Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2014
Har bygd meg ny pc, og har enda en god del penger igjen jeg tenkte jeg kunne bruke på ''små'' og nyttige ting til pc'en.

Den består av følgende:


Kabinett: Cooler Master HAF 922 Midi

PSU: Corsair HX650

Hovedkort: Asus Crosshair IV Formula

Prosesssor : AMD Phenom X4 965 Med V8 Kjøler

RAM: Corsair Dominator 1600MHz 4GB CL8

Skjermkort: XFX GTX 275

Harddisk: 1 stk 500GB samsung og 1TB Western digital eller noe sånt noe

Lydkort: Creative SB X-FI Titanium


Får pengene jeg skal bruke i januar, tenkte da at 4Gb ram til, Corsair HX 850/1000 og ett 5970/GTX 580 hadde gjort seg.

Noen som vil gjøre noen endringer? legge til noe?
Du har absolutt ikke noe behov for større PSU.
flach disk!! mer ram!!
Sist endret av mordierhawt; 6. desember 2010 kl. 23:07.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du har absolutt ikke noe behov for større PSU.
Vis hele sitatet...
Njæo.. ikke akkurat nå nei, men er nå jeg har penger liksom skal kjøpe litt nytt og den koster rett over høvdingen så hvorfor ikke, når jeg først skal bestille deler så. kan jo komme til og hive på ett 5970 til i framtiden eller noe, og da går det veldig til helvette med bare 650W

men JA til du under meg! SSD hadde gjort seg!
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Njæo.. ikke akkurat nå nei, men er nå jeg har penger liksom skal kjøpe litt nytt og den koster rett over høvdingen så hvorfor ikke, når jeg først skal bestille deler så. kan jo komme til og hive på ett 5970 til i framtiden eller noe, og da går det veldig til helvette med bare 650W

men JA til du under meg! SSD hadde gjort seg!
Vis hele sitatet...
5970 er jo uansett so yesteryear, 6xxx serien er haugevis mer strømvennlig.
Sitat av mordierhawt Vis innlegg
flach disk!! mer ram!!
Vis hele sitatet...
Skrev jo da ganske tydelig at noe av det første jeg skal gjøre e og hive i 4GB mer ram



AtXbYeA: Jo har hørt det, men NÅR kommer dem egentlig ut? og vil vel ikke klare 2 slike + endel disker osv med bare 650 watt..?

Jo, 5970 er lastyear men liksom.. det ligg ett skritt forran det nyeste fra nvidia.. og er vel det beste kortet, så at det er lastyear har jo fint lite og si da vil jeg si..

Noen andre som har noe og legge til?
Sist endret av ghettokid; 6. desember 2010 kl. 23:16.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
AtXbYeA: Jo har hørt det, men NÅR kommer dem egentlig ut? og vil vel ikke klare 2 slike + endel disker osv med bare 650 watt..?
Vis hele sitatet...
Her er jo et 6870 kort

Når det gjelder stæsj så burde du bruke penger på spill, RAM, Lagringsplass og ihvertfall SSD! Og kanskje mods til kabinettet Evt. kjøpe deg blu-ray leser, minnekortleser eller ta alle de små pengene sammen og kjøpe 6870
Sist endret av Ruudi; 13. desember 2010 kl. 09:07.
Masse Neon lys og vannkjøling!
Beste du kan gjøre er nok å koste på deg en SSD ja, det gir nok mest uttelling i ytelse fremfor mere RAM og bedre GPU i det oppsettet du har.

Kan anbefale Corsair SSD Force Series 2,5" 120GBCorsair SSD Force Series 2,5" 120GB den vil koste deg 1850,- på komplett ATM.

Vist du lurer på å kjøpe billigere SSD disker så ville jeg anbefalt at du ivertfall finner deg en SSD med Sandforce controller. Du kan finne en fin oversikt over SSD med sandforce controllere her : PCper SSD Decoder

Anbefaler virkelig at du kjøper en som er 120GB eller mere, hadde selv en Force 60GB i min bærbare, men den ble nok fort litt for full siden jeg jobber så mye i div. Adobe programmer ( PS, Ill, InD ). Kjører nå selv en Force 120GB og det funker glimmrende som OS disk, men jeg er litt glad jeg har 2 disker i min bærbare så jeg har et sted å legge alt av mine store Raw-filer

Skulle du oppgradere mere så ville jeg tatt GPU før mere RAM, ganske enkelt for at 4GB holder faktisk ganske lenge i en gameing pc. Skal ikke nekte for at det er greit med mere også, men mere FPS og høyere oppløsning går forran mitt krav om mere RAM når man har en så rask disk som en SSD. Du har jo også SATA 6Gb/s på ditt HK så du får jo virkelig utnyttet det en Sandforce SSD er god for ... bare å passe på at når du kobler den til så blir den koblet på AMD SB850 controlleren og ikke di der andre tilkoblingene som er JMicron som er tregere
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Her er jo et 6870 kort

Når det gjelder stæsj så burde du bruke penger på spill, RAM, Lagringsplass og ihvertfall SSD! Og kanskje mods til kabinettet Evt. kjøpe deg blu-ray leser, minnekortleser eller ta alle de små pengene sammen og kjøpe 6870
Vis hele sitatet...

Spill laster jeg som oftest ned, og OM spillet er bra kjøper jeg det

Ram skal jeg kjøpe, men mods til kabinettet? som hva mener du ? har 3x200mm vifter med rødt lys i.

Blu-ray er absolutt ikke ett alternativ engang..

Og hvorfor kjøpe 6870? sa jo at jeg skulle kjøpe 5970/gtx 580? eller at jeg venter til 6970 kommer ut ( om det er bedre enn 5970? )

Også skal det en ssd i maskin så fort pengene strømmer inn!
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Beste du kan gjøre er nok å koste på deg en SSD ja, det gir nok mest uttelling i ytelse fremfor mere RAM og bedre GPU i det oppsettet du har.

Kan anbefale Corsair SSD Force Series 2,5" 120GBCorsair SSD Force Series 2,5" 120GB den vil koste deg 1850,- på komplett ATM.

Vist du lurer på å kjøpe billigere SSD disker så ville jeg anbefalt at du ivertfall finner deg en SSD med Sandforce controller. Du kan finne en fin oversikt over SSD med sandforce controllere her : PCper SSD Decoder

Anbefaler virkelig at du kjøper en som er 120GB eller mere, hadde selv en Force 60GB i min bærbare, men den ble nok fort litt for full siden jeg jobber så mye i div. Adobe programmer ( PS, Ill, InD ). Kjører nå selv en Force 120GB og det funker glimmrende som OS disk, men jeg er litt glad jeg har 2 disker i min bærbare så jeg har et sted å legge alt av mine store Raw-filer

Skulle du oppgradere mere så ville jeg tatt GPU før mere RAM, ganske enkelt for at 4GB holder faktisk ganske lenge i en gameing pc. Skal ikke nekte for at det er greit med mere også, men mere FPS og høyere oppløsning går forran mitt krav om mere RAM når man har en så rask disk som en SSD. Du har jo også SATA 6Gb/s på ditt HK så du får jo virkelig utnyttet det en Sandforce SSD er god for ... bare å passe på at når du kobler den til så blir den koblet på AMD SB850 controlleren og ikke di der andre tilkoblingene som er JMicron som er tregere
Vis hele sitatet...




Sa jo at GPU, ram og det skal oppgraderes uansett :P

Er småting, casemods fek.s jeg tenkte på gpu, ram og ssd blir det nok uansett i starten av januar/februar
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Spill laster jeg som oftest ned, og OM spillet er bra kjøper jeg det

Ram skal jeg kjøpe, men mods til kabinettet? som hva mener du ? har 3x200mm vifter med rødt lys i.

Blu-ray er absolutt ikke ett alternativ engang..

Og hvorfor kjøpe 6870? sa jo at jeg skulle kjøpe 5970/gtx 580? eller at jeg venter til 6970 kommer ut ( om det er bedre enn 5970? )

Også skal det en ssd i maskin så fort pengene strømmer inn!
Vis hele sitatet...

Hvorfor kjøpe 6870? Av de testene jeg har sett kommer det bedre ut enn 5970, derfor. Og GTX 580 kommer bedre ut enn begge to.
Prøv og søk 5970 vs gtx 580 du

Dem står rimelig likt, 5970 forran noen steder, og gtx 580 forran noen steder.

mulig 6870 er bedre i crossfire, men 6870 1 stk 6870 vs 1 stk 5970? da er 5970 best, er jeg rimelig sikker på..
Sist endret av ghettokid; 13. desember 2010 kl. 12:46.
Kan jo vurdere om du vil ha flere skjermer da, Eyefinity ser smuud ut

http://www.hardware.no/artikler/vi_t...yefinity/75217

Og skjermer er billig på komplett nå!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710

Og bluray spiller har jeg i min pc, bruker det noen ganger men har ofte film fra andre kilder... men alikavel kjekt

Vil anbefale ssd, er så deilig med raskt OS!
nja.. flere skjermer.. bruker en 42'' med ett helvette av høyttalere rundt
Okei:P
Da vil jeg kanskje anbefale en god stol som du kan lene deg tilbake å se på film i
dobbeltseng med ekstra madrass til ryggen på veggen..<3
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Masse Neon lys og vannkjøling!
Vis hele sitatet...
Æsj.

Kanskje bare jeg som ikke liker det..
Sitat av OlavGal Vis innlegg
Æsj.

Kanskje bare jeg som ikke liker det..
Vis hele sitatet...

Vannkjøling er jo greit det da, men og proppe dataen full av neonlys.. nei, lys i vifter derrimot er helt greit. men masse lysrør og drit, neitakk
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Njæo.. ikke akkurat nå nei, men er nå jeg har penger liksom skal kjøpe litt nytt og den koster rett over høvdingen så hvorfor ikke, når jeg først skal bestille deler så. kan jo komme til og hive på ett 5970 til i framtiden eller noe, og da går det veldig til helvette med bare 650W

men JA til du under meg! SSD hadde gjort seg!
Vis hele sitatet...
Har du penger så kjøper du HAF X ikke ny PSU.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Har du penger så kjøper du HAF X ikke ny PSU.
Vis hele sitatet...
Why? Er knallfornøyd med HAF 922 er rimelig nytt og
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Why? Er knallfornøyd med HAF 922 er rimelig nytt og
Vis hele sitatet...
Og hvorfor skal du kjøpe ny PSU da?
Sitat av Xernox Vis innlegg
Og hvorfor skal du kjøpe ny PSU da?
Vis hele sitatet...
Tenkte at ettersom at jeg først skal kjøpe inn ting, så hvorfor ikke ny strømforsyning og? Etterhvert blir det nok enda ett av grafikk kortet jeg skal kjøpe.. og da holder ikke 650W
Jeg har en PSU på 500W, den holder til en 6870 alene. Da tror jeg din 650W holder fint nok til to 6870/69xx.
Jeg ville prioritert en SSD (om du ikke har)
EDIT: SÅ hadde jeg kanskje kjøpt en H70, vann er veien å gå
Også x6 kjernet AMD.
Sist endret av Xernox; 13. desember 2010 kl. 16:28.
6 kjernet er unødvendig, da ingen / få spill bruker mer enn 4. ssd skal jeg ha, vannkjøling og etterhvert.
69xx.. når kommer det egentlig ut? 6970 er ikke ute enda iallfall?
Jeg tror 6970/6990 lanseres rundt jul og skal slå det nvidia kommer med. Har ikke lest så mye om det så er ikke sikker.
Igjen så spør jeg da, du syns en ny PSU er mer nødvendig enn 6 kjerners? Jaja ;o
ja, syns større psu er mer nødvendig enn 6 kjerners. for alt jeg driver med som virkelig krever noe av maskin er gaming. og da 6 kjerner ikke blir brukt ser jeg ikke hvorfor jeg skal ha det enda større psu derrimot kan være greit og ha om jeg går for sli/crossfire
Noen andre som har noe og legge til?
- SSD
- Vannkjøling
- Viftekontroll
- 2x 6870 kort

er det egentlig snakk om mye penger? og har du alt av annet PC utstyr? Høyttalere? Mus? Headset? Tastatur? Skjerm? Musmatte?
Sitat av GreenRay Vis innlegg
- SSD
- Vannkjøling
- Viftekontroll
- 2x 6870 kort

er det egentlig snakk om mye penger? og har du alt av annet PC utstyr? Høyttalere? Mus? Headset? Tastatur? Skjerm? Musmatte?
Vis hele sitatet...
Mye og mye penger, kan vel bruke opp mot 8-9 tusen

Har høyttalere, 42'' skjerm, mus, tastatur, musematte og alt det
Viftekontroll har jeg og
og du er fornøyd med alt det der? og du vill ikke gå over til Razers beste gamingutstyr? (Mamba, Megalodon, Megasoma og BlackWidow Ultimate) ville kjøpt ett annet kabinett, kanskje ett LianLi?
Har det jeg trenger av utstyr
Er sykt fornøyd med kabinettet jeg har