vær oppmerksom på at de ikke sender til Norge lenger.

Og sist, men ikke minst: SØK
Vis hele sitatet...
Jeg har gått gjennom hele listen over urter som krever resept og salvia var ikke nevnt. Dermed er den lovlig i Norge.

Jeg vet imidlertid ikke om noen som selger det.

Tester sannsyneligvis ikke for salvia i militæret da det ikke er serlig utbrett og ikke forbudt (regnet som rusmiddel).

naturensdroger sender til Norge mot kontant forskudd.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Salvia er på legemiddel-listen, hvis jeg ikke tar helt feil. Det er iallefall ikke lov å ta det inn i landet lengre, husker det ble stor oppstandelse når dette skjedde.
Noe jeg har lurt på er om salvia er det samme som 'salvie' som du finner i butikkhyllene?
Opprinnelig postet av rune420
Noe jeg har lurt på er om salvia er det samme som 'salvie' som du finner i butikkhyllene?
Vis hele sitatet...
Når de ovenfor skriver at det er ulovlig i Norge, hva tror du da?
Vet det, men hvis det bare var ulovlig å innføre, så kunne det jo hende... De hadde jo blå valmuefrø selv om det var ulovlig å innføre en stund.
Hva er salvia?
Salvia er en hallusiogen urt. Av Salvia kan man lage Salvia ekstrakter der du f.eks kan få 10%, 15%, 20% og 25% ren Salvia, disse ekstraktene inneholder etter min oppfattning, diverse løsestoffer i tillegg til Salvia Divinorium A, som er virkestoffet i Salvia.

Hvordan funker det?
Jeg har kun røyket 25% og 20% Salvia ekstrakt, og da kom virkningen før jeg hadde lagt fra meg pipe og bong. Jeg fikk masse hallusinasjoner, og klarte ikke å komme ut av min egen lille verden før virkningen var over.

Jeg har kun testet dette to ganger og den ene gangen var jeg ved verdens ende, den andre gangen vandret jeg rundt i en mørk skog, og ble dratt bortover av nisser med tau.

En kompis trodde sofaen var en bil og kjørte i 300 km i timen, med Drew Barrymore som passasjer

Rusen varer i omtrent 5-15 minutter, og er svært intens, det var en her som trodde at alle var i et hjul og at verden skulle gå under. Salvia er definitivt noe man ikke kødder med!


Er det lovlig i Norge?
Jeg er ikke sikker her, men tror salg er ulovlig, mens bruk fortsatt er lovlig.

Kan det oppdages i pisset(militæret)?
Salvia kan ikke oppdages i dagens pisseprøver.

Hvor mye koster det?
Omtrent 300 kr g. for 20-25% ekstrakt. Da trenger man normalt kun opptil 0.1 g. pr. trekk.


Noe jeg har lurt på er om salvia er det samme som 'salvie' som du finner i butikkhyllene?

Nei, Salvie er et krydder

Salvia er ikke noe man bare tester, man må være godt forberedt og man må under ingen omstendigheter ta det alene. De som vil prøve dette, burde ta en titt innom erowid , det er en meget bra informasjonsside om alskens rusmidler, og anbefales sterkt.
Sist endret av Thysanoptera; 14. januar 2004 kl. 16:54.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
felix_poker: nei, naturensdroger sender ikke til Norge.

Vi skickar INGA varor till NORGE längre. Detta eftersom det är för mycket problem med de Norska myndigheterna som i princip bråkar om allt oavsett vad det är för produkt.
Vis hele sitatet...
Er ikke helt sikker på om det er ulovlig, men mener at det var noe snakk om det var blitt det i høst en gang.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Jeg har sagt dette mange ganger før!

[COLOR=red]ALLE URTER DU BESTILLER GJENNOM NETT BLIR KLASSIFISERT SOM RESEPTPLIKTIGE LEGEMIDLER[/COLOR]
Jeg tok feil når det gjelder droger.nu

Jeg mener fortsatt at Salvia ikke er ulovlig i Norge. Da mener jeg dyrking, besittelse, bruk og salg.

Det aktive stoffet i Salvia er, så vidt jeg vet, Salvinorin. Vanlig salvia (salvia officinalis) inneholder ikke dette.

Noen som vet om noen andre steder i skandinavia som selger salvia divinorum? Ethnoplanet i Danmark har det ikke. Hadde de det ikke før??
nesten offtopic:

Det er mye rart du kan finne i butikker. Fersk muskatnøtt f.eks. er ulovlig, men de solgte det på nille her for ca. et år siden.
Det finnes mange forskjellige arter Salvia, og for så vidt jeg vet, er det bare Salvie Divonorum som egner seg til, ja...

offtopic: necro, på Rema 1000 selger de lystgass :-)
Opprinnelig postet av necro
nesten offtopic:

Det er mye rart du kan finne i butikker. Fersk muskatnøtt f.eks. er ulovlig, men de solgte det på nille her for ca. et år siden.
Vis hele sitatet...
Muskattnøtt er lovlig. De selger det i stort sett alle matbutikker (både pulver og hele nøtter). Det er ikke veldig mange som vet om at det kan gi ruseffekt og hangoveren er så heftig at det ikke er mange som bruker det.
Opprinnelig postet av EmteX
Det finnes mange forskjellige arter Salvia, og for så vidt jeg vet, er det bare Salvie Divonorum som egner seg til, ja...

offtopic: necro, på Rema 1000 selger de lystgass :-)
Vis hele sitatet...

Trodde dette bare ble solgt på Jernvaren o.l... er det krempatroner du prater om eller krembokser med krem i?
▼ ... noen uker senere ... ▼
salvia officinalis har en jeg kjenner tatt. han spiste en god del kapsler, og fikk hallunisasjoner!!
en annen venn av meg fikk kjøpt en stor boks med sånn annen salvia på apoteket for ett års tid siden