Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5217
Sitter her og er så rastløs. Har ingen obligasjoner på de neste ukene siden jeg har byttet jobb. Det er bare mandag men jeg har lyst til å gå på byen og hive i meg xanax og sniffe cola. Eller gjøre 1000 andre ting som ikke er fornuftige.

Noen som er i samme eller vært i samme bås som har noen tips
Få deg interesser som ikke er kompatible med rusbruk.
Lær deg et instrument. Det gir en helt sinnsykt mestringsfølelse og er bare et helt fantastisk tidsfordriv.
Du må bytte ut rusen med noe du likte før du begynte med rus. Trening, skole, hobbyer som fallskjerm hopping, klatring, skyte klubb, politikk. Mennesker er vanedyr, gjør du noe sunt uten rusmidler blir det en rutine til slutt og blir dermed en vane.
Sitat av yomomma Vis innlegg
Du må bytte ut rusen med noe du likte før du begynte med rus. Trening, skole, hobbyer som fallskjerm hopping, klatring, skyte klubb, politikk. Mennesker er vanedyr, gjør du noe sunt uten rusmidler blir det en rutine til slutt og blir dermed en vane.
Vis hele sitatet...
Har allrede hobbyer, problemet er at jeg mens jeg trener eller holder på med noe produktivt så tenker jeg på å ruse meg. Er som en brælete 2åring i hodet mitt. Føles ut som at jeg er i krig med meg selv
Legg deg i senga og vær i følelsen til det går over. Kan gå fort eller kan ta mange dager, uker.
For meg så hjalp det å lage et veddemål sammen med en kompis. Jeg har hatt et weed-problem med daglig røyking i alt for mange år.
Han har begynt å utvikle et alkoholproblem. Så vi ble enige om å kjøre hvit september. Altså ingen alko, ingen weed, ingenting. Det eneste vi har tillatt er mikrodosering av sopp, etter Paul Stametts protokollen med niacin og ions mane, da det skulle hjelpe med å bygge nye nervebaner. Hvis en av oss failer skylder vi den andre 500 kr. Har funger ypperlig så langt. Det at man står til ansvar for en annen og også at man mikrodoserer sopp føler jeg virkelig hjelper. Er den lengste nyktre perioden jeg har vært i på flere år.
Jeg vet akkurat hva du snakker om, trådstarter. Det eneste som hjalp for meg var å ta en dag av gangen. Hva mener jeg med en dag av gangen?

Det er at du skal unngå å tenke på hva som skjer de neste dagene, den neste uka, den neste måneden, det neste året.

Du skal kun tenke på idag. Denne dagen klarer du å gjennomføre uten rusmidler. Bare idag! En dag!

Legg deg og sov, vær glad for at du ikke ruset deg idag.

Når du våkner igjen, kanskje du kan gjøre det samme igjen? Ingen rusmidler den dagen heller, det er bare snakk om maks 24 timer uten rusmidler. Ikke tell dager eller noe som helst. Bare fokuser på denne ene dagen.

Plutselig er det sommer igjen, og du sjekker appen som har telt antall dager. What, har jeg klart å la være å ruse meg hver dag i ett år? Betyr det at jeg har vært rusfri i ett år?

Den trangen til å ruse degforsvinner også ganske raskt om du klarer å ta en dag av gangen. Til slutt har du virkelig ikke lyst lenger. Unngå gjerne andre rusmidler som f.eks. alkohol i samme slengen.

Det var det jeg gjorde. Jeg valgte selv å gå tilbake til alkohol etter mer enn 1 år som rusfri, og endte med å kutte ut den også til slutt.

Husk at når du først har vært rusavhengig, så er du alltid det. Ikke prøv å begynne igjen, det går alltid galt.

Mvh. tidligere rusavhengig i mange mange år.
Sist endret av Tysteren; 22. september 2021 kl. 07:46.
Hvis du ikke har disiplin nok uten rus, så ville jeg faktisk lagt meg inn på rusbehandling i minst 6 måneder eller mer. Da har du trygge rammer rundt deg, urinprøver hver uke, rutiner, rydding/vasking, sunn variert mat, være sosial. Altså distrahere deg selv fra rusen/rustanker/russug.

Jeg var ferdig i behandling i sommer i 9 mnd. Hadde ikke sjans å gå uten en dag å ruse meg før jeg la meg inn. Det var et helvette, men verdt det. Nå har jeg mye mer kontroll, og klarer faktisk å prioritere hverdagen før jeg røyker en joint på kvelden. Alkohol smaker dritt, så jeg drikker ikke mer, speed og mdma brekker jeg meg av. Kokain er uaktuelt og dyrt. Sliter mest med suget etter opiater, men hvis du spiller en film i hodet ditt at du ruser deg, hvor godt det var, så blir du dårlig og får nedtur, ikke får sove, spise eller være opplagt. Vær med folk som ikke ruser seg er noe av det viktigste.
Har en venninne som var ganske i samme situasjon som deg, hun fikk antabus av legen sin.
Da kan du ikke drikke alkohol, blir drit syk.
Hvis det er alkohol som leder deg til andre stoffer...så er det verd å ta det en periode. Riktig nok må du ville å ta antabus hver dag...og må stoppe opp en del dager på de før det er trygt å drikke igjen. Hjelper mot spontan fylla hvertfall..

Er ikke viljen sterk nok så kan kanskje dette verdt en løsning =)
Her er det bare rusfri tid som gjelder.

Hjernen trenger tid til å restituere seg og "kalibrere" seg.

Hvis du klarer å bite sammen tenna i en mnd tid uten noe rus, så begynner de små tingene i livet å gi glede igjen.
Sitat av Ræv101 Vis innlegg
Du må suge den lille kjppdriten du gar.
Vis hele sitatet...
Flink du..

Tilbake til topic. Mine anbefalinger er tid, gode mennesker rundt deg og mosjon. Jeg heier på deg!
Stopp Cola, ta en Xanax om du får abstinenser. så stopp. så lenge du klarer. Lykke til
Sitat av BearSleeps Vis innlegg
Stopp Cola, ta en Xanax om du får abstinenser. så stopp. så lenge du klarer. Lykke til
Vis hele sitatet...
Har ikke tatt noe rusmiddler på flere uker liksom. Har ikke noe benzo abstinenser, har bare en syklig trang plutselig, men den følelsen har daua ned nå da. Klarte å si nei til å gå ut på byen på fredag og lørdag. Hadde jeg gått ut på byen ville jeg ha endt opp på et nach med folk jeg ikke kjenner og sniffe cola/amf til fuglene tvittrer.
Sitat av Sitronbrussomsm Vis innlegg
endt opp på et nach med folk jeg ikke kjenner og sniffe cola/amf til fuglene tvittrer.
Vis hele sitatet...
Finnes ingen verre følelse enn den man får når det begynner å bli lyst ute og man holder på å bli edru/komme ned etter å ha holdt på sånn der. Fy faen!
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Finnes ingen verre følelse enn den man får når det begynner å bli lyst ute og man holder på å bli edru/komme ned etter å ha holdt på sånn der. Fy faen!
Vis hele sitatet...
Husker noen av vgs dagene. Ligge i å vri seg i senga mens mann bader i svette i håpet om søvn. Så hører du fuglene, så hører bil dører som smeller igjen og den grøssinga du får. Skolen må du må uansett på visst ikke får du ikke karakter i faget. Noen av de skole dagene helvette. Klarte ikke å si hei til folk engang, og ikke snakk om noiaen. Var som alle stirra gjennom sjela mi.

Fyfaen hvor glad jeg er for at de tidene er over.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har måttet kutte kontakten med alle rusrelasjonene mine på permanent basis. Det er tungt og ensomt og skummelt men jeg er heller helt alene en stund fremover i tid nå, framfor å leve i et sant helvete resten av livet. De var ikke mine venner uansett
Sist endret av Hidden_sniper; 10. oktober 2021 kl. 20:54.