Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1021
Hei. Nå synes jeg selv at jeg har kommet litt enger innen musikkproduksjon, så hva syns dere jeg bør gjøre bedre nå fremover.

Her er en link til min nyeste låt, gjerne lik låta om dere liker den, hadde satt pris på det

Link: http://www.youtube.com/watch?v=56fkXMJ90fs
synes låta var fin å høre på , trur den blir enda bedre med noen som synger
DJ Exebitz
Trådstarter
34 3
Takk takk Ja kansje det

Men problemet er ---> Tekst
Du burde sette deg litt inn i equalizing, for det virket veldig monotont.

En del effekter som fading, reverb osv hadde heller ikke gjort noe, og nå vet jeg ikke helt om du har gjort det, men prøv å kjør med andre vstier enn bare nexus også, for de som har holdt på en stund så blir det fort lett å gjenkjenne lyder. (Siden du skriver du er så glad i nexus i signaturen, hehe.)

Og forresten, hvorfor kaller du deg DJ under produksjonsnavnet? Er du DJ også?
DJ Exebitz
Trådstarter
34 3
Hehe, glem nexus, nexus suger. Har bare brukt sylenth jeg Skal fikse signaturen min. Har en plan om å bli Dj også Så jeg kaller meg bare DJ Exebitz. Har ikke fada så mye på denne låta, men skal re mikse/produsere låta når jeg får tid. kansje du kunne ha hjulpet meg litt om du hadde giddet? Nei, jeg er ikke noe særlig flink i equalising, men prøver meg frem.
Fokusér mye på lydbilde (hvor ryddig oppsett du har av instrumenter og klangbilde), mixing (volum-nivåer på forskjellige instrumenter, trommer, equalizing etc) og mastering (compressor, stereo-expander, mer equalizing).

Har ingen gode linker og sånt som jeg kan tipse om, men av erfaring er det MYE som blir jævlig mye bedre av at du lærer deg basics med compressor, equalizer og sidechaining av compressor (must for electro, dance og slikt).

Bare å søke på nøkkelord fra det jeg har skrevet her, så skal du se at det er MASSE å velge mellom på youtube

Det melodiske og slikt høres forsåvidt helt ok ut, så jeg tror det du bør prøve å lære først er det jeg har nevnt her
Da blir det så mye bedre helhetlig inntrykk, og melodiene får mye mer punch og feel om du har gjort ting riktig
Lykke til videre!
DJ Exebitz
Trådstarter
34 3
Takk, den er grei