Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1340
Hei folk

Har et AKG 712 Pro som jeg bruker i studio, men ser at mange anbefaler forsterker for å få det fulle ut av det!

Er det noe spesielt jeg burde se etter når jeg leter etter forsterker ? Hodetelefonene har 62ohm i motstand, og hva skal forsterkeren ha ?

Takk for evt svar
På mine AKG K601 kjører jeg en rørforsterker. Men det er for det meste mot LP spilleren.

Selv kjører jeg en Ear + fra mapletree audio. Til studiobruk er det ikke optimalt. Men til gamle pink floyd og king crimson plater fungerer det supert.
Selv har jeg brukt Burson HA 160 på 701 med ekstremt bra resultat. Anbefales på det varmeste. Nå har du ikke sagt noe om hva slags budsjett du er på, men om 5000,- er for mye bør du se på Fiio, de matcher bra lydmessig med AKG, kjører selv AKG + Fiio på ene oppsettet mitt.
lol
Trådstarter
Må ha noe som samsvarer godt med hodetelefonene så om det er dyrt må jeg kanskje bare vente litt lenger før det kan kjøpes men det eneste jeg er litt opptatt av er at forsterkeren ikke farger lyden sort of speak om det er relevant. Takker for svar, skal sjekke ut
Shanling PH-100 er også en sinnsykt god match med AKG, du finner det på ebay ( har selv importert fem stykker, ikke noe problem i det hele tatt). Denne kommer på ca. 1600,- om jeg ikke husker feil, den har mye krutt og er solid bygget.
lol
Trådstarter
Okei, men la oss si jeg går for en denon til 3500 kr, er det verdt det? Vil det bli godt merkbart?
lol
Trådstarter
Da ble det Burson HA-160 ser frekt ut, spent på om det låter like frekt
Godt valg, du kommer til å bli meget fornøyd! En forsterker som står seg godt mot mange andre forsterkere til det dobbelte av prisen. Mye krefter og bra med strømreserver, og den leverer også bra på svært lave volum (mange forsterkere sliter litt på lave volum mtp detaljer). En dynamisk og artig "liten" rakker