Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1564
Jeg lurer på hva de beste løsningene er for å forhindre at en brannalarm utløses ved røyking inne. Og da tenker jeg bare på beste løsninger ved å dekke over brannalarmen. Hva bør man bruke?
Gladpack og maskeringsteip…
Og det vil da gjøre at brannalarmen ikke utløses ved røyking?
Brødpose og et strikk du funker også fint
Spørs veldig hvilken røykføler som sitter i taket. Moderne utgaver løser ut i feil / alarm når de blir dekket til
Andre utgaver vil ikke løse ut på røyking i det hele, og dermed ikke være behov for å dekke til.

Er det snakk om en enkel sak på batteri, så kan den bare plukkes ned mens du holder på.

Så for å kunne gi et godt svar, må man nesten vite hvilken type det er snakk om.

Skal du fysisk dekke til, så er slike blå sokker (byggesokker) svært effektive og fås til en billig penge på de fleste byggevare-sjapper.
Det er seriekblet så kan ikke ta av batteriet. Da går hele bygget av.

Jeg visste ikke at de kunne føle at de blir dekket over? Hvordan finner jeg ut?

Navn på brannalarmen: Autronica - Optical smoke detector
https://product.autronicafire.com/pr...tectors/smoke/

Du kan se om du finner den aktuelle typen her og lese i databladet hvilken funksjonalitet den har.
Alle de ser helt lik ut som den jeg har desverre. Tror den jeg har er gammel, da den er grå og det står litt annerledes skrift på den. Men, ser ikke ut som de merker om de blir dekka over. Det betyr at jeg trygt kan ta en pose over alarmen og ta en røyk uten å få noia?
Hva er det som er så galt med å gå ut å røyke? Feks på balkongen? Da slipper du problemet. Eller som andre har nevnt tidligere: stå under kjøkken-avtrekket.

Tenk også på hva som kan skje om du er svimete og mister siggen og noe begynner å brenne. Det kan potensielt ta livet av naboene dine da brannvesenet ikke rekker fram. Beklager å være gledesdreper men dette brenner (!!) jeg for!. Unnskyld metaforen.
Har ikke balkong. Har felleskjøkken så det går ikke. Bor i sentrum også.
Jeg spør om beste måte å dekke over, vet jo at det ikke er lurt
Autronica BHH har ikke Anti-mask (tildekkings sensor)
En kondom gjør susen