Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1658
Har vært i LAR i en del år nå, og det har vært reine helvete, og det har kun blitt verre og verre. Møkka lei. De gang etter gang uten grunn tvinger meg ut tilbake på dop. Jeg samarbeider og gjør det de krever - likevel blir jeg møtt med intet annet enn resistens og feilbehandling - de er rett og slett ekstremt uforsvarlige. Å si at de leker med livet mitt er en underdrivelse. Helvete heller
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ingen erfaring fra LAR, men har inntrykket av at det å gå på LAR krever et visst nivå av egen vilje til å slutte. Man går ikke på LAR for å kunne få noe å ruse seg på gratis. Poenget med LAR er at det skal hjelpe deg med å slutte, og da må du selv også sette inn en innsats.

Du sier at LAR tvinger deg ut på dop igjen, hva legger du i det? At de gir deg feil medisin? Kan det være fordi du forventer å få en medisin du kan bli ruset på? Da er du nødt til å gjøre noe med den psykiske avhengigheten av å ruse deg. LAR behandler i utgangspunktet den fysiske avhengigheten. Det virker som at du er frustrert fordi du ikke lovlig og gratis kan ruse deg på legemidlene du får av LAR.
Sitat av Intravenøsa Vis innlegg
De gang etter gang uten grunn tvinger meg ut tilbake på dop. Jeg samarbeider og gjør det de krever - likevel blir jeg møtt med intet annet enn resistens og feilbehandling - de er rett og slett ekstremt uforsvarlige.
Vis hele sitatet...
Hva med å utdype litt slik at det faktisk går an å gjøre seg opp en mening om hva det er som foregår?

Du har åpenbart problemer med Heroin, og dette får du substitusjonsbehandling for, sant? Metadon eller Subutex?
Hva er det som gjør at behandlingen du får nå er så grusomt dårlig at du tvinges til å bruke dop?
Misbruker du andre ting ved siden av?

Du sier du gjør det de krever. Nøyaktig hva krever de for at du skal oppfylle kriteriene for behandling? Jeg ser at du tidligere har skrevet tråder om aktiviteter som ikke akkurat regnes som ideelle om målet er å bli rusfri.
Sist endret av krystallkongen; 7. oktober 2021 kl. 16:03.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hva med å utdype litt slik at det faktisk går an å gjøre seg opp en mening om hva det er som foregår?

Du har åpenbart problemer med Heroin, og dette får du substitusjonsbehandling for, sant? Metadon eller Subutex?
Hva er det som gjør at behandlingen du får nå er så grusomt dårlig at du tvinges til å bruke dop?
Misbruker du andre ting ved siden av?

Du sier du gjør det de krever. Nøyaktig hva krever de for at du skal oppfylle kriteriene for behandling? Jeg ser at du tidligere har skrevet tråder om aktiviteter som ikke akkurat regnes som ideelle om målet er å bli rusfri.
Vis hele sitatet...
Jepp, du trenger å utdype her. Det finnes utallige eksempler på dårlig behandling hos LAR, men at de bare er dritt og faen ta dem holder lissom ikke.

Jeg er i LAR selv og har blitt behandlet meget godt vil jeg si, med unntak av litt kommunikasjonssvikt her og der, men sånt skjer jo. Og som krystallkongen skriver så er jo LAR også et sted for folk som faktisk ønsker å endre på ting, ikke bare få medisiner gratis uten at de spør om ting og tang og kanskje krever en kontroll hvis de tviler på deg.

Selv har jeg sluppet både urinprøver og spyttprøver, med unntak av da jeg tok et par spyttprøver frivillig for å bevise at det jeg sier er sant. Er det derimot full kræsj med behandler, psykolog eller lege så må du kreve bytte. Det er lov, og ikke uvanlig. Man klaffer ikke med alle. Lykke til
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå er det feil å si at LAR er bare for de som ønsker seg et rusfritt liv eller å bli rehabilitert

LAR er mye, om ikke mest, skadereduksjon, det er ikke et krav å være uten side misbruk for å få medisinen sin, men det fører til en strengerehenteordning.

Nå er det desverre veldig ulik praksis i LAR avhengig av hvor du bor hen i landet.

Et godt tips kan være å.få hjelp av en brukerorganisasjon, som.feks ProLar. De har inngående kjennskap til lover og retningslinjer og kan slå i bordet viss det trengs.