Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2408
Heisann!

Skal kjøpe meg en ny datastol og driver og ser på utvalget. Ser etter noe ish som en ergochair. Ønsker ikke å kjøpe en "gamingstol" som er overpriset og dårlig kvalitet.

Ønsker noe som
Sihoo V1
ergochair 2
Sihoo M57

Kan jeg få f.eks kjøpt noen av disse i norge?

Takker for tips og råd
Finner ingenting på norske sider om dem. Sihoo virker å være fra australia. Det fine med det er jo at aud fortsatt er noe gunstig. Den siste du listet kommer på litt over to og ett halvt med kjapp hoderegning. Pluss frakt naturligvis. Og der har du et av drawbackene med australia. Det ligger så satans langt vekk og har hav på alle kanter. Så det kan ta litt tid å få sendt store og tunge pakker fra Australia og hit. Men umulig er det ikke, det bare tar litt tid.

Det så ikke ut som nettsiden deres kalkulerte frakt til andre land. Det trenger ikke bety at de ikke eksporterer direkte til utenlandske kunder. Så du får nesten kontakte dem og be de undersøke fraktkostnader hjem til deg. Om de ikke vil hjelpe deg så får du se etter tjenester likt feks jet carrier som mange bruker når de handler varer fra USA. Det finnes løsninger.

Hva er årsaken til at du fant Sihoo? Har de gjort det veldig bra i tester mot andre kontorstoler? Eller har du sett og prøvesittet de selv kanskje? De ser veldig behagelige ut.

Men kontorstol i mesh ar jo eksistert i noen år nå. Så kanskje er det mer gunstig om du forsøker å kjøpe deg en tilsvarende stol fra en nordisk produsent? Ja jeg skjønner at prisen blir langt høyere, men det selges jo ofte brukte kontorstoler feks på finn.no. Kanskje noe bra dukker opp i din prisklasse som er ennå bedre enn stolene fra australia? For du må jo også regne inn frakten pluss at du må legge på norsk mva på totalprisen. Så den stolen til 399 aud koster deg sikkert minst 5.000 kroner når du får den levert. Til den prisen bør det være mye bra å velge mellom, og spesielt om du kan tenke deg en brukt stol.
Sist endret av _abc_; 12. august 2021 kl. 03:53.
Trådstarter
57 2
Skjønner det du sier!

Har du testet noe som er til å anbefale?

Takk for alle tips, erfaringer og anbefalinger?
Jeg vil bare skyte inn en liten kommentar angående gaming stoler som er min erfaring, for 4-5 år siden gikk jeg til innkjøp av en gaming stol fra komplett , en av de bedre med utrolig mange gode anbefalinger ga 2-3K stolen ser utrolig rå ut og du kan ligge / stille inn akuratt hvordan du ønsker den men om man sitter i 3-4timer å spiller er det overhodet ikke noe behagelig med en gaming stol, når jeg tipper 10-12 timer så forbanner jeg meg over at jeg kjøpte gaming stol.
Kontor stolen jeg hadde tidligere var så mye bedre for rygg/nakke etc.

Jeg føler eneste positive med gaming stol er at det ser jævlig kult ut, men komfortabel er den ikke. Å ikke finn på å kjøpe skinn , aldri svettet så mye av en stol å fått så ekkel lukt. Stolen er en Sive.

Snakket med flere andre på discord som har samme erfaring.
Sorry om dette er litt offtopic for deg, følte bare jeg måtte lufte min frustrasjon over "gaming"stoler
Bruker stoler fra Ergohuman på min arbeidsplass.

Akkurat denne modellen bruker vi som 24 timers stoler i 3-skift ordning:
https://frostvik.no/kontorstoler/713...torstoler.html

Jeg opplever denne som komfortabel nok til å overleve en 8-9 timers arbeidsdag uten problemer.
Kvaliteten på selve stolen vil jeg også si er meget bra. Gode justeringsmuligheter har den også.
Jeg føler eneste positive med gaming stol er at det ser jævlig kult ut, men komfortabel er den ikke. Å ikke finn på å kjøpe skinn , aldri svettet så mye av en stol å fått så ekkel lukt.
Vis hele sitatet...
Gaming stoler ass. Mye hype men det er vel alt? Mesh kontorstoler er helt fantastisk behagelig fordi en blir ikke svett selv etter mange timer i stolen.

Det er jo flere norske kontorstoler. Og noen svenske og danske. I farten kommer jeg bare på Haag av de norske. For noen år siden så var vel en liten kontorstol hype på det amerikanske merket Herman Miller. De fikk masse skryt og ble eller blir fortsatt solgt i Norge. Tror de hadde flere modeller i mesh. Prisen var dog høy, men sjekk på finn.no, nå bør det vel finnes noen brukte til en god pris?

Du kan jo ta en titt på denne, om de ikke selges i Norge så er det i det minste veldig enkelt å bestille varer fra usa, feks med jet carrier.

https://youtu.be/BCHr4NDTLO8
Sist endret av _abc_; 15. august 2021 kl. 05:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ville heller kjøpt en god, pent brukt kontorstol. Personlig har jeg en hjelpemiddelsentral-gamlisstol (med håndbrekk og gigahjul) og den er mer komfortabel enn de samtlige andre jeg har prøvd. Fant den i en kontainer, var tung å dra hjem, men absolutt verdt det. Kjøp stoler fra de som lager stoler og ikke RGB-produsenter som lisensierer logoen sin til laveste tilbyder. HÅG og Herman Miller var vel det jeg vurderte først, ligger massevis ute på div. bruktmarkeder.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Staples har greie kontorstoler med mesh. Kjøpte en som heter Aero etter anbefaling på nettet. Er bedre enn en gaming stol, men høyden på bordet har også mye å si for hvor ergonomisk du kan få det.
Den har justering så man skal få støtte i korsryggen, men har aldri merka at den gjorde no forskjell. Kosta to tre tusen tror jeg.
Sist endret av Bothrops; 15. august 2021 kl. 17:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
57 2
Sitat av HanDuVet Vis innlegg
Jeg vil bare skyte inn en liten kommentar angående gaming stoler som er min erfaring, for 4-5 år siden gikk jeg til innkjøp av en gaming stol fra komplett , en av de bedre med utrolig mange gode anbefalinger ga 2-3K stolen ser utrolig rå ut og du kan ligge / stille inn akuratt hvordan du ønsker den men om man sitter i 3-4timer å spiller er det overhodet ikke noe behagelig med en gaming stol, når jeg tipper 10-12 timer så forbanner jeg meg over at jeg kjøpte gaming stol.
Kontor stolen jeg hadde tidligere var så mye bedre for rygg/nakke etc.

Jeg føler eneste positive med gaming stol er at det ser jævlig kult ut, men komfortabel er den ikke. Å ikke finn på å kjøpe skinn , aldri svettet så mye av en stol å fått så ekkel lukt. Stolen er en Sive.

Snakket med flere andre på discord som har samme erfaring.
Sorry om dette er litt offtopic for deg, følte bare jeg måtte lufte min frustrasjon over "gaming"stoler
Vis hele sitatet...

Skjønner akkurat hva du mener! Fint å få ut litt🙂

Sitat av Eplejus Vis innlegg
Bruker stoler fra Ergohuman på min arbeidsplass.

Akkurat denne modellen bruker vi som 24 timers stoler i 3-skift ordning:
https://frostvik.no/kontorstoler/713...torstoler.html

Jeg opplever denne som komfortabel nok til å overleve en 8-9 timers arbeidsdag uten problemer.
Kvaliteten på selve stolen vil jeg også si er meget bra. Gode justeringsmuligheter har den også.
Vis hele sitatet...
Denne skal jeg notere meg, akkurat noe sånt jeg ser etter! Betaler heller 3 løk ekstra for noe sånt enn en gaming stol med rææl kvalitet. Takk for tipset

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Staples har greie kontorstoler med mesh. Kjøpte en som heter Aero etter anbefaling på nettet. Er bedre enn en gaming stol, men høyden på bordet har også mye å si for hvor ergonomisk du kan få det.
Den har justering så man skal få støtte i korsryggen, men har aldri merka at den gjorde no forskjell. Kosta to tre tusen tror jeg.
Vis hele sitatet...
Så ikke dummen ut den heller! Takk for tipset
Sist endret av rødrev; 16. august 2021 kl. 22:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
På mange steder jeg har jobbet har vi hatt ulike modeller fra kinnarps. Jeg har vært veldig fornøyd med disse, og de virker solide og holdbare.
Sist endret av etse; 22. august 2021 kl. 10:07.
Trådstarter
57 2
Sitat av etse Vis innlegg
På mange steder jeg har jo vet har vi hatt ulike modeller fra kinnarps. Jeg har vært veldig fornøyd med disse, og de virker solide og holdbare.
Vis hele sitatet...
Har ut som solide saker. Hvilken modell har du?
Trådstarter
57 2
https://www.kjellmann.no/search/Herm...rder=price_asc

Jeg ser jo også her at man får en herman miller til en OK pris og som er kjent for sin kvalitet osv..

https://www.kjellmann.no/kontor-og-k...rstell-mineral

Men sender seff ikke til Norge. Har sendt mail tho

Men ønsker no alla herman miller embody ish. Det er seff et pluss at den ikke koster 12 ++ men betaler heller for kvalitet. Greit med noe som er bra stol for pengene også
Sist endret av rødrev; 22. august 2021 kl. 01:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.