Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4727
I følge tradisjonell media i USA har en kvinne blitt arrestert for incest med sin egen mor. Etter at lydopptak av denne personen dukket opp der "hun" innrømmet at hun brukte sin penis når hun voldtok sin senile mor.
https://nypost.com/2021/08/04/youtub...t-with-mother/
Regner med at uttalen blir utvidet siden offeret har flerer ganger blitt sett på video og var helt klart ikke helt med.
Kvinner og jenter som leser dette, hva føler dere når media sier at det var en kvinne, som brukte sin penis til å voldta?
Det ser ut som all Amerikansk media omtaler denne personen som "hun".
Er vi på vei et sted der ordene hun og han mister betydning?
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Kvinner og jenter som leser dette, hva føler dere når media sier at det var en kvinne, som brukte sin penis til å voldta?
Vis hele sitatet...
Hva jeg føler når jeg leser om en voldtekt? Ikke indignasjon over hvilket pronomen gjerningspersonen foretrekker i alle fall.
Helt sykt.. "kvinne" voldtok med sin egen penis... må bare le.
Blir vel satt i kvinnefengsel også da, rene paradiset for en slik person vil jeg tro.
For alle som er opptatt av internetkultur, så har dere sikkert hørt om personen tidligere, Chris-can aka Christian Weston Chandler. Det er snakk om misbruk av hans demente mor, og det er et ganske horribelt lydklipp hvor han innrømmer hva han gjorde https://youtu.be/OeiymfweViM
Sitat av *pi Vis innlegg
Hva jeg føler når jeg leser om en voldtekt? Ikke indignasjon over hvilket pronomen gjerningspersonen foretrekker i alle fall.
Vis hele sitatet...
Du misforstår.
Dette handler ikke om hvilket pronomen man foretrekker. Dette handler om mange ting. Foreksempel erosjon av kvinners rettigheter og sikkerhet.
I kvinnefengsel i flere stater i USA og også i Kanada har kvinnelige innsatte opplevd å fått en ny celle-venninne, for så å oppdage at denne "kvinnen" har testikler og fullt fungerende penis mellom beina som de da bruker til å voldta med.
Jeg håper for Guds skyld du ikke noen gang får behov for å overnatte i i krisesenter der menn blir tillatt adgang til kvinneavdelingen. Eller at du må sone i et fengsel som huser menn blandt kvinnene i kvinneavdelingen.
Det ser ut til at du ikke er villig til å gi dine medsøstre den samme tryggheten. Synd.
Tror du kan ta det med ro arex, chris-chan er foreløpig i et mannefengsel og havner nok opp på institusjon til slutt.
For de som har masse tid til overs, her er en rund 40 timer lang dokumentar om chris chan https://www.youtube.com/watch?v=zgxj...HnfMOeAnjBdSNm
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Du misforstår.
Dette handler ikke om hvilket pronomen man foretrekker. Dette handler om mange ting. Foreksempel erosjon av kvinners rettigheter og sikkerhet.
I kvinnefengsel i flere stater i USA og også i Kanada har kvinnelige innsatte opplevd å fått en ny celle-venninne, for så å oppdage at denne "kvinnen" har testikler og fullt fungerende penis mellom beina som de da bruker til å voldta med.
Jeg håper for Guds skyld du ikke noen gang får behov for å overnatte i i krisesenter der menn blir tillatt adgang til kvinneavdelingen. Eller at du må sone i et fengsel som huser menn blandt kvinnene i kvinneavdelingen.
Det ser ut til at du ikke er villig til å gi dine medsøstre den samme tryggheten. Synd.
Vis hele sitatet...
I kvinnefengsel er jeg sikker på at de også opplever å dele celle med deres nye celle-venninde med penis uten å bli voldtatt også. Problemet er vel heller at man har dobbeltceller som man potensielt må dele på tross av at folk er registrerte sexforbrytere. Det er dette som er betenkelig.

For å snu på flisa: hvordan hadde det blitt om noen enkelttilfeller skulle ført til store omveltninger og alle de transpersonene som ikke er dømte sexforbrytere ble nødt til å sone i avdelinger med bare menn? Tror du det ville ført til flere eller færre voldtekter?

Det er allerede mange krisesentre som tar imot transpersoner med åpne armer så argumentet ditt er oppbrukt og tynnslitt.
https://klassekampen.no/utgave/2021-...r-velkomne-inn

Hadde dette vært et problem hadde du vel skiltet med dette, noe du ikke kan, for det har allerede skjedd og det blei ikke et problem. Kan du ikke heller ta tak i problemets rot, nemlig at sexforbrytere som tidligere er dømt for voldtekt og overgrep deler celle med andre? fremfor å henge deg opp i slike ekstremt sjeldne tilfeller, bare for å dra igang en diskusjon rundt transpersoner.

Du overreagerer så jævlig når du snakker om "erosjon av kvinners rettigheter og sikkerhet". De siste 200 åra har jo kvinner fått mye mere rettigheter og sikkerhet. De kan skille seg uten store konsekvenser, de kan stemme, de kan jobbe selvstendig som er positivt også kommer du her for å undergrave alt det ved å påstå at deres rettigheter og sikkerhet eroderer. Erosjon er helt naturlig, og ingen ting å være redd for. Erosjon er noe som må til for at landskapet skal forandres, men det er jo alltids noen som ikke liker forandring. Tråden virker ekstremt unyansert og jeg er usikker på om intensjonen faktisk er å trygge kvinners rettigheter og sikkerhet.

Det virker for meg som det er mere sannsynlig at du ikke takler at noen definerer seg som transpersoner, og heller ønsker å finne praktiske problemer ved det for å argumentere for at det å ha transpersoner i samfunnet vårt ikke er praktisk gjennomførbart.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Du misforstår.
Dette handler ikke om hvilket pronomen man foretrekker. Dette handler om mange ting. Foreksempel erosjon av kvinners rettigheter og sikkerhet.
I kvinnefengsel i flere stater i USA og også i Kanada har kvinnelige innsatte opplevd å fått en ny celle-venninne, for så å oppdage at denne "kvinnen" har testikler og fullt fungerende penis mellom beina som de da bruker til å voldta med.
Vis hele sitatet...
Men det var jo ikke dette du spurte om. Du spurte hva vi kvinner føler om at media omtaler henne som "hun" og om ordene er i ferd med å miste betydning. Det synes jeg er et litt snodig fokus.

Hvem transpersoner skal dele celle, garderobe etc med, eller hvordan man skal håndtere seksualforbrytere av diverse kjønn, er en helt annen diskusjon, lag gjerne entråd om det. Det du tok opp her var kun motstand mot transidentitet.


Jeg håper for Guds skyld du ikke noen gang får behov for å overnatte i i krisesenter der menn blir tillatt adgang til kvinneavdelingen. Eller at du må sone i et fengsel som huser menn blandt kvinnene i kvinneavdelingen.
Det ser ut til at du ikke er villig til å gi dine medsøstre den samme tryggheten. Synd.
Vis hele sitatet...
Ser ut til at du liker å tillegge folk meninger i diskusjoner. Synd.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Problemet er vel heller at man har dobbeltceller som man potensielt må dele på tross av at folk er registrerte sexforbrytere. Det er dette som er betenkelig.
Vis hele sitatet...
Enig. De aller fleste menn som har blitt voldtatt, har også blitt det av en mann. Å måtte risikere overgrep når man er på en institusjon er uakseptabelt uansett kjønn på både offer og gjerningsperson.
Sist endret av *pi; 8. august 2021 kl. 14:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Arex_x Vis innlegg
I kvinnefengsel i flere stater i USA og også i Kanada har kvinnelige innsatte opplevd å fått en ny celle-venninne, for så å oppdage at denne "kvinnen" har testikler og fullt fungerende penis mellom beina som de da bruker til å voldta med.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg ikke hørt om før. Kilde?
Sitat av *pi Vis innlegg
Hvem transpersoner skal dele celle, garderobe etc med, eller hvordan man skal håndtere seksualforbrytere av diverse kjønn, er en helt annen diskusjon, lag gjerne entråd om det. Det du tok opp her var kun motstand mot transidentitet.
Vis hele sitatet...
Denne plutselige omsorgen for kvinners rettigheter er rørende, men det hadde vært hyggelig om den dukket opp i andre sammenhenger også. Så som når man diskuterer rettsikkerhet for voldtektsofre, men bare blir avspist med at falske anklager er en hypotetisk mulighet.

Jeg har vel aldri helt fått taket på hva som er "greia" med transidentitet, men i likhet med deg ser jeg ikke helt hvordan det berører denne saken - vi har en incestuøs og brutal voldtekt av en dement pensjonist, er ikke det ille nok uavhengig av hva gjerningspersonen har, mangler eller ønsker å ha mellom beina?

For å gjøre det jævlig enkelt: Rasshøl kommer i absolutt alle aldre, former og fasonger. Faktisk, det er vel omlag den ene tingen alle levende virveldyr har til felles. Uansett hva du er født som, identifiserer deg som, eller hvordan du eller andre endrer eller mutilerer kjønnsorganene dine - rævhølet består! I biologisk forstand er faktisk rævhølet og kjeften de to mest fundamentale trekkene vi bruker for å klassifisere dyr. Jeg skal ikke trekke parallellene til kriminologi for langt, men det passer forunderlig godt.
Sist endret av Myoxocephalus; 8. august 2021 kl. 16:30.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Denne plutselige omsorgen for kvinners rettigheter er rørende, men det hadde vært hyggelig om den dukket opp i andre sammenhenger også. Så som når man diskuterer rettsikkerhet for voldtektsofre, men bare blir avspist med at falske anklager er en hypotetisk mulighet.
Vis hele sitatet...
Mhm. Det er gode grunner til at man skjermer kvinner fra menn i fengsler, de er i en enormt utsatt situasjon på flere måter. Vi kan godt diskutere hvordan transpersoners rettigheter skal ivaretas samtidig som kvinner beskyttes. Det er imidlertid ikke det som tas opp her, men det naturstridige i at en kvinne har penis, og de språklige problemene det medfører.
Jeg ser hvor trådstarter vil med dette, men jeg nekter å bite på agnet. Selvom jeg har mine personlige tanker ovenfor transmennesker så kan jeg ærlig si at dette er et enkelttilfelle som er helt forkastelig. 2/10 bait.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av Mullah Vis innlegg
Dette har jeg ikke hørt om før. Kilde?
Vis hele sitatet...
https://www.thetimes.co.uk/article/s...icts-cx9m8zqpg
Skal poste mer etter hvert.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg ser hvor trådstarter vil med dette, men jeg nekter å bite på agnet. Selvom jeg har mine personlige tanker ovenfor transmennesker så kan jeg ærlig si at dette er et enkelttilfelle som er helt forkastelig. 2/10 bait.
Vis hele sitatet...
Mannlige fanger som sier de er kvinner selv om de har penis og baller og årevis med tid bak seg med naturlig testosteron i kroppen, og blir plassert blandt kvinner i kvinnefengsel er langt fra ett enkelttilfelle. Dette er noe som skjer hele tiden i Canada og i flere stater i USA. California foreksempel.
Jeg tok opp det men Chris Chan fordi det viser hvor lite kritisk media er når det omtaler saker som dette.

Sitat av knert1 Vis innlegg
I kvinnefengsel er jeg sikker på at de også opplever å dele celle med deres nye celle-venninde med penis uten å bli voldtatt også. Problemet er vel heller at man har dobbeltceller som man potensielt må dele på tross av at folk er registrerte sexforbrytere. Det er dette som er betenkelig.
Vis hele sitatet...
Greit nok. Men nå er det bare slik at pga økonomi osv at man i mange land må dele celler.
Og det med at det sikkert er mange som opplever at deres nye cellevenninne ikke voldtar, det er det helt sikkert.
Like fullt er det feil å gi kvinner i kvinnefengsel celledeling med menn. Selv om de sier de er kvinner.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Det virker for meg som det er mere sannsynlig at du ikke takler at noen definerer seg som transpersoner, og heller ønsker å finne praktiske problemer ved det for å argumentere for at det å ha transpersoner i samfunnet vårt ikke er praktisk gjennomførbart.
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg snakker med kvinner i mitt liv. Og de sier at de vil være kun blandt kvinner i kvinnefengselet. På krisesenteret. I dusjen osv.
Folk som identifiserer seg som transer, transvestitter eller har ubehag ved sin kjønnsoppfattelse av seg selv er mennesker absolutt på linje med oss alle andre. Men lik verdi, samme rettigheter osv.
Det er feil hvis disse menneskene blir diskriminert på noen som helst slags måte. Jeg har ingen ting mot transepersoner.


Folkens. Uavhengig om dere liker meg eller ikke. Kvinner som har blitt dømt til x antall dager i fengsel fortjener ikke å oppå dette igjen å sone i et miljø der de blir vildtatt av en mann eller de må gå å hele tiden bekymre seg over om de vil bli det.
Kvinner i fengsel burde kun ha kvinner å dele celle med.
Dette skjer nå flere steder i verden. Og det kan komme til å skje i Norge også.
Først og fremst må jeg gi det litt cred for å faktisk strukturere saken din, arex_x. Det er bra!
Men jeg får ikke helt taket på hva du egentlig argumenterer for her. Mener du at det er et jævla stort problem at folk havner i fengsel med dårlige ressurser, og derfor må bo på dobbeltrom uten tilstrekkelig tilsyn? I så fall: Helt enig! Mer penger til fengselsvesenet generelt, en stor oppjustering av nivået il kvinnefengslene spesielt. Det er helt nødvendig. Bare det faktum at folk kommer inn i fengslene som ungdomsforbrytere og slipper ut igjen som heroinavhengige er jo i seg selv nesten et hint om at hele prosjektet må røskes opp med rota og endres. Hvis vi i tillegg slutter å bure folk inne for mindre narkotikaforbrytelser, og gir rusavhengige mer hjelp til å takle hverdagen uten å måtte brødfø seg med kriminalitet, så blir det plutselig bedre plass i fengslene og mer ressurser på de som er igjen. Hvis vi i tillegg styrker den psykiske helsetjenesten og tilbyr de som er på vei ut i galskapen noe som faktisk kan minne om hjelp, så blir det enda bedre plass i fengslene. All driten som kommer av at for mange mennesker bor for tett oppå hverandre uten tilstrekkelig oppfølging har en løsning, den er både enkel og åpenbar, men den krever at man både investerer penger i kriminalomsorgen og at man forkaster en del utdaterte moralisme, så jeg holder ikke pusten. Rusreformen styrta i flammer, og det virker ikke som om samfunnets streitinger i øvrighet mener at kriminelle skal få noen annen form for omsorg enn juling.

At det skal være trygt i fengselet er en selvfølge. Hele jævla hensikten er at man skal komme seg ut derfra som et menneske som passer bedre inn i samfunnet, så hvis du bruker all din tid på å se deg over skulderen i tilfelle noen kommer for å voldta deg..? Det er åpenbart uakseptabelt. Jeg tror ikke du finner en kjeft her på forumet som er spesielt uenige her. Men hva har noe av dette egentlig med transpersoner å gjøre? Du er ikke særlig keen på å plassere forhenværende menn i kvinnefengsler. OK, det er et sært use case, men for all del. Du vil ikke at noen med en penis skal være i samme lokale som biologiske kvinner. Greit nok i seg selv. Men hva med de som har fullført overgangen og har en slags vagina i steden, skal de også i herreavdelingen? Hvis det er voldtekt man er bekymra for, så fremstår det mer risikabelt å plassere en person med en vagina i et fengsel fullt av menn med penis enn motsatt. Det er vel ikke noe mer greit om transpersonen blir voldtatt? Videre: Hva med menn som voldtar menn? Det er jo også en greie i fengsel. Eller kvinner som voldtar kvinner, for den saks skyld: Voldtekt ofte som en maktdemonstrasjon og en straff og man trenger ikke å ha en penis for å utføre et grovt seksuelt overgrep. Hvordan vil du forhindre det i mer tradisjonelt kjønnsinndelte fengsler? Hvis vi kan finne en akseptabel løsning her, så burde det vel være mulig å finne løsninger generelt? Det ene spesialtilfellet du tar utgangspunkt i er fryktelig sært! Om du eliminerer kun dette, så har du ikke berørt problematikken med seksuelle overgrep i fengslene i nevneverdig grad. Og hvis du tar tak i seksuelle overgrep i fengslene på en skikkelig måte, så vil løsninga også fikse spesialtilfellet ditt. Derfor er det ikke her du bør sette inn støtet.

Helt ærlig synes jeg problemstillingen din virker oppkonstruert. Man kunne nesten få inntrykk av at du egentlig ikke bryr seg så fryktelig om seksuelle overgrep i fengslene overhode, men bare dytter de kvinnelige fangene foran deg i et misforstått korstog mot transpersoner. Er det noe i den gata der dette egentlig handler om?
Sist endret av Myoxocephalus; 26. august 2021 kl. 12:24.
Crimea River
Alec's Avatar
Problemet her er jo overgrep og voldtekt som flere andre sier, ikke det at man er transperson.
Biologiske kvinner kan også voldta og dette blir alt for skjeldent snakket om.

Dette blir litt samme diskusjon som at utlendinger automatisk er kriminelle.
Uenig? Påstanden er at man ikke vil ha transpersoner i kvinnefengsel fordi man er redd for at de voldtar andre kvinner.


Kjønn, legning, nasjonalitet eller hudfarge - Det blir for dumt å bruke disse tingene som argumentasjon for hvorfor folk begår kriminalitet/overgrep.
Sist endret av Alec; 26. august 2021 kl. 10:26.
Dette er vel samme søpla som brukes av TERF's. Transpersoner er ulv i fåreklær som egentlig er ute etter å glane og tafse på "ekte" (menstruerende) kvinner.

Problemet med det argumentet er at det ikke er fundamentert i virkeligheten. Transpersoner er offer for overgrep langt oftere enn de er overgripere. Så en redelig debatt bør handle om hvordan vi beskytter de, ikke oppkonstruerte problemstillinger.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Folk som identifiserer seg som transer, transvestitter eller har ubehag ved sin kjønnsoppfattelse av seg selv er mennesker absolutt på linje med oss alle andre. Men lik verdi, samme rettigheter osv.
Det er feil hvis disse menneskene blir diskriminert på noen som helst slags måte. Jeg har ingen ting mot transepersoner.
Vis hele sitatet...
Da vil du muligens skifte ut et par av uttrykkene du bruker.
Både "transe" og "transvestitt" er utdaterte og virker som regel nedsettende.

I stedet for "transe" bruker man som regel transperson/-kvinne/-mann.

"Transvestittisme" (eller hva nå enn substantivformen er) er det mer normalt å referere til som "cross-dressing". Dette har, i hvert fall etter min forståelse, mindre med identitet å gjøre og blir som regel gjort av andre grunner.

En ting som er viktig å nevne er også at det oppfattes som ganske dårlig stil å blande sammen disse separate konseptene.
Hvor mange av dere som svarer er egentlig kvinner?
Jeg skal svare på det når du:
1. Forklarer hvorfor det er relevant.
2. Selv oppgir kjønn.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Jeg skal svare på det når du:
1. Forklarer hvorfor det er relevant.
2. Selv oppgir kjønn.
Vis hele sitatet...
3. Forklarer hvorfor trådstarters kjønn ikke er relevant.